Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

jaka poprawna kompresja w cylindrach


wleniu
Zarejestrowani

op Witam,
Szukałem, ale nie znalazłem,
Jaka powinna być fabryczna kompresja w cylindrach 1,6 16V.
U siebie zmierzyłem 12,1  12,1 11,9 11,9
czy to w normie ?

Pozdrawiam
Irek

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2020, 22:06 przez wleniu.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ok 13 bar
różnica miedzy cylindrami max 10%

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

W normie.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Kacper Ptak
Zarejestrowani

To aj odgrzeje kotleta. Mi pomierzyli na warsztacie i wyszło 8, 7, 7, 8. Przy probie olejowej 14Bar. Wniosek mechanika,z 3 silnik kończy żywot. Najechane 171 000 km. Scenic 2 1.6 16v.  Poza problemem z wypadaniem zapłonu na wolnych obrotach, jeździ dobrze  może trochę mniej mocy, ale mam lpg ( Pb lpg chodzi tak samo). Czy przy tak niskiej kompresji nie powinienem mieć innych problemów z jazdą?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

A Rozrząd jest dobrze ustawiony?

Wysłane z mojego telefonu Biggrin

Odpowiedz
robczo
Zarejestrowani

Gdyby rozrząd był źle ustawiony, to i próba olejowa wyszła by slabo. Tu wskazuje na zużycie piercieni i gładzi cylindrów.

Odpowiedz
Kacper Ptak
Zarejestrowani

Może być, że jednak nie. Zgłębiłem temat tych silników i rzeczywiście ty może leżeć problem. Warsztat porządny,  ale może jednak francuzy to nie ich bajka.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Nie wróżę nic dobrego to raczej agonia .Możesz zajrzeć do cylindrów przez otwór świecy kamerką endoskopową .Minimalnie przestawiony rozrząd nie powodowałby takiego spadku ciśnienia. Jest jeszcze inna metoda sprawdzenia szczelności ,pompujesz cylinder(azot lub tlen z butli) przez otwór po świecy na suwie sprężania jednocześnie na manometrze obserwując jakie ciśnienie jest w stanie utrzymać cylinder. Czy silnik pali olej ,jak wyglądają świece ?

Odpowiedz
Lesiek
Zarejestrowani

Ja mam 10,2;10,4;11,0;10,5 czy mam się martwić? Ciągnie niby normalnie,oleju nie bierze.Na razie jeżdżę, nic nie będę robił.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

(27-11-2021, 20:39)Lesiek napisał(a): Ja mam 10,2;10,4;11,0;10,5 czy mam się martwić? Ciągnie niby normalnie,oleju nie bierze.Na razie jeżdżę, nic nie będę robił.

Robiłeś próbę olejową ? Ciśnienie słabe ale w miarę równe , niema jeszcze tragedii .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości