adas23
38
0
1
5
SC II ph II
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kadzidło
adas23
Zarejestrowani
— 09-02-2018, 11:41
op
witam
mam pytanko wie ktoś może do czego są te przewody na klemie plusowej na akumulatorze bo zauważylem że jeden mam przepalony taki czerwony a niewiem do czego on prowadzi a w sumie wszystko mi działało poza klimą bo niekiedy niepuszczała prądu na kompresor czy to możliwe że On jest od tego ?a dopóki mam wyjęty silnik to z chęcią bym spróbował ten prąd na klimie znaleźć i niewiem czy mam szukać dalej
pozdrawiam
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 09-02-2018, 12:43
Wybacz, ale nie wiem, czy się smiać, czy płakać. Spokojnie podchodzisz do przepalonego przewodu, jednego z głównych przewodów prądowych...
Najkrótsza droga do pożaru kolejnego Scenica.
Który by to nie był przewód - podlega WYMIANIE (nie, nie prowizorycznej naprawie czy zaizolowaniu).
To także najkrótsza droga do poważniejszej awarii w drodze.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to ko-ma for this post
• PunkRock86
adas23
38
0
1
5
SC II ph II
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kadzidło
adas23
Zarejestrowani
— 10-02-2018, 07:56
op
i oto dobrze posluchać kogoś co ma wiele do powiedzenia czyli nic
wiem że go trzeba wymienić ale sens w tym że trzeba zdiagnozować dlaczego się przepalił a nie tylko wymieniać dlatego chciałbym się dowiedzeć do czego On mógłby być bo przewody tak same z siebie się nie przepalają
•
Lepus
1,433
7
371
281
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Przemyśl
Lepus
Zarejestrowani
— 10-02-2018, 08:41
A w którym miejscu się przypaliło? Pewnie końcówka mocowana do klemy? Jak tak to było słabe połączenie, grzało się i z biegiem czasu przypaliło. Jak jest jak piszę, czyli końcówka, to trzeba odciąć, oczyścić i solidnie zamocować (zalutować) nową końcówkę.
Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
•
Mitass999
665
1
23
24
SC III ph II
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Lublin
Tak Lepus dobrze napisał miałem i ja taki przypadek kiedyś w sharanie, nie było dobrego przejścia prądu czyli zaciski na przewodzie z biegiem lat zaśniedziały i przewód mi się stopił, przy okazji spalił się alternator
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-02-2018, 10:55
(10-02-2018, 07:56)adas23 napisał(a): i oto dobrze posluchać kogoś Wyobraź sobie, że dobrze.
Przewód przepalony, a bezpiecznik przy jego złączce - nie spalony.
Czyli - graniczna wartość natężenia prądu w obwodzie nie została przekroczona.
Zatem - to sam przewód ( przełamany, przetarty, pęknięty, utleniony czy zjedzony przez łasicę ) jest tego przyczyną.
Zamiast szukać przyczyn uszkodzenia w obwodach - najpierw wyeliminuj to oczywiste i jednoznacznie widoczne uszkodzenie, bo za chwilę stanie się ono źródłem serii uszkodzeń, tylko już "głębiej" schowanych i trudnych do zdiagnozowania.
Starsi stażem właściciele Ccenica II wiedzą, o czym piszę, chyba nikomu tu już nie trzeba tłumaczyć, jak delikatne i wrażliwe na ciosy ma okablowanie.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
adas23
38
0
1
5
SC II ph II
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kadzidło
adas23
Zarejestrowani
— 10-02-2018, 15:15
op
w tym właśnie problem że nie na końcówce ale w dość trudno dostępnym miejscu jakbym nie miał wyjętego silnika to na pewno bym tego nie znalazł i tak zresztą znalazłem to przypadkiem a interesuje mnie do czego są te przewody dodatkowe na klemie plusowej bo nie dochodził mi prąd do kompresora klimatyzacji a chciałbym by jednak dochodził a dopóki nie mam włożonego silnika to mam o wiele lepszy dostęp
to że ten przewód trzeba zreperować (wymienić) to nie podlega żadnej wątpliwości
a jeśli okazałoby się że ten przewód mógłby być od klimy to oszczędził bym sobie niepotrzebnie straconego czasu na szukaniu dlaczego kompresor niedostaje prądu a i zapewne jakiś kosztów
•
andrzejwa
2,642
54
1284
321
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
Najgrubszy przewód prowadzi do alternatora i rozrusznika, natomiast jeden z cieńszych zasila skrzynkę bezpieczników pod maską a drugi prowadzi do skrzynki bezpieczników w kabinie i modułu UCH w kabinie. Żaden z nich nie ma bezpośredniego wpływu na zasilanie sprzęgła sprężarki.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• adas23
adas23
38
0
1
5
SC II ph II
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kadzidło
adas23
Zarejestrowani
— 10-02-2018, 17:27
op
w końcu jakaś rzetelna odpowiedz miwłaśnie chodziło o taki jeden z dwoch czerwonych przewodów wchodzących do wnętrza samochodu
wielkie dzięki
•
|