Tak to ma dzialac cale ustrojstwo z odmą. Dlatego wazne jest aby byl drozny splyw do miski olejowej i niezasyfiona odma ktora ma swoja konstrukcja wyłapywac z formy gazowej oleju i skraplac go aby splywal do miski z powrotem. Zawsze tam bedzie olej wylapywany.
sączy się olej w okolicach odmy, coś "mokro"... w Renault Scenic
no ale to wlasnie odma w silnikach ma robic i separowac olej aby spływał do miski olejowej... Jak sie da cos co spelnia taka sama funkcje przed odmą, to bedzie łapał ten pierwszy separator. W czesci korbowej silnika zawsze jest i bedzie mgła z oleju plus czesc spalin, plus pary oleju i separator z tego musi oddzielic olej do oleju a spaliny z oparami olejowymi ma wyciagac i we wszystkich silnikach palinowych, czy do diesel czy to benzyna, stary z lat 60 silnik czy nowy bedzie to ponownie podane do spalenia w cylindrach.
Tak to ma dzialac cale ustrojstwo z odmą. Dlatego wazne jest aby byl drozny splyw do miski olejowej i niezasyfiona odma ktora ma swoja konstrukcja wyłapywac z formy gazowej oleju i skraplac go aby splywal do miski z powrotem. Zawsze tam bedzie olej wylapywany.
Czy jest szansa, że pomimo wymiany odmy, zaworu odmy i sprawdzena odpływu (W rurkę odpływu weszło mi 60cm wężyka w środek) nadal jeszcze jest coś niedrożne i wywołuje objawy poboru oleju ?
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
60cm lol mi weszlo chyba 14
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
@ A2-eR11, nie wiem czy to lepiej, tylko tak się zastanawiam. A wg mnie każde rozwiązanie polepszające fabrykę jest dobre. Sam chyba przyznasz, że naszym szczeniakom daleko do ideału. A to odpowietrzanie skrzyni korbowej nie należy do najlepszych. Cierpią na choroby które to wraz z późniejszą produkcją starali się żabojady polepszyć.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Cudów nie ma z tym olejem. Szansa zawsze jest na to zeby go ubywało. odpowietrzenie skrzyni korbowej jest sprawne w 100% to pozostaje tylko ubytek oleju na dwa sposoby. Spalanie go po prostu ale bez typowych objawów z jakiegos powodu. (pierscienie, uszczelniacze zaworów, turbina) lub jakis wyciek (wewnetrzny lub zewnetrzny). Lub tez parowanie parowanie oleju... Jak sie wszystkie sposoby wezmie do kupy razem to w efekcie moga byc widoczne znaczne ubytki...
mam zalozony drugi silnik , Ciekawi mnie jedna rzecz ,gdyz z odmy leci taka para bez sladow oleju?Oczywiscie wszystko wyczyszczone i wymienione dokladnie?
po rozruchu?
