Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

gdzie podpiąć ten wężyk? odpiął się.


haszczurur
Zarejestrowani

(07-01-2016, 21:34)damkas napisał(a): EDIT: jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o zawór sterowania turbiną, czy to obojętne do którego zaworka podepnę węzyk który pójdzie do gruszki a do którego węzyk który pójdzie do puszki z podcisnieniem ? i jak podłącze wężyki do trójnika to jeden węzyk ma iść do puszki z podciśnieniem, a drugi węzyk podłączony do trójnika gdzie ma wchodzić ?
Przeczytaj to co napisałem, jest różnica króćce zaworu sterowania turbiną mają różną średnicę, jeden jest cieńszy.
Wrzuć fotki wszystkich zdjętych wężyków i napisz ich długości to napiszę, który do czego idzie. Pod warunkiem, że nic nie jest pocięte i podmienione z innego samochodu.
Na wstępie, tak jak napisałem wyżej te węże od zaworu sterowania turbiną powinny być złączone gumową opaską o szerokości 2 cm.
Wąż od zaworu przepustnicy powinien mieć nałożony oplot. Mam nadzieję, że żadne inne węże nie były ruszane, no i jest kwestia czy prawidłowo założono wszystkie rury od turbo. Niby trudno coś tam pomylić ale jak się ktoś uprze.
Z puszki podciśnienia króciec nr.7 idzie mały króciutki wężyk (ten najmniejszy) w niego idzie trójnik a w króciec trójnika w linii prostej długi wąż do zaworu st. tur.
W króciec trójnika ten pod kątem prostym idzie wężyk w miejsce widoczne na twojej fotce nr.4 tam gdzie widać taki szary długi oplot na przewód.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2016, 22:31 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • damkas
damkas
Zarejestrowani

op haszczurur
(07-01-2016, 21:34)damkas napisał(a): EDIT: jeszcze jedno pytanie, chodzi mi o zawór sterowania turbiną, czy to obojętne do którego zaworka podepnę węzyk który pójdzie do gruszki a do którego węzyk który pójdzie do puszki z podcisnieniem ? i jak podłącze wężyki do trójnika to jeden węzyk ma iść do puszki z podciśnieniem, a drugi węzyk podłączony do trójnika gdzie ma wchodzić ?

Przeczytaj to co napisałem, jest różnica króćce zaworu sterowania turbiną mają różną średnicę, jeden jest cieńszy.
Wrzuć fotki wszystkich zdjętych wężyków i napisz ich długości to napiszę, który do czego idzie. Pod warunkiem, że nic nie jest pocięte i podmienione z innego samochodu.
Na wstępie, tak jak napisałem wyżej te węże od zaworu sterowania turbiną powinny być złączone gumową opaską o szerokości 2 cm.
Wąż od zaworu przepustnicy powinien mieć nałożony oplot. Mam nadzieję, że żadne inne węże nie były ruszane, no i jest kwestia czy prawidłowo założono wszystkie rury od turbo. Niby trudno coś tam pomylić ale jak się ktoś uprze.
Z puszki podciśnienia króciec nr.7 idzie mały króciutki wężyk (ten najmniejszy) w niego idzie trójnik a w króciec trójnika w linii prostej długi wąż do zaworu st. tur. 
W króciec trójnika ten pod kątem prostym idzie wężyk w miejsce widoczne na twojej fotce nr.4 tam gdzie widać taki szary długi oplot na przewód.


Mati tak tez myślałem żeby sobie to druknąć i tak zrobię, fotorelacje z naprawy również zdam jak mi poszło. Thumbup

haszczurur mówisz o tej opasce zaznaczonej na zdjęciu? delikatnie ją widać jak się przyjrzy człowiek ;P.
Czyli ten długi kabel na którym jest szary oplot powinien być wsadzony w ten trójnik w króciec pod kątem ? , ciekawi mnie gdzie jest ten szary węzyk teraz podlączony.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-01-2016, 23:00 przez damkas.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(07-01-2016, 23:00)damkas napisał(a): Czyli ten długi kabel na którym jest szary oplot powinien być wsadzony w ten trójnik w króciec pod kątem ?
Nie! Ten szary idzie dobrze! Napisałem, że wężyk z trójnika pójdzie w te okolice jak ten wężyk w szarym oplocie. Nie ruszaj tego w szarym oplocie, jest dobrze!
Tak, te wężyki z tą opaską to te od zaworu sterowania turbiną, widzę, że idą źle!
Zacznij od tego wężyka, który idzie od zaworu sterowania przepustnicą, odepnij go od elektrozaworka. Jak masz to załóż na niego ten oplot, który powinien na nim siedzieć i puść nad aluminiową rurą dolotu powietrza do kolektora ssącego, umieść go w zębach wystających z tej rury kolektora (widać te zęby na tej nowej fotce, po prawej stronie jest aluminiowa rura kolektora), wepchnij w niego czarną złączkę, dołącz następny wężyk i wepnij w króciec elektrozaworu. Następnie weź inny wężyk i wepnij w następny króciec elektrozaworu i w króciec nr. 8 puszki podciśnienia (puszkę przykręć kremowym króćcem w stronę rozrządu). Ale najpierw pomierz węże i daj fotki to napiszę gdzie idą.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-2016, 08:03 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • damkas
damkas
Zarejestrowani

