Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sc 1 ph 2 wymiana chłodnicy klimatyzacji


bodo
Zarejestrowani

Chyba wystarczy tylko z obu stron koło reflektorów wykręcić śruby górnego uchwytu trzymajacego chłodnice ?

Odpowiedz
marcin840402
Zarejestrowani

Ja ten element odkręcałem jest dużo łatwiej jak co jedna śróba przy rórkach dwie na dole i dwie u góry i praktycznie sama wychodzi do góry. A co do oringów to pojechałem do firmy zajmującą się produkcją takich rzeczy i dobrali mie oringi za grosze ponieważ za 10 szt. zapłaciłem 3 zł. Tylko musisz powiedzieć że są ci potrzebne do klimy ponieważ dobiorą ci gume odporną na czynnik z klimy oraz ciśnienie.

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Tak wygląda fabrycznie to miejsce . I chciałbym aby nadal takie pozostało . Chyba jest jakiś inny sposób na demontaż chłodnicy bez ściągania tego elementu ?

[Obrazek: 951eeb4db928bbc7med.jpg]
Chyba nie ma potrzeby demontażu chłodnicy silnika by wyjąć klimy ? Zauważyłem że chłodnica klimy jest przytwierdzona do chłodnicy silnika czterema małymi śrubkami . Dwie od góry i dwie od dołu .

[Obrazek: 899e3a433522c091med.jpg]

O ile u góry jest łatwy dostęp do śrub to u dołu może być problem .

[Obrazek: d466e13ee4789052med.jpg]

A jakby tak zdemontować u dołu całą plastikową osłonę silnika ? Wtedy może by był dostęp do dolnych śrub ? Zamiast górą to dołem wyciągnąć chłodnicę ?

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Widzę że nikt tutaj nie jest w stanie mi pomóc ? Trudno . Trzeba będzie porozmawiać z jakimś mechaniorem .

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

ściągaj osłonę silnika, zderzak i próbuj...
(16-03-2017, 08:29)bodo napisał(a): nikt tutaj nie jest w stanie mi pomóc
może nikt tego nie robił? zawsze możesz być pierwszy i porobić zdjęcia Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(16-03-2017, 08:29)bodo napisał(a): Widzę że nikt tutaj nie jest w stanie mi pomóc ? Trudno . Trzeba będzie porozmawiać z jakimś mechaniorem .
(14-03-2017, 10:24)jarpen napisał(a): Nie trzeba demontować. Ja u siebie 2 lata temu wymienialem 2 razy i nie ściągałem.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • bodo
bodo
Zarejestrowani

Za ten post masz u mnie browara ! Mógł byś mi podpowiedzieć jak to robiłeś ? Bo ja myślałem tak to zrobić :

[Obrazek: c96f41e445350b31med.jpg]
[/url]

Najpierw bym zdemontował ten wlot powietrza do filtra by nie przeszkadzał .

[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/7b2e4e902cea954f][Obrazek: 7b2e4e902cea954fmed.jpg]


Następnie bym zdemontował zbiornik wspomagania układu kierowniczego i odłączył przewody od chłodnicy klimy .

[Obrazek: 147fad9031f2d9b0med.jpg]

Nie wiem czy nie trzeba będzie demontować reflektorów ? Śruby górnego uchwytu ( na zdjęciu ta na wysokości naklejki ) mocowania chłodnic są dość długie i nie dały by się wykręcić do końca bo by przeszkadzała obudowa reflektora .

[Obrazek: 60992c022973065emed.jpg]

Z wykręceniem górnych śrub mocujących chłodnice klimy do chłodnicy silnika nie było by problemu bo jest do nich łatwy dostęp .

[Obrazek: efe6fb821013014cmed.jpg]

Gorzej z tymi dolnymi . Dlatego właśnie z tego powodu myślałem o zdemontowaniu wlotu powietrza i zbiornika wspomagania by móc jak najbardziej odchylić chłodnicę do tyłu w stronę silnika by jakoś się dostać do tych dolnych śrub . Czy może jest na to jakiś inny sposób ? Nie wiem w jaki sposób jest mocowana chłodnica silnika u dołu ? I czy wystarczy samo odkręcenie górnych uchwytów by móc odchylić ją do tyłu ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2017, 12:04 przez bodo.)

Odpowiedz
bodo
Zarejestrowani

Wczoraj byłem u innego szpeca od klim by upewnić się że rzeczywiście konieczny jest demontaż tego elementu podczas wymiany chłodnicy klimy .

[Obrazek: 18c7a47071f58b25med.jpg]
[/url]
Spytałem go czy rzeczywiście konieczny jest demontaż tego elementu ?  Bo nie chciałbym by go demontowano gdyż jest zamontowany fabrycznie i już tych łączeń nie da się zrobić tak jak fabryczne . No i trzeba by było malować to miejsce .

[Obrazek: 951eeb4db928bbc7med.jpg]

Powiedziałem mu że może jakoś by się dało wyjąć tą chłodnicę dołem ? Kazał mi podnieść maskę samochodu i spytał ? A po co panu ten element ? Przecież jest on tylko po to by nic nie tarabaniło . Dołem nie da się wyjąć chłodnicy bo tam jest belka . Od razu przypomniał mi się TVN Turbo ! Nie poczułem się po tej rozmowie pocieszony ! Ale pomyślałem sobie jak mus to mus ! Jakoś nie dawało mi to spokoju ! Czyżby Francuzi byli tacy głupi by popełnić taki błąd konstrukcyjny ?

 W pracy wczołgałem się pod spód samochodu by dokładnie przyjrzeć się dolnemu mocowaniu chłodnicy . Aż się we mnie zagotowało ! Noż kuźwa ! Jaka belka ?! Belkę to miał ale chyba gościu w oku ! Okazuje się że demontaż chłodnicy klimy jest dziecinnie prosty ! A te łapciuchy chcieli ode mnie wydrzeć 120 złociszy za wymianę ! Chłodnica klimy jest przytwierdzona do chłodnicy silnika czterema śrubkami . Dwiema u góry i dwiema u dołu . Nic innego nie trzeba demontować .

Mocowanie górne . Z dostępem do tych śrub nie ma problemu .

[Obrazek: 60992c022973065emed.jpg]

W zasadzie do dolnych też nie ma problemu .

[Obrazek: 50364dfe7fb63336med.jpg]

By było wygodniej i łatwiejszy był dostęp to potrzebny jest kanał albo podnośnik . By dostać się do dolnych śrub mocujących chłodnicę klimy należy zdemontować przednią część dolnej osłony silnika , która jest przykręcona do obudowy zderzaka . Wtedy mamy łatwy dostęp do dolnych śrub . No i co najważniejsze ! Można dołem wyjąć chłodnicę ! Wystarczy odłączyć przewody od chłodnicy.

[Obrazek: 7b709e6ad436e7a4med.jpg]
I wykręcić cztery śrubki mocujące chłodnice klimy do chłodnicy silnika . A następnie wyjąć chłodnice dołem . I po wszystkim !
[url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/18c7a47071f58b25]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2017, 08:48 przez bodo.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi bodo za ten post post:
  • Mati
jarpen
Zarejestrowani

No i brawo Ty !

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Poradziłes sobie czy tylko teoretycznie opisujesz jak to można zrobic?

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

7 gości