sc 1 ph 2 wymiana chłodnicy klimatyzacji
Ja ten element odkręcałem jest dużo łatwiej jak co jedna śróba przy rórkach dwie na dole i dwie u góry i praktycznie sama wychodzi do góry. A co do oringów to pojechałem do firmy zajmującą się produkcją takich rzeczy i dobrali mie oringi za grosze ponieważ za 10 szt. zapłaciłem 3 zł. Tylko musisz powiedzieć że są ci potrzebne do klimy ponieważ dobiorą ci gume odporną na czynnik z klimy oraz ciśnienie.
Tak wygląda fabrycznie to miejsce . I chciałbym aby nadal takie pozostało . Chyba jest jakiś inny sposób na demontaż chłodnicy bez ściągania tego elementu ?
Chyba nie ma potrzeby demontażu chłodnicy silnika by wyjąć klimy ? Zauważyłem że chłodnica klimy jest przytwierdzona do chłodnicy silnika czterema małymi śrubkami . Dwie od góry i dwie od dołu . O ile u góry jest łatwy dostęp do śrub to u dołu może być problem . A jakby tak zdemontować u dołu całą plastikową osłonę silnika ? Wtedy może by był dostęp do dolnych śrub ? Zamiast górą to dołem wyciągnąć chłodnicę ?
ściągaj osłonę silnika, zderzak i próbuj...
(16-03-2017, 08:29)bodo napisał(a): nikt tutaj nie jest w stanie mi pomócmoże nikt tego nie robił? zawsze możesz być pierwszy i porobić zdjęcia
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Za ten post masz u mnie browara ! Mógł byś mi podpowiedzieć jak to robiłeś ? Bo ja myślałem tak to zrobić :
[/url] Najpierw bym zdemontował ten wlot powietrza do filtra by nie przeszkadzał . [url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/7b2e4e902cea954f] Następnie bym zdemontował zbiornik wspomagania układu kierowniczego i odłączył przewody od chłodnicy klimy . Nie wiem czy nie trzeba będzie demontować reflektorów ? Śruby górnego uchwytu ( na zdjęciu ta na wysokości naklejki ) mocowania chłodnic są dość długie i nie dały by się wykręcić do końca bo by przeszkadzała obudowa reflektora . Z wykręceniem górnych śrub mocujących chłodnice klimy do chłodnicy silnika nie było by problemu bo jest do nich łatwy dostęp . Gorzej z tymi dolnymi . Dlatego właśnie z tego powodu myślałem o zdemontowaniu wlotu powietrza i zbiornika wspomagania by móc jak najbardziej odchylić chłodnicę do tyłu w stronę silnika by jakoś się dostać do tych dolnych śrub . Czy może jest na to jakiś inny sposób ? Nie wiem w jaki sposób jest mocowana chłodnica silnika u dołu ? I czy wystarczy samo odkręcenie górnych uchwytów by móc odchylić ją do tyłu ? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-03-2017, 12:04 przez bodo.)
Wczoraj byłem u innego szpeca od klim by upewnić się że rzeczywiście konieczny jest demontaż tego elementu podczas wymiany chłodnicy klimy .
[/url] Spytałem go czy rzeczywiście konieczny jest demontaż tego elementu ? Bo nie chciałbym by go demontowano gdyż jest zamontowany fabrycznie i już tych łączeń nie da się zrobić tak jak fabryczne . No i trzeba by było malować to miejsce . Powiedziałem mu że może jakoś by się dało wyjąć tą chłodnicę dołem ? Kazał mi podnieść maskę samochodu i spytał ? A po co panu ten element ? Przecież jest on tylko po to by nic nie tarabaniło . Dołem nie da się wyjąć chłodnicy bo tam jest belka . Od razu przypomniał mi się TVN Turbo ! Nie poczułem się po tej rozmowie pocieszony ! Ale pomyślałem sobie jak mus to mus ! Jakoś nie dawało mi to spokoju ! Czyżby Francuzi byli tacy głupi by popełnić taki błąd konstrukcyjny ? W pracy wczołgałem się pod spód samochodu by dokładnie przyjrzeć się dolnemu mocowaniu chłodnicy . Aż się we mnie zagotowało ! Noż kuźwa ! Jaka belka ?! Belkę to miał ale chyba gościu w oku ! Okazuje się że demontaż chłodnicy klimy jest dziecinnie prosty ! A te łapciuchy chcieli ode mnie wydrzeć 120 złociszy za wymianę ! Chłodnica klimy jest przytwierdzona do chłodnicy silnika czterema śrubkami . Dwiema u góry i dwiema u dołu . Nic innego nie trzeba demontować . Mocowanie górne . Z dostępem do tych śrub nie ma problemu . W zasadzie do dolnych też nie ma problemu . By było wygodniej i łatwiejszy był dostęp to potrzebny jest kanał albo podnośnik . By dostać się do dolnych śrub mocujących chłodnicę klimy należy zdemontować przednią część dolnej osłony silnika , która jest przykręcona do obudowy zderzaka . Wtedy mamy łatwy dostęp do dolnych śrub . No i co najważniejsze ! Można dołem wyjąć chłodnicę ! Wystarczy odłączyć przewody od chłodnicy. I wykręcić cztery śrubki mocujące chłodnice klimy do chłodnicy silnika . A następnie wyjąć chłodnice dołem . I po wszystkim ! [url=http://www.fotosik.pl/zdjecie/18c7a47071f58b25] (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-03-2017, 08:48 przez bodo.)
Poradziłes sobie czy tylko teoretycznie opisujesz jak to można zrobic?
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
6 gości