nie działa klimatyzacja
To i ja się podepnę - działająca klimatyzacja automatyczna po wymianie (odłączeniu) akumulatora poszła spać.
Z odczytanych parametrów pracy - zastanawia wartość zero ( 0 ) temperatury wnętrza pojazdu. Czy przyczyną będzie czujnik ( i gdzie jest ten pieron w poliftowej dwójce ?) Jeszcze w parametrach deski rozdzielczej widać ją jako "bez klimatyzacji". Temperatura powietrza nadmuchu (mierzona) jest wyraźnie wyższa od temperatury otoczenia (o kilkanaście stopni) i to bez względu na nastawy panelu sterowania.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Czujnik temperatury w kabinie masz w obudowie lusterka. Sa tam widoczne krateczki takie gdzie doplywa powietrze. Tam trzeba zajrzeć
A co do samej klimatyzacji moze trzeba clipem zrobic konfiguracje nowa i wybrac z klimatyzacja regulowana za pomoca clipa?
Czy mógłby ktoś polecić specjalistę od klimatyzacji w okolicach stolicy? Dokładniej w kierunku Otwocka/Kołbieli. Sam raczej nie będę dłubał bo więcej mogę napsuć niż naprawić.
Początkowo w kabinie śmierdziało spalinami, jakby jakaś rurka spadła i ciągnęła powietrze spod maski. Tenże 'aromat' było najbardziej czuć jak samochód stał, chociażby czekając na zielone światło, a po ruszeniu słabł. Po pewnym czasie klima odmówiła posłuszeństwa. Sam nawiew działa, ale nie ma w nim oznak zimnego/ciepłego powietrza i przykładowo gdy szyby są zaparowane ciężko je osuszyć. Da się ale o wiele wolniej niż z pomocą klimy. Tak więc szukam czarodzieja od klimatyzacji. Ktoś? Coś? (02-05-2018, 12:37)A2-eR11 napisał(a): moze trzeba clipem zrobic konfiguracje nowa i wybrac z klimatyzacja regulowana za pomoca clipa?To chyba dopiero na zlocie ( jak ktoś sie zmiłuje i CLIPa zabierze ). Nie mam nikogo w pobliżu, a czasu niewiele, a zajęć mnogo.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4 (04-05-2018, 10:02)PiM80 napisał(a): Początkowo w kabinie śmierdziało spalinami, jakby jakaś rurka spadła i ciągnęła powietrze spod maski.a z tym sobie poradziłeś? przy Twoim silniku były przypadki pękającej rurki która doprowadza spaliny do EGRu (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-05-2018, 17:57 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Stawiam na czujnik, u mnie to samo było. po wymianie wszystko śmiga.
pio555 napisał 09-05-2018, 21:44:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach. Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania (Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-05-2018, 21:44 przez pio555.)
Dziękuję za porady.
Wymieniłem czujnik i klima działa, jednak szału nie robi. Jak auto stoi na luzie to ledwie ciepłe powietrze leci. Jak jest w ruchu to jest lepiej. Kręcenie obrotami na luzie nie robi różnicy o dziwo. Czy to waszym zdaniem sprężarka słaba czy może czynnika ubyło? Czy waszym zdaniem zrobienie izolacji termicznej na rurce idącej od sprężarki do wymiennika ciepła pomoże?
To i ja opisze swój probem. Czynnik jest spręzarka na krótko działa a jak kolega wypioł jakąś wtyczke pokazało mu na mierniku dziwne napięcia. Co to może być? Pytałem koleszki co robi w serwisie powiedział że to mogą byc jakieś połączenia w kostkach ponieważ one są zgrzewane na ciepło. Poratujcie bo w lato bez klimy to jak w zimę bez grzania :P
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości