Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

czujnik wilgotności - wartość wskazania


andrzejwa
Zarejestrowani

Używam jednego elma 327 na kablu USB i drugiego na BT, kosztowały po kilkadziesiąt złotych. Ważne by był na procesorze PIC18F25K80.
Wykrywa mi 11 modułów.
Podgląd pracy sprężarki na screnie poniżej, ciśnienie i prąd płynący przez zawór regulacyjny wydajności sprężarki zaznaczyłem na czerwono.
   

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

op Ok. Jeżdże z wyłączonym AQS i faktycznie parowanie ustąpiło. Zgasło automatycznie oznaczenie A w kółeczku  z panelu klimatyzacji i ikony z listkiem lub chmurką na liczniku.
Rozumiem że jak odpalałem wcześniej auto z aktywnym AQS to w momencie wykrycia złej jakości powietrza blkował nadmuch z zew i dlatego tak parował??

Okazało się że miałem również włączony czujnik wilgotności, chociaż mimo tego że nie mam go fizycznie pod lusterkiem. Czy taka konfiguracja mogła blokować klimatyzacje jednak - widział wilgotność 127%.
Zrobiłem teraz "OUT", ale za zimno żeby sprawdzić czy wstaje klimatyzacja.
Mam problemy z połączeniem się z modułem od klimy - chyba przy okazji kupię inny interfejs z tym chipem który kolegga Andrzej najpisał.

Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

op Temat rozwiązany.
Zatarty kompresor klimatyzacji.
Płukanie całego układu, wymiana kompresora, wymiana skraplacza z parownikiem i czujnik ciśnienia klimatyzacji.
Klima chodzi i chłodzi. Oby jak najdłużej Biggrin

Odpowiedz
wędkarz
Zarejestrowani

(12-12-2023, 13:20)andrzejwa napisał(a):
(12-12-2023, 13:10)marcinGS160KM napisał(a): Czy wartość tego parametru nie blokuje działanie klimatyzacji bo wykrywa że jest za wilgotno?
Nie blokuje.
Też mam zwykły czujnik temp i system AQS a klimatyzacja pracuje bez problemu. Co do parowania szyb wystarczy wyłączyć w sterowniku panelu klimatyzacji obecność czujnika AQS, problem ustąpi. Sprzęgło sprężarki jest sztywne i nie będzie go słychać.

@ andrzejwa Masz u siebie na stałe wyłączone AQS? Lepiej to funkcjonuje bez tego ?

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Wyłączyłem na stałe bo mi szyby mocno parowały w temperaturach bliskich 0 i poniżej. Teraz jest idealnie.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • wędkarz
wędkarz
Zarejestrowani

(26-03-2024, 08:44)andrzejwa napisał(a): Wyłączyłem na stałe bo mi szyby mocno parowały w temperaturach bliskich 0 i poniżej. Teraz jest idealnie.

Też tak mam. Wyłączam,dzieki ;)

Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km  Naughty
Odpowiedz
marcinGS160KM
Zarejestrowani

op No to znaleziony wijowajca. Ukrecona ośka konoresora. Wymiana na mowy + skraplacz + pranie całego układu.[Obrazek: 9602052de9ff7d57ee75927201e7262b.jpg][Obrazek: 0f857d3395e332afdc4436ee64a809a2.jpg][Obrazek: 837bb0cca32d4914ce9f6076aa90b6cf.jpg][Obrazek: 6e7a881d84d962995c547175bdcda6e4.jpg][Obrazek: 48354b16838753e9db67435756419c37.jpg]

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości