Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic


Mati
Zarejestrowani

jeśli jest odpływ do miski zapchany to wszystko cała mgiełka olejowa jest zaciągnięta do turbo, turbo pewnie też niebawem padnie zasmaży się w tym oleju.
Sciągnij ten wężyk i w ten króciec co wystaje na dole silnika spróbuj włożyć jakiś drut giętki jak antena w aucie. Ta rurka jest zagięta minimalnie dlatego nic sztywnego nie wejdzie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Robibobi28
Zarejestrowani

A jaki sposób macie na otwarcie tego dekielka plastikowego od zaworu odmy, ba ja za cholere nie mogę a nie chce go uszkodzić

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

powinien się podważyć i odejść dekielek

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
robii
Zarejestrowani

Podważysz nożykiem lub szerszym wkrętakiem. Zejdzie

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Robibobi28
Zarejestrowani

Czyli jest wciskana?

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

poczytaj jeszcze tego posta,
https://www.scenic-forum.pl/Watek-s%C4%8...#pid180436
możesz zaślepić wą który idzie do turbo a resztę dać do butelki Biggrin

(04-03-2018, 11:08)Mati napisał(a): Jeśli nie wiemy w jakim stanie jest odma można to sprawdzić również w miarę szybki sposób.
Demontujemy pierwszy wąż od góry odmy i przytykamy wylot np palcem na dłuższą chwilę, ciśnienie robi się coraz większe i szybkim ruchem zabieramy palec a w drugiej ręce obok mamy białą szmatkę... jeśli odpływ odmy będzie przytkany w odmie będzie znajdować się np 30% oleju który nie ściekł do miski. W trakcie zabierania palca usłyszymy powietrze szybko wydobywające się i może chlapnąć wtedy olejem. (tak to ten olej który przy niesprawnym zaworze odmy wciągnie nam turbosprężarka)

Tak jest na wcisk

Wysłane z mojego kolorowego kalkulatora....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-03-2018, 11:11 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Robibobi28
robii
Zarejestrowani

Wciskana

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi robii za ten post post:
  • Robibobi28
Highwayman1990
Zarejestrowani

Jeszcze jedna kwestia, lepiej wyciągnij intercooler, wylej z niego olej i wymyj cały dolot razem z nim w benzynie ekstrakcyjnej, bo potem będzie bieda jak silnik zaciągnie i się rozbiega.

Odpowiedz
rafo30michal
Zarejestrowani

Tak wygląda nowy w środku, właśnie rozebrałem bo i tak olej z niego wyciekał
:-D[Obrazek: cd1a3e8583c21ecb4bfa11cb3084145d.jpg][Obrazek: e7a9fbde6def44d93abe83e615b054ba.jpg]

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
rafo30michal
Zarejestrowani

To tak :
Wymontowałem cała odme (odma nowa) i wyczysciłem wszystkie rurki które od niej idą. Dodatkowo tak jak zalecił Mati włożyłem dość giętki ale sprężysty drucik fi ok. 2.5mm i wlazł w blok-miskę olejowa ok. 25cm bez żadnych oporów i po wyjęciu był na ok. 12cm olej bez żadnych "nagarów" itp. Czyli chyba wszystko drożne.
Dodatkowo cały zawór odmy potraktowałem taśma zbrojoną 3M aby zobaczyć czy na pewno leci olej z zaworu ;-) dodam że zawór też nówka :-D oraz wymieniłem przewód gumowy który idzie od zaworu odmy do samej odmy.

I teraz dalej rebuz czy to wina turbo czy są takie przedmuchy w silniku że walą olejem gdzie się da :-/

Jeszcze jedno pytanie, jak powinny być założone te rurki które idą od elektrozaworu turbo ?
Dodaje fotkę o co mi chodzi bo coś mi się wydaję że chyba ktoś źle je założył.
U mnie ten górny wężyk idzie do "gruszki" przy samym turbo a dolny idzie do przez trójnik do zbiornika podciśnienia i do chyba głowicy [Obrazek: 94f9f48004d23aab319039586acd0112.jpg][Obrazek: 8e2523febd5278adcf0723f85d44b82c.jpg]

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości