haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(07-01-2016, 21:34)damkas napisał(a): EDIT: jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o zawór sterowania turbiną, czy to obojętne do którego zaworka podepnę węzyk który pójdzie do gruszki a do którego węzyk który pójdzie do puszki z podcisnieniem ? i jak podłącze wężyki do trójnika to jeden węzyk ma iść do puszki z podciśnieniem, a drugi węzyk podłączony do trójnika gdzie ma wchodzić ? Przeczytaj to co napisałem, jest różnica króćce zaworu sterowania turbiną mają różną średnicę, jeden jest cieńszy.
Wrzuć fotki wszystkich zdjętych wężyków i napisz ich długości to napiszę, który do czego idzie. Pod warunkiem, że nic nie jest pocięte i podmienione z innego samochodu.
Na wstępie, tak jak napisałem wyżej te węże od zaworu sterowania turbiną powinny być złączone gumową opaską o szerokości 2 cm.
Wąż od zaworu przepustnicy powinien mieć nałożony oplot. Mam nadzieję, że żadne inne węże nie były ruszane, no i jest kwestia czy prawidłowo założono wszystkie rury od turbo. Niby trudno coś tam pomylić ale jak się ktoś uprze.
Z puszki podciśnienia króciec nr.7 idzie mały króciutki wężyk (ten najmniejszy) w niego idzie trójnik a w króciec trójnika w linii prostej długi wąż do zaworu st. tur.
W króciec trójnika ten pod kątem prostym idzie wężyk w miejsce widoczne na twojej fotce nr.4 tam gdzie widać taki szary długi oplot na przewód.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2016, 22:31 przez haszczurur.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to haszczurur for this post
• damkas
damkas
19
0
0
17
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Łobez
damkas
Zarejestrowani
— 07-01-2016, 23:00
op
haszczurur
(07-01-2016, 21:34)damkas napisał(a): EDIT: jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o zawór sterowania turbiną, czy to obojętne do którego zaworka podepnę węzyk który pójdzie do gruszki a do którego węzyk który pójdzie do puszki z podcisnieniem ? i jak podłącze wężyki do trójnika to jeden węzyk ma iść do puszki z podciśnieniem, a drugi węzyk podłączony do trójnika gdzie ma wchodzić ?
Przeczytaj to co napisałem, jest różnica króćce zaworu sterowania turbiną mają różną średnicę, jeden jest cieńszy.
Wrzuć fotki wszystkich zdjętych wężyków i napisz ich długości to napiszę, który do czego idzie. Pod warunkiem, że nic nie jest pocięte i podmienione z innego samochodu.
Na wstępie, tak jak napisałem wyżej te węże od zaworu sterowania turbiną powinny być złączone gumową opaską o szerokości 2 cm.
Wąż od zaworu przepustnicy powinien mieć nałożony oplot. Mam nadzieję, że żadne inne węże nie były ruszane, no i jest kwestia czy prawidłowo założono wszystkie rury od turbo. Niby trudno coś tam pomylić ale jak się ktoś uprze.
Z puszki podciśnienia króciec nr.7 idzie mały króciutki wężyk (ten najmniejszy) w niego idzie trójnik a w króciec trójnika w linii prostej długi wąż do zaworu st. tur.
W króciec trójnika ten pod kątem prostym idzie wężyk w miejsce widoczne na twojej fotce nr.4 tam gdzie widać taki szary długi oplot na przewód.
Mati tak tez myślałem żeby sobie to druknąć i tak zrobię, fotorelacje z naprawy również zdam jak mi poszło.
haszczurur mówisz o tej opasce zaznaczonej na zdjęciu? delikatnie ją widać jak się przyjrzy człowiek ;P.
Czyli ten długi kabel na którym jest szary oplot powinien być wsadzony w ten trójnik w króciec pod kątem ? , ciekawi mnie gdzie jest ten szary węzyk teraz podlączony.
Załączone pliki
Miniatury
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2016, 23:00 przez damkas.)
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(07-01-2016, 23:00)damkas napisał(a): Czyli ten długi kabel na którym jest szary oplot powinien być wsadzony w ten trójnik w króciec pod kątem ? Nie! Ten szary idzie dobrze! Napisałem, że wężyk z trójnika pójdzie w te okolice jak ten wężyk w szarym oplocie. Nie ruszaj tego w szarym oplocie, jest dobrze!
Tak, te wężyki z tą opaską to te od zaworu sterowania turbiną, widzę, że idą źle!
Zacznij od tego wężyka, który idzie od zaworu sterowania przepustnicą, odepnij go od elektrozaworka. Jak masz to załóż na niego ten oplot, który powinien na nim siedzieć i puść nad aluminiową rurą dolotu powietrza do kolektora ssącego, umieść go w zębach wystających z tej rury kolektora (widać te zęby na tej nowej fotce, po prawej stronie jest aluminiowa rura kolektora), wepchnij w niego czarną złączkę, dołącz następny wężyk i wepnij w króciec elektrozaworu. Następnie weź inny wężyk i wepnij w następny króciec elektrozaworu i w króciec nr. 8 puszki podciśnienia (puszkę przykręć kremowym króćcem w stronę rozrządu). Ale najpierw pomierz węże i daj fotki to napiszę gdzie idą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2016, 08:03 przez haszczurur.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to haszczurur for this post
• damkas
damkas
19
0
0
17
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Łobez
damkas
Zarejestrowani
— 09-01-2016, 17:21
op
Cześć, dziś walczyłem z moim szczeniakiem ;) . Po zdjęciu podszybia moim oczom ukazała się tragedia jakiej jeszcze nie widziałem, nie wiem jak można tak postępować w warsztatach, jak można tak traktować klientów którzy płacą grube pieniądze aby ich samochody jeździły. Sami zobaczcie:
- Puszka z podciśnieniem nie była w ogóle podłączona żadnym wężykiem:
- Za silnikiem znalazłem pokrywe od filtru kabinowego, leżała sobie luzem - filtr miałem mieć wymieniony, dałem im nowy, natomiast gdy wyjąłem filtr, wyglądał on tragicznie, tak jakby był używany 2 lata, liście, brud, igły... a samochód odebrałem 2 tygodnie temu z warsztatu. Reszta filtrów pewnie też nie była ruszona ? to się okaże.
- Następny problem jest taki że za silnikiem luzem latała równiez taka o to wtyczka: (Nie mam pojęcia od czego ona jest, czym steruje i gdzie powinna być, może wiecie gdzie ją włożyć? nie mogłem nic wypatrzyć, ) :
- Następne moje pytanie, czy to jest ta gruszka od turbo sprężarki ? nigdzie więcej już nie ma tam wężyków w turbo?
A potem dziw że auto psuje mi się co miesiąc, muszę oddawać je do warsztatu;) załamka!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 17:24 przez damkas.)
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
(09-01-2016, 17:21)damkas napisał(a): Następne moje pytanie, czy to jest ta gruszka od turbo sprężarki ? nigdzie więcej już nie ma tam wężyków w turbo? Tak to jest gruszka sterująca zmienną geometrią w turbinie.
Co do luzem latającej wtyczki muszę się zastanowić do czego ona ma być podpięta.
A czy to nie jest wtyczka od zaworu sterowania turbiną, tego w gumowej osłonie?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 20:31 przez haszczurur.)
•
adi84
7,319
18
3120
7,461
SC I ph II
2000
1.4 i 16V 95KM, 1999-2001
Ręczno
adi84
Zarejestrowani
— 09-01-2016, 20:12
Tragedia! Partactwo to najłagodniejsze słowo.
•
damkas
19
0
0
17
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Łobez
damkas
Zarejestrowani
— 09-01-2016, 21:03
op
(09-01-2016, 20:05)haszczurur napisał(a): (09-01-2016, 17:21)damkas napisał(a): Następne moje pytanie, czy to jest ta gruszka od turbo sprężarki ? nigdzie więcej już nie ma tam wężyków w turbo? Tak to jest gruszka sterująca zmienną geometrią w turbinie.
Co do luzem latającej wtyczki muszę się zastanowić do czego ona ma być podpięta.
A czy to nie jest wtyczka od zaworu sterowania turbiną, tego w gumowej osłonie?
No właśnie nie, ten zawór tez luzem latał gdzieś sobie za silnikiem, ale tutaj na zdjęciu widać że ma wtyczkę wpiętą
•
maciej1486
21,014
23
2411
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 21:22 przez maciej1486.)
•
haszczurur
2,441
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Jak możesz wrzuć kilka fotek skąd idzie ten luźny przewód bo nie bardzo mogę się zorientować gdyż trochę zlewa mi się z innymi przewodami.
Napisałem, że może być od elektrozaworu sterowania turbiną ale chyba się myliłem, kostka od tego zaworu ma metalowy drucik, który należy wcisnąć aby ją wypiąć a ta kostka ma chyba plastikową zawleczkę. Jeszcze zastanawiam się czy ta kostka nie idzie na tył skrzyni biegów, bo tam jest też takie podłączenie dlatego chcę zobaczyć skąd wychodzi ten przewód i jak jest długi.
(09-01-2016, 21:21)maciej1486 napisał(a): Ta wtyczka ma być luzem. Luzem? Trochę dziwne u siebie nie spotkałem się aby jakakolwiek wtyczka była niepodpięta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 21:33 przez haszczurur.)
•
damkas
19
0
0
17
SC II ph I
2003
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Łobez
damkas
Zarejestrowani
— 09-01-2016, 21:46
op
(09-01-2016, 21:21)maciej1486 napisał(a): Ta wtyczka ma być luzem.
Ma być luzem? niby dlaczego? przecież wyraźnie widać że idą od niej jakieś kable, więc wtyczka miałaby sobie od tak latać z tyłu silnika ?
@ haszczurur
jutro będę walczył znowu z szczeniakiem także powiem dokładniej skąd te kable od wtyczki idą i jakie są długie
•
|