będzie leciała taka para, jak nie jest tłusta to super i jak nie ubywa oleju to cieszyć się autem
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Czy ja wiem czy nie tlusta ,jak zakryje palcem rurke od odmy to robi sie cisnienie a w silniku zaraz konczy sie gwarancja rozruchowa ;/ u moje brata w 102km lagunie 2 tylko olej idzie do gory a pary brak
Mam brak mocy turbo sie zalacza jak sie zalaczy to dym czarny ,bledy obwod przeplywomierz ,obwod egr , po usunieciu clipem ponownie wrocil ,wszystkie kable dobre ? kurde nwm co jest pomozcie dac wam filmik jak to wyglada Jeszcze poduszka mi troche puka (09-12-2016, 14:46)Oktawiusz napisał(a): Czy jest szansa, że pomimo wymiany odmy, zaworu odmy i sprawdzena odpływu (W rurkę odpływu weszło mi 60cm wężyka w środek) nadal jeszcze jest coś niedrożne i wywołuje objawy poboru oleju ?Jak duży to pobór oleju? Tak na prawdę to każdy z silników F9A czy jak to w moim przypadku F9K będzie inaczej się zachowywał, od czasu wymiany silnika też patrzę na ten bagnet jak na święty obrazek. Ubywa, dla czego ubywa, czy powinno a jeśli powinno to ile? Przeczytałem kilka opracowań na temat silników diesla napisanych przez starych konstruktorów ale tyczących się silników tej generacji co nasze i z nich jasno wynika, że bierze olej. Nie podam linków do konkretnych stron gdyż znalazłem je przypadkowo ale zasada działania silnika diesla jest taka sama różni się system zasilania paliwem ale cylinder, tłok, pierścień, panewka to jeden diabeł. Zawsze ten olej ubywa, pierścień nie jest tak szczelny aby zgarniał 100% oleju a jakby nawet zgarnął 100 % to tłok by chodził po suchym cylindrze. Uszczelniacze też swoje puszczą, turbina również przepuści no i coś tam zawsze zeżre oleju. Zastanawia mnie po co ludzie wymieniają ten separator odmy no chyba, że jest połamany ale w przeciwnym razie to namoczyć w płynie do mycia silników i po temacie, tam nie ma tak wąskich kanalików aby zostały trwale zaklejone, co innego zawór odmy gdyż ten to w zastraszającym tępię ulega trwałemu uszkodzeniu (gumowa membrana). Pytasz o drożność odmy a więc tak ten cienki króciec dobrze czyści się sprężonym powietrzem, są takie przystawki do kompresora pistolet z długą cienką, aluminiową rurką dającą się wyginać. Ja mam coś takiego wkładam w króciec skroplin i pompuje ciśnienie jak słyszę bulgot oleju w misce olejowej to znaczy, że jest drożna. Nasze silniki są tak skonstruowane, że przy większych prędkościach pompują olej nie w odmę i odmą w rurkę skroplin a w kolektor ssący i stąd olej na tym cięgnie od klapy gaszącej na przepustnicy. Jest teza, że to wina turbiny wielka bzdura załóż nową ori turbinę i po przejechaniu parudziesięciu kilometrów pojawi się olej na klapie gaszącej. Możesz zobaczyć jak tam stan turbiny jak wszystko w porządku to znaczy, że olej poszedł w wydech. Oczywiście zakładam, że nie ma wycieków zewnętrznych, miska olejowa i uszczelniacze wału. (11-12-2016, 11:46)Fighter88888 napisał(a): Czy ja wiem czy nie tlusta ,jak zakryje palcem rurke od odmy to robi sie cisnienie a w silniku zaraz konczy sie gwarancja rozruchowa ;/ u moje brata w 102km lagunie 2 tylko olej idzie do gory a pary brakPo odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku pojawi się coś na zasadzie białego dymu ale dzieje się tak tylko na ciepłym silniku i nie może walić spalinami jak z komina. Na zimnym silniku nic nie powinno dymić. Wlew oleju to zarazem odma (separator) a wiadomo w skrzyni korbowej po nagrzaniu wytwarzają się gazy a w związku z tym, że pierścienie nigdy nie są w 100% szczelne zawsze zostaną tam wtłoczone jakieś opary spalin. Co innego w silnikach w których olej lejemy przez głowicę. Nie wiem jaka jest przyczyna braku mocy, mogą być spalone świece żarowe i nie będzie miał mocy, mogą być źle założone wężyki podciśnienia, może rozrząd przestawiony, może jakiś zawór sterowania dokonał żywota. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2016, 12:57 przez haszczurur.) (11-12-2016, 11:46)Fighter88888 napisał(a): bledy obwod przeplywomierzodłącz przepływomierz i zobacz jak chodzi bez, jeśli padnięty to złe parametry podaje do kompa a ten źle dobiera dawkę
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <-- |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
13 gości