op Cześć, dziś walczyłem z moim szczeniakiem ;) . Po zdjęciu podszybia moim oczom ukazała się tragedia jakiej jeszcze nie widziałem, nie wiem jak można tak postępować w warsztatach, jak można tak traktować klientów którzy płacą grube pieniądze aby ich samochody jeździły. Sami zobaczcie:

  • Puszka z podciśnieniem nie była w ogóle podłączona żadnym wężykiem:
      
  • Za silnikiem znalazłem pokrywe od filtru kabinowego, leżała sobie luzem - filtr miałem mieć wymieniony, dałem im nowy, natomiast gdy wyjąłem filtr, wyglądał on tragicznie, tak jakby był używany 2 lata, liście, brud, igły... a samochód odebrałem 2 tygodnie temu z warsztatu. Reszta filtrów pewnie też nie była ruszona ? to się okaże. 
  • Następny problem jest taki że za silnikiem luzem latała równiez taka o to wtyczka: (Nie mam pojęcia od czego ona jest, czym steruje i gdzie powinna być, może wiecie gdzie ją włożyć? nie mogłem nic wypatrzyć, ) :
   

   

  • Następne moje pytanie, czy to jest ta gruszka od turbo sprężarki ? nigdzie więcej już nie ma tam wężyków w turbo? 
   


A potem dziw że auto psuje mi się co miesiąc, muszę oddawać je do warsztatu;) załamka!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 17:24 przez damkas.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(09-01-2016, 17:21)damkas napisał(a): Następne moje pytanie, czy to jest ta gruszka od turbo sprężarki ? nigdzie więcej już nie ma tam wężyków w turbo? 
Tak to jest gruszka sterująca zmienną geometrią w turbinie.
Co do luzem latającej wtyczki muszę się zastanowić do czego ona ma być podpięta.
A czy to nie jest wtyczka od zaworu sterowania turbiną, tego w gumowej osłonie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 20:31 przez haszczurur.)

Odpowiedz
adi84
Zarejestrowani

Tragedia! Partactwo to najłagodniejsze słowo.

Odpowiedz
damkas
Zarejestrowani

op
(09-01-2016, 20:05)haszczurur napisał(a):
(09-01-2016, 17:21)damkas napisał(a): Następne moje pytanie, czy to jest ta gruszka od turbo sprężarki ? nigdzie więcej już nie ma tam wężyków w turbo? 
Tak to jest gruszka sterująca zmienną geometrią w turbinie.
Co do luzem latającej wtyczki muszę się zastanowić do czego ona ma być podpięta.
A czy to nie jest wtyczka od zaworu sterowania turbiną, tego w gumowej osłonie?

No właśnie nie, ten zawór tez luzem latał gdzieś sobie za silnikiem, ale tutaj na zdjęciu widać że ma wtyczkę wpiętą 


   

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ta wtyczka ma być luzem.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 21:22 przez maciej1486.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Jak możesz wrzuć kilka fotek skąd idzie ten luźny przewód bo nie bardzo mogę się zorientować gdyż trochę zlewa mi się z innymi przewodami.
Napisałem, że może być od elektrozaworu sterowania turbiną ale chyba się myliłem, kostka od tego zaworu ma metalowy drucik, który należy wcisnąć aby ją wypiąć a ta kostka ma chyba plastikową zawleczkę. Jeszcze zastanawiam się czy ta kostka nie idzie na tył skrzyni biegów, bo tam jest też takie podłączenie dlatego chcę zobaczyć skąd wychodzi ten przewód i jak jest długi.

(09-01-2016, 21:21)maciej1486 napisał(a): Ta wtyczka ma być luzem.
Luzem? Trochę dziwne u siebie nie spotkałem się aby jakakolwiek wtyczka była niepodpięta.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-01-2016, 21:33 przez haszczurur.)

Odpowiedz
damkas
Zarejestrowani

op
(09-01-2016, 21:21)maciej1486 napisał(a): Ta wtyczka ma być luzem.

Ma być luzem? niby dlaczego? przecież wyraźnie widać że idą od niej jakieś kable, więc wtyczka miałaby sobie od tak latać z tyłu silnika ? 



@haszczurur 
jutro będę walczył znowu z szczeniakiem także powiem dokładniej skąd te kable od wtyczki idą i jakie są długie

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

8 gości