Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

chip tuning 1,6 dci - wyniki


Lionel2000
Zarejestrowani

Możecie proszę podzielić się opinią jak to chodzi po chip'ie. Jest wyczuwalna różnica?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Ja ma w M III 149KM
Ładnie smiga

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Lionel2000
Zarejestrowani

Dzięki, ale chodziło mi bardziej o twarde dane przyśpieszenie do 100 km/h przed i po, czasy rozpędzania na poszczególnych biegach itd.
Subiektywne odczucia możemy traktować jako opinie a przydało by się coś więcej niż dane z hamowni, które nie mają odzwierciedlenia w faktycznych osiągach.

Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

Witam mam małe pytanko po chipie gdzieś nie mam nianki od zmiany biegów. Nie pokazuje kiedy zmienić dla mnie to zbędne w sumie ale żona używała. Miał ktoś coś takiego.

Odpowiedz
Yorgen
Zarejestrowani

(19-09-2019, 05:13)maciej1486 napisał(a): Tylko po co diesla kręcić powyżej 3 tyś?
Przepraszam za odgrzanie kotleta. Wszystko zależy od charakterystyki programu, podzespołów etc. Mając 2.0dci (L3 GT) z turbiną hybrydową maksymalny moment obrotowy przesunął się z 2000 na 2200obr/min ale moc i moment były dostępne do samego końca. Więc w momencie gdy nabierałem prędkości na pasie rozpedowym albo przeganiałem bawary z lewego pasa to 3tys obrotów to było minimum na obrotomierzu. Jeśli w samochodzie jest zastosowana mała turbinka to ona będzie dobrze działać na początkowych partiach obrotów powiedzmy do 3000 i w tedy kręcenie takiego silnika pod czerwone pole mija się z celem. Osobiście wolę mieć moc i moment w wyższych zakresach obrotów niż w niższych.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
mojzesz92
Moderatorzy

Tym bardziej że nawet w dieslu najwyzsza moc w okolicach 3500-4000rpm, moment fakt ok 2000-2500. A kiedyś przeczytałem jedno madre zdanie: momentem przyspieszasz a koca masz sile auta np do osiagniecia wyzszej predkosci albo np sily do pociagniecia przyczepy czy doladowanego auta. I wtedy nie zrobisz tego momentem tylko mocą i wtedy musisz krecic nawet diesla

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

Moim zdaniem nieprawda, zobacz na starsze diesle np w ciągnikach rolniczych, mocy było tyle co nic jakieś 60 KM ale duży skok tłoka do tego odpowiednie przełożenie daje sporą siłę. Takie maszyny nie są szybkie ale dzięki dużej ilości Nm potrafią ciągać spore ciężary. Taki 2,4 R5 w VW T4 wolnossący diesel ma mniej niż 80 KM demon prędkości to nie jest ale pojedzie z każdym ciężarem. To moment obrotowy daje nam siłę pociągnąć auto ale moc odpowiada za przyśpieszenie bo choć wymienione pojazdy mają krótkie przełożenia czyli powinny mieć przyśpieszenie to tak nie jest bo nie ma mocy.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Ale mówimy tu o ciut innych samochodach, chcesz porównać wyścigowe z ciagnikiem siodłowym o podobnej mocy...? Dodatkowo moment i moc inaczej się teraz przekłada.
Ciągnik rolniczy również by był bardzo szybki jeśli by miał inne przełożenie, i nie chodzi tu o długość skrzyni.
Ponad 20 lat temu nie było w Renault turbiny z zmienna geometria i nie dało się osiągnąć tego co mozna teraz.
Jeśli moment osiąga przed 2k obr a kręcony jest do 3.5k obr to jedziemy na momencie czy mocy? Moc osiąga dopiero przy ponad 4k. Więc jeśli kolega twierdzi że przyspieszenie zależy od mocy to w trakcie przyspieszenia obroty nie schodzą niżej niż maksymalna moc?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2020, 09:52 przez Mati.)

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Yorgen
Neonixos666
Zarejestrowani

Po osiągnięciu max momentu zaczyna spadać i od około 2 -2,2 tyś na wykresie widocznie maleje ale za to moc rośnie zwykle do tych 4 tyś i do tej wartości ,,warto" kręcić diesla bo dalej to wszytko leci na łeb dlatego dąży się do jak najbardziej płaskiego wykresu bez pików. Robiąc naprawę mocnego diesla przesuwa się specjalnie moment wyżej żeby po zmianie biegu załapać się na jego max wartość wtedy mamy lepszy początek biegu. Raz nawet zdarzyło mi się startować na 1/4 mili w klasie diesel (nie Scenikiem :P). Start zawsze był z obrotów przy których był max moment, dokrętka do 4 tyś i obroty spadały w zakres gdzie już nie było dużego momentu i tu decydowała moc. Dlatego tam gdzie potrzeba dużej siły np w transporcie używane są diesle o sporej pojemności a do sportu zwykle kręcące się wysoko i osiągające dużą moc silniki benzynowe.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Neonixos666 za ten post post:
  • scrabi
sebastian.scenic3
Zarejestrowani

Dla wszystkich którzy mają zagwozdkę dotycząca prawidłowego definiowania mocy i momentu obrotowego polecam pierwszy post z tego wątku: http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewt...12&t=17100

Kiedyś trafiłem na ten wpis i mi się spodobał, ponieważ moim zdaniem wiele wyjaśnia :-) Pozdrawiam!

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości