Możecie proszę podzielić się opinią jak to chodzi po chip'ie. Jest wyczuwalna różnica?
chip tuning 1,6 dci - wyniki
Dzięki, ale chodziło mi bardziej o twarde dane przyśpieszenie do 100 km/h przed i po, czasy rozpędzania na poszczególnych biegach itd.
Subiektywne odczucia możemy traktować jako opinie a przydało by się coś więcej niż dane z hamowni, które nie mają odzwierciedlenia w faktycznych osiągach.
Witam mam małe pytanko po chipie gdzieś nie mam nianki od zmiany biegów. Nie pokazuje kiedy zmienić dla mnie to zbędne w sumie ale żona używała. Miał ktoś coś takiego.
(19-09-2019, 05:13)maciej1486 napisał(a): Tylko po co diesla kręcić powyżej 3 tyś?Przepraszam za odgrzanie kotleta. Wszystko zależy od charakterystyki programu, podzespołów etc. Mając 2.0dci (L3 GT) z turbiną hybrydową maksymalny moment obrotowy przesunął się z 2000 na 2200obr/min ale moc i moment były dostępne do samego końca. Więc w momencie gdy nabierałem prędkości na pasie rozpedowym albo przeganiałem bawary z lewego pasa to 3tys obrotów to było minimum na obrotomierzu. Jeśli w samochodzie jest zastosowana mała turbinka to ona będzie dobrze działać na początkowych partiach obrotów powiedzmy do 3000 i w tedy kręcenie takiego silnika pod czerwone pole mija się z celem. Osobiście wolę mieć moc i moment w wyższych zakresach obrotów niż w niższych. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Tym bardziej że nawet w dieslu najwyzsza moc w okolicach 3500-4000rpm, moment fakt ok 2000-2500. A kiedyś przeczytałem jedno madre zdanie: momentem przyspieszasz a koca masz sile auta np do osiagniecia wyzszej predkosci albo np sily do pociagniecia przyczepy czy doladowanego auta. I wtedy nie zrobisz tego momentem tylko mocą i wtedy musisz krecic nawet diesla
Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
Moim zdaniem nieprawda, zobacz na starsze diesle np w ciągnikach rolniczych, mocy było tyle co nic jakieś 60 KM ale duży skok tłoka do tego odpowiednie przełożenie daje sporą siłę. Takie maszyny nie są szybkie ale dzięki dużej ilości Nm potrafią ciągać spore ciężary. Taki 2,4 R5 w VW T4 wolnossący diesel ma mniej niż 80 KM demon prędkości to nie jest ale pojedzie z każdym ciężarem. To moment obrotowy daje nam siłę pociągnąć auto ale moc odpowiada za przyśpieszenie bo choć wymienione pojazdy mają krótkie przełożenia czyli powinny mieć przyśpieszenie to tak nie jest bo nie ma mocy.
Ale mówimy tu o ciut innych samochodach, chcesz porównać wyścigowe z ciagnikiem siodłowym o podobnej mocy...? Dodatkowo moment i moc inaczej się teraz przekłada.
Ciągnik rolniczy również by był bardzo szybki jeśli by miał inne przełożenie, i nie chodzi tu o długość skrzyni. Ponad 20 lat temu nie było w Renault turbiny z zmienna geometria i nie dało się osiągnąć tego co mozna teraz. Jeśli moment osiąga przed 2k obr a kręcony jest do 3.5k obr to jedziemy na momencie czy mocy? Moc osiąga dopiero przy ponad 4k. Więc jeśli kolega twierdzi że przyspieszenie zależy od mocy to w trakcie przyspieszenia obroty nie schodzą niżej niż maksymalna moc? Wysłane z kolorowego kalkulatora (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2020, 09:52 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Po osiągnięciu max momentu zaczyna spadać i od około 2 -2,2 tyś na wykresie widocznie maleje ale za to moc rośnie zwykle do tych 4 tyś i do tej wartości ,,warto" kręcić diesla bo dalej to wszytko leci na łeb dlatego dąży się do jak najbardziej płaskiego wykresu bez pików. Robiąc naprawę mocnego diesla przesuwa się specjalnie moment wyżej żeby po zmianie biegu załapać się na jego max wartość wtedy mamy lepszy początek biegu. Raz nawet zdarzyło mi się startować na 1/4 mili w klasie diesel (nie Scenikiem :P). Start zawsze był z obrotów przy których był max moment, dokrętka do 4 tyś i obroty spadały w zakres gdzie już nie było dużego momentu i tu decydowała moc. Dlatego tam gdzie potrzeba dużej siły np w transporcie używane są diesle o sporej pojemności a do sportu zwykle kręcące się wysoko i osiągające dużą moc silniki benzynowe.
Dla wszystkich którzy mają zagwozdkę dotycząca prawidłowego definiowania mocy i momentu obrotowego polecam pierwszy post z tego wątku: http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewt...12&t=17100
Kiedyś trafiłem na ten wpis i mi się spodobał, ponieważ moim zdaniem wiele wyjaśnia :-) Pozdrawiam! Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości