wleniu
376
2
31
20
SC II ph I
2004
1,6 112KM, 2003-2009
wrocław
wleniu
Zarejestrowani
— 17-06-2020, 22:06
op
Witam,
Szukałem, ale nie znalazłem,
Jaka powinna być fabryczna kompresja w cylindrach 1,6 16V.
U siebie zmierzyłem 12,1 12,1 11,9 11,9
czy to w normie ?
Pozdrawiam
Irek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2020, 22:06 przez wleniu.)
•
pio555
31,283
124
11097
3,030
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 17-06-2020, 22:30
ok 13 bar
różnica miedzy cylindrami max 10%
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
twilk7
4,235
17
2572
872
INNY
2019
INNY
Kraków/Wieliczka
twilk7
Zarejestrowani
— 18-06-2020, 06:54
W normie.
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
•
Kacper Ptak
24
0
2
8
SC II ph II
2006
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Wrocław
To aj odgrzeje kotleta. Mi pomierzyli na warsztacie i wyszło 8, 7, 7, 8. Przy probie olejowej 14Bar. Wniosek mechanika,z 3 silnik kończy żywot. Najechane 171 000 km. Scenic 2 1.6 16v. Poza problemem z wypadaniem zapłonu na wolnych obrotach, jeździ dobrze może trochę mniej mocy, ale mam lpg ( Pb lpg chodzi tak samo). Czy przy tak niskiej kompresji nie powinienem mieć innych problemów z jazdą?
•
kotleto
6,106
28
3323
387
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Czechowice-Dz.
kotleto
Zarejestrowani
Online
— 27-11-2021, 11:11
A Rozrząd jest dobrze ustawiony?
Wysłane z mojego telefonu
•
robczo
75
0
30
1
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Warszawa
robczo
Zarejestrowani
— 27-11-2021, 11:46
Gdyby rozrząd był źle ustawiony, to i próba olejowa wyszła by slabo. Tu wskazuje na zużycie piercieni i gładzi cylindrów.
•
Kacper Ptak
24
0
2
8
SC II ph II
2006
1.6 i 16V 113 KM 2006 -
Wrocław
Może być, że jednak nie. Zgłębiłem temat tych silników i rzeczywiście ty może leżeć problem. Warsztat porządny, ale może jednak francuzy to nie ich bajka.
•
Jurek
809
6
330
133
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 27-11-2021, 18:31
Nie wróżę nic dobrego to raczej agonia .Możesz zajrzeć do cylindrów przez otwór świecy kamerką endoskopową .Minimalnie przestawiony rozrząd nie powodowałby takiego spadku ciśnienia. Jest jeszcze inna metoda sprawdzenia szczelności ,pompujesz cylinder(azot lub tlen z butli) przez otwór po świecy na suwie sprężania jednocześnie na manometrze obserwując jakie ciśnienie jest w stanie utrzymać cylinder. Czy silnik pali olej ,jak wyglądają świece ?
•
Lesiek
13
0
0
0
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Słupsk
Lesiek
Zarejestrowani
— 27-11-2021, 20:39
Ja mam 10,2;10,4;11,0;10,5 czy mam się martwić? Ciągnie niby normalnie,oleju nie bierze.Na razie jeżdżę, nic nie będę robił.
•
Jurek
809
6
330
133
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 27-11-2021, 21:02
(27-11-2021, 20:39)Lesiek napisał(a): Ja mam 10,2;10,4;11,0;10,5 czy mam się martwić? Ciągnie niby normalnie,oleju nie bierze.Na razie jeżdżę, nic nie będę robił.
Robiłeś próbę olejową ? Ciśnienie słabe ale w miarę równe , niema jeszcze tragedii .
•
|