Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sprężarka klimatyzacji do wymiany, nowa czy regenerowana ?


Mati
Zarejestrowani

(22-07-2022, 05:07)wojteks napisał(a):
(22-07-2022, 00:35)Mati napisał(a): Klima nie tylko chłodzi ale również grzeje jak i osusza.
Ale to nie samochodowa, samochodowa tylko chłodzi a reszta to połączenie chłodzenia z grzaniem (z obiegu silnika) i termodynamiką.
Owszem, ale nawet podczas grzania jest to powietrze suche przez klimę,

Włączysz odszranianie szyby, temp minusowa i sprężarka się nie włączy, ale powietrze suche szybciej sobie poradzi i sygnalizacja klimy ze włączona. Można mówić jak włączona jak sprężarka się nie włącza, cuda Panie cuda.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

@ Gieno555 matematycznie masz rację, zawsze to spali Ci 5zl mniej na 100km.
Jeszcze można świateł nie załączać, alternator może mniej obciążać i już spalanie w dół...
Ale dusic się żeby spalił ok 0.6 cxy 0.8l mniej, hmm

Mimo to dzięki że opisałeś o co chodzi, szczerze to dokładnie nie wiedziałem.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2022, 13:21 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ wojteks po części jedno i drugie i jako trzecie oszczędność akumulatora. Mając włączone wszystkie udogodnienia nie doładuje dobrze akumulatora na krótkich dystansach.

@ Mati Świateł też nie używam jeśli nie jest ciemno

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2022, 18:00 przez Gieno555.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

(22-07-2022, 13:12)Mati napisał(a): Włączysz odszranianie szyby, temp minusowa i sprężarka się nie włączy, ale powietrze suche szybciej sobie poradzi i sygnalizacja klimy ze włączona. Można mówić jak włączona jak sprężarka się nie włącza, cuda Panie cuda.
Oczywiście że się włączy sprężarka klimy bo niby jak ma inaczej osuszyć powietrze?

Odpowiedz
szymin89
Zarejestrowani

(21-07-2022, 23:00)siwusek216 napisał(a): Sprężarki z zaworem wielostopniowym czyli te spięte na stale coś mnie się wydaje ze olej jest podawany osobno bezpośrednio do sprężarki a nie razem z czynnikiem. Układy tez są różne w naszych Renault ja mam 13 rok z tradycyjnym sprzęgłem a tata kolegi w meg i 10 roku za na zaworze wielostopniowym...

Dokładnie. Wydaje się a wiem to dwie różne sprawy...
Inne kompresory mogą być ze względu na silnik i rocznik. W Lagunie III z 2008 roku miałem również na sprzęgle elektromagnetycznym.
Działanie kompresora jest zawsze takie same i rozkład oleju jest taki sam, obojętnie od typu kompresora a nawet od ilości parowników (Traffic miał klimę również w bagażniku). Przyjęte jest że w kompresorze jest 50% oleju w przypadku sprawnej klimatyzacji a reszta jest rozprowadzona po reszcie instalacji. Dlatego wymieniając jakiś jej element trzeba dodać odpowiedni procent oleju razem z nabijaniem klimy. Gdy klima była dłuższy czas nieszczelna trzeba wymienić osuszacz i olej w komprsorze a w idealnym przypadku wypłukać system, jak wcześniej wspomniałem tam też jest olej a ten jest higroskopijny...

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(22-07-2022, 17:58)Gieno555 napisał(a): @ wojteks po części jedno i drugie i jako trzecie oszczędność akumulatora. Mając włączone wszystkie udogodnienia nie doładuje dobrze akumulatora na krótkich dystansach.

@ Mati Świateł też nie używam jeśli nie jest ciemno

Jak czytam takie coś, to nóż się w kieszeni otwiera....
Człowieku, gdzieś się takich bzdur naczytał/nasłuchał. Niedoładowany akumulator? W Sceniku?
Tak było, ale w autach z minionej epoki.
Teraz zadanie dla Ciebie. Zrób bilans energii zużytej na rozruch i jak długo alternator musi ją uzupełnić.
Bo ilość energii zużywana na oświetlenie jest pomijalna, przy zdolnościach "produkcyjnych" prądu/energii przez alternator.
Dane wejściowe przykładowe:
Przyjmijmy, że na rozruch potrzeba 400 A i 4 sekundy (to wg mnie i tak o połowę za dużo, jak rozruch trwa dłużej to coś nie teges z autem)
Moc altka jest różna, mój ma chyba 1,5 KW, przyjmijmy 1200 W

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:
  • szymin89
andrzejwa
Zarejestrowani

(21-07-2022, 15:02)Gieno555 napisał(a): W trasie nie generuje to dużo większego zużycia paliwa bo auto jest rozpędzone. Na krótkich dystansach (praca, szkoła, sklep ) niesty klima generuje sporo wyższe spalanie.
Klima zasilana przez sprężarkę ma określoną moc pobieraną z silnika i nie ma znaczenia czy auto jest rozpędzone czy nie. W ogóle nie rozumiem takiego toku myślenia. Kupuję auto dla wygody z klimatronikiem i z tego nie korzystam bo nawiew pożera jakieś szczątkowe ilości energii.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • szymin89, TomaszB
Gieno555
Zarejestrowani

@ andrzejwa każdy ma swój świat.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • andrzejwa
szymin89
Zarejestrowani

(22-07-2022, 22:50)andrzejwa napisał(a): Klima zasilana przez sprężarkę ma określoną moc pobieraną z silnika i nie ma znaczenia czy auto jest rozpędzone czy nie. W ogóle nie rozumiem takiego toku myślenia. Kupuję auto dla wygody z klimatronikiem i z tego nie korzystam bo nawiew pożera jakieś szczątkowe ilości energii.
Dokładnie o to chodzi. Osobiście nie włączam klimy jeśli nie potrzebuję. Według mnie klimatronik ustawiony na auto z włączoną klimą nie grzeje tak jak z wyłączoną mimo ustawienia konkretnej temperatury. Oczywiście gdy jest potrzeba osuszenia szyb to i przy minusowych temperaturach ją włączam kombinując czasami z obiegiem wewnętrznym tak żeby szybciej ciepło się zrobiło. Nie zdarzyło mi się żeby po włączeniu klimy szyby nie były szybciej osuszane- to znak że kompresor jest jednak wysterowany.

Nawiązując do bajek, które są tutaj wypisywane... miałem kolegę w pracy, który był święcie przekonany że można by zamontować alternator napędzany kołem, które w trakcie jazdy się kręci- była by to darmowa energia. Nic nie przekonywało go że alternator również stawia opór podczas ładowania akumulatora. Co dziwne, był on wtedy Technikiem- trochę niższy stopień niż Mistrz więc wydawało by się że wiedzy nie powinno mu brakować, a jednak...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości