Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 13:12
(22-07-2022, 05:07)wojteks napisał(a): (22-07-2022, 00:35)Mati napisał(a): Klima nie tylko chłodzi ale również grzeje jak i osusza. Ale to nie samochodowa, samochodowa tylko chłodzi a reszta to połączenie chłodzenia z grzaniem (z obiegu silnika) i termodynamiką. Owszem, ale nawet podczas grzania jest to powietrze suche przez klimę,
Włączysz odszranianie szyby, temp minusowa i sprężarka się nie włączy, ale powietrze suche szybciej sobie poradzi i sygnalizacja klimy ze włączona. Można mówić jak włączona jak sprężarka się nie włącza, cuda Panie cuda.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
@ Gieno555 matematycznie masz rację, zawsze to spali Ci 5zl mniej na 100km.
Jeszcze można świateł nie załączać, alternator może mniej obciążać i już spalanie w dół...
Ale dusic się żeby spalił ok 0.6 cxy 0.8l mniej, hmm
Mimo to dzięki że opisałeś o co chodzi, szczerze to dokładnie nie wiedziałem.
Wysłane z kolorowego kalkulatora
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2022, 13:21 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 17:58
@ wojteks po części jedno i drugie i jako trzecie oszczędność akumulatora. Mając włączone wszystkie udogodnienia nie doładuje dobrze akumulatora na krótkich dystansach.
@ Mati Świateł też nie używam jeśli nie jest ciemno
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2022, 18:00 przez Gieno555.)
•
wojteks
2,903
12
698
660
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 20:55
(22-07-2022, 13:12)Mati napisał(a): Włączysz odszranianie szyby, temp minusowa i sprężarka się nie włączy, ale powietrze suche szybciej sobie poradzi i sygnalizacja klimy ze włączona. Można mówić jak włączona jak sprężarka się nie włącza, cuda Panie cuda. Oczywiście że się włączy sprężarka klimy bo niby jak ma inaczej osuszyć powietrze?
•
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 21:13
(21-07-2022, 23:00)siwusek216 napisał(a): Sprężarki z zaworem wielostopniowym czyli te spięte na stale coś mnie się wydaje ze olej jest podawany osobno bezpośrednio do sprężarki a nie razem z czynnikiem. Układy tez są różne w naszych Renault ja mam 13 rok z tradycyjnym sprzęgłem a tata kolegi w meg i 10 roku za na zaworze wielostopniowym...
Dokładnie. Wydaje się a wiem to dwie różne sprawy...
Inne kompresory mogą być ze względu na silnik i rocznik. W Lagunie III z 2008 roku miałem również na sprzęgle elektromagnetycznym.
Działanie kompresora jest zawsze takie same i rozkład oleju jest taki sam, obojętnie od typu kompresora a nawet od ilości parowników (Traffic miał klimę również w bagażniku). Przyjęte jest że w kompresorze jest 50% oleju w przypadku sprawnej klimatyzacji a reszta jest rozprowadzona po reszcie instalacji. Dlatego wymieniając jakiś jej element trzeba dodać odpowiedni procent oleju razem z nabijaniem klimy. Gdy klima była dłuższy czas nieszczelna trzeba wymienić osuszacz i olej w komprsorze a w idealnym przypadku wypłukać system, jak wcześniej wspomniałem tam też jest olej a ten jest higroskopijny...
•
Lepus
1,440
7
372
282
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 22-07-2022, 22:07
(22-07-2022, 17:58)Gieno555 napisał(a): @ wojteks po części jedno i drugie i jako trzecie oszczędność akumulatora. Mając włączone wszystkie udogodnienia nie doładuje dobrze akumulatora na krótkich dystansach.
@ Mati Świateł też nie używam jeśli nie jest ciemno
Jak czytam takie coś, to nóż się w kieszeni otwiera....
Człowieku, gdzieś się takich bzdur naczytał/nasłuchał. Niedoładowany akumulator? W Sceniku?
Tak było, ale w autach z minionej epoki.
Teraz zadanie dla Ciebie. Zrób bilans energii zużytej na rozruch i jak długo alternator musi ją uzupełnić.
Bo ilość energii zużywana na oświetlenie jest pomijalna, przy zdolnościach "produkcyjnych" prądu/energii przez alternator.
Dane wejściowe przykładowe:
Przyjmijmy, że na rozruch potrzeba 400 A i 4 sekundy (to wg mnie i tak o połowę za dużo, jak rozruch trwa dłużej to coś nie teges z autem)
Moc altka jest różna, mój ma chyba 1,5 KW, przyjmijmy 1200 W
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Lepus za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Lepus for this post
• szymin89
andrzejwa
2,680
54
1303
327
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(21-07-2022, 15:02)Gieno555 napisał(a): W trasie nie generuje to dużo większego zużycia paliwa bo auto jest rozpędzone. Na krótkich dystansach (praca, szkoła, sklep ) niesty klima generuje sporo wyższe spalanie. Klima zasilana przez sprężarkę ma określoną moc pobieraną z silnika i nie ma znaczenia czy auto jest rozpędzone czy nie. W ogóle nie rozumiem takiego toku myślenia. Kupuję auto dla wygody z klimatronikiem i z tego nie korzystam bo nawiew pożera jakieś szczątkowe ilości energii.
Gieno555
952
-1
100
138
SC III ph I
2010
1.5 dCi 105KM, 2009-2011
Tarnów
Gieno555
Zarejestrowani
— 23-07-2022, 00:18
@ andrzejwa każdy ma swój świat.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Gieno555 for this post
• andrzejwa
szymin89
419
1
85
43
SC III ph I
2009
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
Berlin/Augustów
szymin89
Zarejestrowani
— 23-07-2022, 10:19
(22-07-2022, 22:50)andrzejwa napisał(a): Klima zasilana przez sprężarkę ma określoną moc pobieraną z silnika i nie ma znaczenia czy auto jest rozpędzone czy nie. W ogóle nie rozumiem takiego toku myślenia. Kupuję auto dla wygody z klimatronikiem i z tego nie korzystam bo nawiew pożera jakieś szczątkowe ilości energii. Dokładnie o to chodzi. Osobiście nie włączam klimy jeśli nie potrzebuję. Według mnie klimatronik ustawiony na auto z włączoną klimą nie grzeje tak jak z wyłączoną mimo ustawienia konkretnej temperatury. Oczywiście gdy jest potrzeba osuszenia szyb to i przy minusowych temperaturach ją włączam kombinując czasami z obiegiem wewnętrznym tak żeby szybciej ciepło się zrobiło. Nie zdarzyło mi się żeby po włączeniu klimy szyby nie były szybciej osuszane- to znak że kompresor jest jednak wysterowany.
Nawiązując do bajek, które są tutaj wypisywane... miałem kolegę w pracy, który był święcie przekonany że można by zamontować alternator napędzany kołem, które w trakcie jazdy się kręci- była by to darmowa energia. Nic nie przekonywało go że alternator również stawia opór podczas ładowania akumulatora. Co dziwne, był on wtedy Technikiem- trochę niższy stopień niż Mistrz więc wydawało by się że wiedzy nie powinno mu brakować, a jednak...
•
|