Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zerwany łańcuch 1.4 TCE


Wojciech Maciejczyk
Zarejestrowani

op Witam. Jestem z tych co wierzyli że łańcuchy są bardzo żywotne. Co prawda planowałem wymianę na 200tyś sle zerwał się na 199200. Ironia losu. Hałas zaczął być słyszalny przy odpalaniu około 198tyś. Jako laik nie wiedziałem cóż to. Dowiedziałem się chwile przed zerwaniem, stąd plan wymiany. Auto trafiło do mechanika. Będą rozbierać i oceniać szkody. Czego mogę się spodziewać? Nadmienię tylko, że zerwał się przy minimalnej prędkości 10km/h, bo akurat wjeżdżałem w bramę

Pacjent: 
Scenic III 1.4 TCE 130KM
2009
zakupiony przy 189tys
gaz założony przy 191tyś

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(21-12-2018, 21:24)Wojciech Maciejczyk napisał(a): le zerwał się na 199200
kwestia którym 199tyś
(21-12-2018, 21:24)Wojciech Maciejczyk napisał(a): Czego mogę się spodziewać?
wymiany silnika w najgorszym wypadku

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

W wersji najbardziej optymistycznie pogięte kilka zaworów. Tak czy inaczej głowica do zdjęcia

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(21-12-2018, 21:37)Grzegorz Łubieński napisał(a): W wersji najbardziej optymistycznie pogięte kilka zaworów. Tak czy inaczej głowica do zdjęcia
czyli min.2 tys

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

To zależy kto będzie robił, i co dokładnie się uszkodziło. Ja w moim 1ph2 jak zerwał się pasek to koszty były ok 1200 - robota we własnym zakresie Biggrin dodam że wymieniłem wszystkie zawory uszczelniacze itd. za zrobienie głowicy zapłaciłem ok 600 zł.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Porównanie bez sensu. Łańcuch to nie pasek. ScIII to nie Sc I. Koszt duzo większy tym bardziej ze auto oddane na warsztat.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Tu nie chodzi o porównanie tylko o pewne nakreślenie możliwych kosztów i rozwiązań.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

tak na szybko patrząc na allegro, ceny w przybliżeniu
- uszczelki głowicy kpl - 400 zł
- rozrząd - 400 zł
- głowica używana - 1800 zł
- silnik słupek - 6000 zł i w górę
Czyli chyba najtaniej regenerować własną głowicę, jeśli jej stan na to pozwoli. Jeżeli tłoki dostały to dochodzi jeszcze ich koszt + ewentualnie korbowody.
Nawet licząc optymistycznie to tanio nie będzie. Niestety współczesne łańcuchy rozrządu są tylko cieniem tych dawnych, które wystarczały na baaardzo długo, a napiszę nieskromnie na cały żywot silnika. Miałem kiedyś w swoich autach przypadek zerwania paska w Mondeo, do wymiany zostało 10 tys km. Dlatego dla bezpieczeństwa zawsze trzeba wymieniać wcześniej, niż podaje producent.

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

Cytat:Dlatego dla bezpieczeństwa zawsze trzeba wymieniać wcześniej, niż podaje producent
ale tu producent nie zaleca w ogóle wymiany to lancuch wiec ma starczyc do konca silnika czyli jak widac niecale 200 tys. 
Koszta beda ogromne prawdopodobnie, sama regeneracja glowicy pochlonie majatek, trza rozebrac silnik na czesci pierwsze i sprawdzic czy jakies inne szkody nie wyrzadzone.

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

jeśli producent nie przewiduje wymiany łańcucha, a się rwą, to jest to z jego strony bardzo wielkie skur......two

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości