Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

akumulator


adas23
Zarejestrowani

op witam
mam pytanko wie ktoś może do czego są te przewody na klemie plusowej na akumulatorze bo zauważylem że jeden mam przepalony taki czerwony a niewiem do czego on prowadzi a w sumie wszystko mi działało poza klimą bo niekiedy niepuszczała prądu na kompresor czy to możliwe że On jest od tego ?a dopóki mam wyjęty silnik to z chęcią bym spróbował ten prąd na klimie znaleźć i niewiem czy mam szukać dalej
pozdrawiam

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
Wybacz, ale nie wiem, czy się smiać, czy płakać. Spokojnie podchodzisz do przepalonego przewodu, jednego z głównych przewodów prądowych...
Najkrótsza droga do pożaru kolejnego Scenica.
Który by to nie był przewód - podlega WYMIANIE (nie, nie prowizorycznej naprawie czy zaizolowaniu).
To także najkrótsza droga do poważniejszej awarii w drodze.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • PunkRock86
adas23
Zarejestrowani

op i oto dobrze posluchać kogoś co ma wiele do powiedzenia czyli nic
wiem że go trzeba wymienić ale sens w tym że trzeba zdiagnozować dlaczego się przepalił a nie tylko wymieniać dlatego chciałbym się dowiedzeć do czego On mógłby być bo przewody tak same z siebie się nie przepalają

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A w którym miejscu się przypaliło? Pewnie końcówka mocowana do klemy? Jak tak to było słabe połączenie, grzało się i z biegiem czasu przypaliło. Jak jest jak piszę, czyli końcówka, to trzeba odciąć, oczyścić i solidnie zamocować (zalutować) nową końcówkę.

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
Mitass999
Zarejestrowani

Tak Lepus dobrze napisał miałem i ja taki przypadek kiedyś w sharanie, nie było dobrego przejścia prądu czyli zaciski na przewodzie z biegiem lat zaśniedziały i przewód mi się stopił, przy okazji spalił się alternator

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(10-02-2018, 07:56)adas23 napisał(a): i oto dobrze posluchać kogoś
Wyobraź sobie, że dobrze.
Przewód przepalony, a bezpiecznik przy jego złączce - nie spalony.
Czyli - graniczna wartość natężenia prądu w obwodzie nie została przekroczona.
Zatem - to sam przewód ( przełamany, przetarty, pęknięty, utleniony czy zjedzony przez łasicę ) jest tego przyczyną.
Zamiast szukać przyczyn uszkodzenia w obwodach - najpierw wyeliminuj to oczywiste i jednoznacznie widoczne uszkodzenie, bo za chwilę stanie się ono źródłem serii uszkodzeń, tylko już "głębiej" schowanych i trudnych do zdiagnozowania.
Starsi stażem właściciele Ccenica II wiedzą, o czym piszę, chyba nikomu tu już nie trzeba tłumaczyć, jak delikatne i wrażliwe na ciosy ma okablowanie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
adas23
Zarejestrowani

op w tym właśnie problem że nie na końcówce ale w dość trudno dostępnym miejscu jakbym nie miał wyjętego silnika to na pewno bym tego nie znalazł i tak zresztą znalazłem to przypadkiem a interesuje mnie do czego są te przewody dodatkowe na klemie plusowej bo nie dochodził mi prąd do kompresora klimatyzacji a chciałbym by jednak dochodził a dopóki nie mam włożonego silnika to mam o wiele lepszy dostęp
to że ten przewód trzeba zreperować (wymienić) to nie podlega żadnej wątpliwości
a jeśli okazałoby się że ten przewód mógłby być od klimy to oszczędził bym sobie niepotrzebnie straconego czasu na szukaniu dlaczego kompresor niedostaje prądu a i zapewne jakiś kosztów

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Najgrubszy przewód prowadzi do alternatora i rozrusznika, natomiast jeden z cieńszych zasila skrzynkę bezpieczników pod maską a drugi prowadzi do skrzynki bezpieczników w kabinie i modułu UCH w kabinie. Żaden z nich nie ma bezpośredniego wpływu na zasilanie sprzęgła sprężarki.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • adas23
adas23
Zarejestrowani

op w końcu jakaś rzetelna odpowiedz miwłaśnie chodziło o taki jeden z dwoch czerwonych przewodów wchodzących do wnętrza samochodu
wielkie dzięki

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości