andrzejwa
2,696
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Trochę ponad miesiąc temu wymieniałem skraplacz, roboty niecała godzina. Zdjęcie i założenie zderzaka pół godziny, wymiana skraplacza 10 minut. Całkowity koszt z nabyciem układu 450 zł. Robota prosta nawet dla początkującego mechanika amatora.
•
pio555
31,524
126
11257
3,071
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-07-2024, 19:31
(22-07-2024, 19:13)andrzejwa napisał(a): Robota prosta nawet dla początkującego mechanika amatora. sama robota tak
kwestia nabicia czynnika pozostaje
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
user64
725
6
259
670
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 22-07-2024, 20:22
Czynnik ok, zgoda, ale robota to prosta przecież i żadne 2h a może 0,5h (czyli 30 minut, dobra, 40 minut). Bez przesady, to nie Mercedes W168, gdzie trzeba zdemontować cały pas przedni.
•
andrzejwa
2,696
54
1311
330
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
(22-07-2024, 19:31)pio555 napisał(a): sama robota tak Miałem na myśli samą robotę, na pewno wymiana chłodnicy klimatyzacji nie jest warta 500 zł. Oczywiste, że nabicie klimy tylko w warsztacie zajmującym się klimatyzacją. U mnie to kosztuje akurat 250 zł za 500 gram łącznie z podłączeniem agregatu.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• pio555
credo1
42
0
9
4
SC III ph II
2012
1.6 16V 110KM, 2013-2016
Legionowo
credo1
Zarejestrowani
— 05-09-2024, 18:11
Też jestem po wymianie robione dzisiaj. Koszty: chłodnica Valeo 814187 - 436 zł, zawór rozprężny Nissens 999351 - 124 zł - robocizna 400 zł, napełnienie klimy czynnikiem 244 zł (w układzie było 160 gr). Za 2-3 dni kontrola szczelności.
•
milejow
240
1
80
3
SC II ph II
2008
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Mętów
milejow
Zarejestrowani
— 09-09-2024, 16:00
Nie wiem czy panowie orientują się ile kosztuje obecnie utrzymanie warsztatu samochodowego,myślę, ze nie i stąd ta dyskusja o drogiej usłudze wymiany skraplacza. Mechanik w warsztacie to nie wolontariusz. Tanio już było i nie nie ma szans na powrót, jeśli dla kogoś usługi są za drogie a samemu nie zrobi bo nie umie/nie ma gdzie itd. to jest jeszcze transport zbiorowy, rower itd
1000zł za taką usługę w tym aucie to jest absolutne minimum, klient może sobie zamówić skraplacz np. z internetu ale gwarancji na podzespół mu nie dam, tylko na robociznę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2024, 16:00 przez milejow.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi milejow za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to milejow for this post
• pio555
siwusek216
5,984
17
4219
3,021
SC III ph II
2013
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Mysłowice
siwusek216
Zarejestrowani
Online
— 09-09-2024, 17:02
(22-07-2024, 12:47)user64 napisał(a): Myjka ciśnieniowa to może tylko uszkodzić. Możesz niewielkim ciśnieniem to robić, czy wodą, czy powietrzem.
Ale ogólnie to raczej się wymienia, bo zwykle po czyszczeniu jest gorzej niż przed. Lamelki łatwo uszkodzić, pozaginac, albo je wydmuchać nawet.
Bzdura, co wyjazd w teren myje chłodnice myjką i nic im nie ma może jedynie schodzi czarny lakier w sprayu którego Amerykanie są fanatykami i wszystko w nim paćkają. Nawet są dedykowane końcówki do mycia chłodnic. Poza tym lepiej uszkodzić chłodnice niż ugotować silnik.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
•
user64
725
6
259
670
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 09-09-2024, 20:00
(09-09-2024, 16:00)milejow napisał(a): Nie wiem czy panowie orientują się ile kosztuje obecnie utrzymanie warsztatu samochodowego,myślę, ze nie i stąd ta dyskusja o drogiej usłudze wymiany skraplacza. Mechanik w warsztacie to nie wolontariusz. Tanio już było i nie nie ma szans na powrót, jeśli dla kogoś usługi są za drogie a samemu nie zrobi bo nie umie/nie ma gdzie itd. to jest jeszcze transport zbiorowy, rower itd
1000zł za taką usługę w tym aucie to jest absolutne minimum, klient może sobie zamówić skraplacz np. z internetu ale gwarancji na podzespół mu nie dam, tylko na robociznę
Wiadomo, nikt za darmo nie pracuje, ale jednak ceny ostatnio to przegięcie jest i tyle. Nie chodzi o kwote jako taką, bo ja mogę i milion zapłacić, pod warunkiem że sam zarabiam tyle, żeby po zapłaceniu u mechanika za naprawę, opłaceniu czego tam trzeba zostało mi jeszcze na reszte miesiąca. A mam niestety wrażenie, że większość osób, nie tylko mechaników, uważa że on musi zarobić dużo, a inni nie muszą. Nie tędy droga jak sądzę. Warsztaty podnoszące ceny w kosmos zwykle kończą działalność.
Wydaje się, z tego co napisałeś, że tylko warsztaty mają takie koszty, tymczasem dotyczy to wszystkich, nie tylko mechaników.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2024, 20:00 przez user64.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi user64 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to user64 for this post
• wojteks
wojteks
2,912
12
703
664
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 10-09-2024, 07:08
(05-09-2024, 18:11)credo1 napisał(a): klient może sobie zamówić skraplacz np. z internetu ale gwarancji na podzespół mu nie dam, tylko na robociznę Jeżeli przykładowy skraplacz w sklepie koło mnie kosztuje 200 to mechanik kupuje za ile? 160 a sprzedaje klientowi za 300 dając mu gwarancję na część?
Już samo to jest dla klienta podejrzane i czuje się oszukany widząc cenę składników (np. w internecie) i to ile zapłacił.
maciej1486
21,040
22
2412
256
SC III ph II
2012
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Nakło / Bydgoszcz
U mnie wygląda to tak. Cena 250zł stały klient -5%, mechanik -10% i wtedy klient mechanika i tak płaci to 250zł
Wysłane z mojego 23021RAA2Y przy użyciu Tapatalka
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to maciej1486 for this post
• wojteks
|