Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zużycie oleju


funkoval
Specjalisci

Jaki olej - producent, model?
Może po prostu olej odparowuje, można przetestować płucząc silnik i zalewając lepszym olejem.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Przy takim przebiegu tak luka olej wow

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(27-07-2015, 08:51)maciej1486 napisał(a): Przy takim przebiegu tak luka olej wow

Właśnie niekoniecznie łyka. Silnik może być szczelny, pierścienie w porządku, a olej będzie znikać, bo kiepski.

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

No oby tylko tak bylo

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op Olej zalecany do tych silników przez producenta ELF FUL TECH 5W30.

Mati A skąd masz takie dane?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2015, 12:04 przez jnbielawski.)

Odpowiedz
CzarnePaliwo
Specjalisci

(27-07-2015, 09:01)funkoval napisał(a):
(27-07-2015, 08:51)maciej1486 napisał(a): Przy takim przebiegu tak luka olej wow

Właśnie niekoniecznie łyka. Silnik może być szczelny, pierścienie w porządku, a olej będzie znikać, bo kiepski.

Dokładnie tak. Istotna jest odparowalność oleju w tym przypadku, do której Elf jak i większość producentów nie przyznaje się. http://www.finol.ie/uploads/downloads/ev...ne_Oil.pdf

Potrzebny jest olej 5w30 z C4 i tyle.

Ten pobór 2,5l / 9000km nie jest tragedią i myślę, że płucząc silnik a następnie wlewając olej z niższym Noackiem + AR9100 konsumpcję udałoby się obniżyć.

Tutaj więcej o parametrze Noack i jego istotności https://czarnepaliwo.wordpress.com/2015/...ug-noacka/

A polecam taki olej - Penrite Enviro+ C4 5w40 (Noack 9,4%; korzystniejsza pompowalność oleju i wyższy TBN niż w przypadku Elfa Full-tech fe 5w30).

http://www.penriteoil.com.au/products.ph...oducts=306

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jnbielawski napisał(a):Mati A skąd masz takie dane?
Poczytaj w serwisówce o tym..

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op Miałem Scenica II z silnikiem 1,5 dci 106 km i starczyło mu o,5 litra oleju od zmiany do zmiany (15000) .Też jeździł na elfie i takich sansacji nie było. Inni użytkownicy mający ten sam silnik nie mają takiego zużycia oleju. Nikt nie wypowiedział się na temat luzu po osiowego (ok 2 mm) wirnika. A przyczyna może być ukryta w nadmiernym luzie o którym pisze. Może ktoś od turbin wypowie swoje zdanie odnośnie luzu po osiowego turbiny.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

jnbielawski napisał(a):Scenica II z silnikiem 1,5 dci 106 km i starczyło mu o,5 litra oleju od zmiany do zmiany (15000) .Też jeździł na elfie i takich sansacji nie było. Inni użytkownicy mający ten sam silnik nie mają takiego zużycia oleju.
Nie pisałem że tak musi być, ale producent dopuszcza ok 0.5l na 1k km,
jnbielawski napisał(a):A przyczyna może być ukryta w nadmiernym luzie o którym pisze.
luzu wyczuwalnego nie powinno być

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
jnbielawski
Zarejestrowani

op Funkoval- Jaki masz silnik , ile oleju zużywa ponad wymianę i na jakim oleju jeździsz?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości