Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

jakie łożysko


rockefelek1
Zarejestrowani

op Witam 
 
koledzy jakie firmy wsadzić łożysko do szczeniak chodzi o oś przednią huczy mi niesamowicie ...

pozdrawiam

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Najlepiej oryginał. W ciągu roku w 14 letnim SC II wymieniałem dwa razy łożysko w tym samym kole. Wyciskane i wciskane na prasie. Starczały na pół roku a roboty przy tym trochę jest. Lepiej zapłacić trochę ponad 100 zł i zapomnieć o problemie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • scrabi
fredi72
Zarejestrowani

A jakiej konkretnie firmy? Bo jutro czeka mnie wymiana (prawy przód).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2018, 16:54 przez fredi72.)

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

Ja w poprzednim wstawialem Optimal.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
fredi72
Zarejestrowani

Mechanik dzisiaj zamontował mi SNRa, przypomniałem sobie, że wcześniej tzn. 6.5 roku temu u niego wymieniałem łożysko po lewej stronie też SNR. Od tego czasu zrobiłem ponad 110 000km i odpukać jest OK.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Oryginał to SNR. Są wciskane też z tyłu do tarczopiast.

#Wytapatalkowane

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Trodor za ten post post:
  • fredi72
fredi72
Zarejestrowani

Czeka mnie też wymiana tarcz tylnych, kiedyś słyszałem że są tarcze bez łożysk . Można do nich wprasować dobre łożyska np. SNR. Jest taka możliwość?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Są, można kupić osobno. Tzn zawsze wszystko można kupić, ale tutaj mówię o tym że nawet Renault podaje inny numer części dla kompletu całych tarcz 2szt, inny dla samej pojedynczej tarczy itd. Mimo że to dokładnie to samo. Tak samo z tego co pamiętam, inny numer jest dla egzemplarzy po którymś roku produkcji. A to dalej ta sama cześć. Polecam zobaczyć w catcar.info.

Pytanie tylko jaki to ma sens. Jak nie masz prasy, to trzeba to jeszcze wprasowac jakoś co kosztuje u mechanika. Łożyska firmowe też kosztują.

Tarczy tańszych bym nie polecał - dopuszczalne bicie promieniowe nowej tarczy OEM wg Renault to 0,01mm. OEM ma również dobre pokrycie powierzchni nietrących dzięki czemu lata potrafi wytrzymać bez rdzy cała piasta. Są po prostu rzeczy na których do własnego auta nie warto oszczędzać.

To jeszcze konkret na koniec tego małego offtopa - ja kupiłem komplet na tylną oś:

-Tarcze Renault OEM (nie mylić z OE) w całości z łożyskiem i nadajnikiem abs
-Klocki oryginalne na pierwszy montaż czyli TRW, (w zestawie są nowe blaszki montażowe i 4 śruby prowadników)
-puszkę zmywacza hamulcowego TRW
-spore opakowanie, zalecanego w serwisowce smaru syntetycznego ATE Plastilube (bardzo ważne wbrew opiniom niektórych pseudo mechaników)

Za wszystko dałem 500zl bez kilku złotych już z przesylką.

Więc nie widzę sensu kombinować, jak za tak niewiele można mieć hamulce oryginalne, zrobione zgodnie z serwisówką na ori częściach.

Bierz pod uwagę jeszcze że są różni mechanicy. Nie zdziwilbym się gdyby zamiast na zewnętrznej bierzni łożyska oparł prasę na wewnętrznej części........ Albo młotkiem nabijal nowe tarcze na oś zwrotnicy. A tym samym puścił Cie za niedługo z torbami

#Wytapatalkowane

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-10-2018, 22:06 przez Trodor.)

Odpowiedz
fredi72
Zarejestrowani

Jak tak mówisz to nie będę kombinował.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości