Zerwany łańcuch 1.4 TCE
op
po świętach zaczną rozkładać to będę informował, co się wydarzyło. Będzie przestroga dla potomnych
https://www.olx.pl/oferta/pierscienie-tl...92b88e1712
Ta firma specjalizuje w silnikach TCE gościu konkretny dzwoniłem do niego jak miałem kupować z sinikiem 1.4 tce dużo ludzi u niego robiło te silniki i są zadowoleni . (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-12-2018, 12:12 przez arsen008.)
To ciekawa sprawa, bo jeszcze nie słyszałem o urwanym łańcuchu w 1.4TCe, jedyny taki przypadek, który znamy to próba uruchomiania auta na lince po rozładowanym akumulatorze babka wcisnęła 1 bieg i pościła pedał sprzęgła :-( w rozrządzie zębatka straciła trzy zęby, ale łańcuch przetrwał.
Żaden łańcuch nie jest nieśmiertelny i się zużywa, czy w to TCe czy w dCi. Niedawno widziałem łańcuch i rozrząd w 1.4TCe o przebiegu 188tys.km, wyglądał naprawdę nieźle i mógł jeszcze trochę pohulać. Widziałem również takie co przy 150tys. były nierozciągnięte, a napinacz był wychylony na maxa. Wszystko zależy od sposobu wcześniejszej eksploatacji i częstotliwości wymiany oleju, warto się więc zainteresować łańcuchem, dotyczy to silników TCe, SCe i dCi, zwłaszcza w 2.0dCi które mają powyżej 150KM ! (Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-12-2018, 20:36 przez h4jt.)
op
Łańcuch został zerwany. Wstępnie do wymiany jest oczywiście rozrząd jak również kzfr, osłona/pokrywa rozrządu (może ktoś posiada - 135005H60A), planowanie głowicy, wymiana uszczelek. A co dalej zobaczymy
Mamy taki komplet, wysłałem Ci info na PW.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2019, 12:31 przez h4jt.)
Tak jak przypuszczałem, przyczyną zerwania łańcucha było to jego nadmierne rozciągniecie i tak jak już wcześniej pisałem warto się wcześniej zainteresować stanem łańcucha niezależnie czy to silnik TCe, Sce czy dCi, a można to stosunkowo łatwo sprawdzić, zdejmując dekiel głowicy można zobaczyć jak bardzo jest wychylony napinacz łańcucha, a jeśli na pokrywie rozrządu będzie już wytarcie od łańcucha to należy go wymieniać , opiłki dostają się do oleju i po czasie można się doczekać zatartych panek.Producent rzekomo nie przewiduje wymiany łańcucha, ale jak widać prawda jest całkiem inna, warto przy tym wspomnieć, że na żywotność łańcucha ma bardzo duży wpływ jakoś oleju, a zwłaszcza jego częstotliwość wymiany, ślepa wiara w oleje ``long life``i wymiany co 30tys.km przyczyniają się bardzo skutecznie do takich awarii, a producenci zarabiają na sprzedaży części zamiennych ;-)
Fotki które zamieszczam to widok napinacza łańcucha 1.4TCe przebieg 188tys.km jest on wychylony na około 70-75%, łańcuch i napinacz oryginał fabryczny i polatał by jeszcze jakieś 50 może nawet 80tys. silnik bardzo zadbany i widać po silniku, że ktoś dbał o wymianę oleju. Na drugiej fotce pokrywa głowicy i wyrznięty ślad od rozciągniętego łańcucha, napinacz był już w tym silniku wychylony na maxa przebieg 260tys. po wymnie rozrządu wszystko pięknie pracuje. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-01-2019, 14:02 przez h4jt.)
op
w moim obudowa rozrządu jest nieco wyrżnięta, więc tak jak sugerowałeś, będą ściągać miskę olejową i sprawdzą panewki
op
przy odpaleniu zaczyna chodzić jak diesel
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości