Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zdechł i nie odpala


Nesfec
Zarejestrowani

op
(23-06-2022, 08:18)marecky napisał(a):
(23-06-2022, 07:52)Nesfec napisał(a): schemat elektryczny podłączenia ECU silnika
Połączenia ECU silników F9Q803 i F9Q812
120 ECU

Dziękuję. Miałem te schematy już wcześniej. Niestety nie byłem w stanie odgadnąć nazw kolorów. Doszedłem, że wtyczka NO pin g4 h1 i h4 to masy, a zasilania to wtyczka MA pin M2 i wtyczka NO pin D1. Ale nie wiem jakie to są kolory.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2022, 08:33 przez Nesfec.)

Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(23-06-2022, 08:31)Nesfec napisał(a): nie byłem w stanie odgadnąć nazw kolorów
Może to będzie pomocne...

Załączone pliki


.pdf   visu_opisy1.PDF (Rozmiar: 488.75 KB / Pobrań: 13)
.pdf   visu_opisy2.PDF (Rozmiar: 73.32 KB / Pobrań: 11)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2022, 08:36 przez marecky.)

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(23-06-2022, 08:34)marecky napisał(a):
(23-06-2022, 08:31)Nesfec napisał(a): nie byłem w stanie odgadnąć nazw kolorów
Może to będzie pomocne...

Super, bardzo dziękuję  Biggrin

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op No i zagwozdka... Wtyczka NO pin D1 (żółty) to jest prąd, który się pojawia po wciśnięciu START/STOP, ale wtyczka MA pin M2 (biały) mam masę na stałe...

Czy jest ktoś w stanie zweryfikować kolor biały w kostce MA (środkowa, 27 pin)? Co to powinno być?

Upssss... jest jeszcze drugi biały kabel, a dokładnie biały/orange i w nim jest napięcie po wciśnięciu rozrusznika.

Czyli jestem w czarnej d...ie. Nadal nie wiem nic. Będę musiał popatrzeć na masy

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2022, 13:32 przez Nesfec.)

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op Heh... Nie znalazłem żadnych problemów z masą, ani na sterowniku, ani na głównych połączeniach. żadnych przerw, zgnilizny czy nadpaleń.

Już mi brakuje pomysłów. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to upalenie ECU silnika. Tym bardziej, że nie ma z nim połączenia, żaden program nie łączy się z nim. Próbowałem na 4 interfejsach. Jedynie co, to na samym początku, zaraz po awarii, kiedy go zabrałem do warsztatu, to się połączył. Znalazłem nawet wydruk od nich. Robili to na interfejsie MaxiIM. Ale od tego czasu wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa, pompę wtryskową, regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-06-2022, 06:46 przez Nesfec.)

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Wiem że pewnie sprawdzales...Ale podczas tych wymian jakaś wtyczka może nie wpiałeś? Moze nie do konca sie wpiela?

Odpowiedz
Nesfec
Zarejestrowani

op
(24-06-2022, 07:04)pawlosio napisał(a): Wiem że pewnie sprawdzales...Ale podczas tych wymian jakaś wtyczka może nie wpiałeś? Moze nie do konca sie wpiela?

Dzięki za odpowiedź. Robię to pojedynczo, odpinam, sprawdzam i zapinam, więc wydaje się to mało prawdopodobne.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(24-06-2022, 06:46)Nesfec napisał(a): Heh... Nie znalazłem żadnych problemów z masą, ani na sterowniku, ani na głównych połączeniach. żadnych przerw, zgnilizny czy nadpaleń.

Już mi brakuje pomysłów. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to upalenie ECU silnika. Tym bardziej, że nie ma z nim połączenia, żaden program nie łączy się z nim. Próbowałem na 4 interfejsach. Jedynie co, to na samym początku, zaraz po awarii, kiedy go zabrałem do warsztatu, to się połączył. Znalazłem nawet wydruk od nich. Robili to na interfejsie MaxiIM. Ale od tego czasu wymieniłem czujnik ciśnienia paliwa, pompę wtryskową, regulator ciśnienia paliwa i wtryskiwacze.

Treść tego wydruku sugeruje przerwanie ciągłości wiązki (uszkodzenie złącza wtyczka-gniazdo, przecięcie przewodów)  wiązki silnika

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
marecky
Zarejestrowani

(24-06-2022, 06:46)Nesfec napisał(a): upalenie ECU silnika
Jeśli już sprawdziłeś wszystkie połączenia (zasilanie ECU) to sprawdź jeszcze zasilanie ale w samym ECU tzn. połączenia na płytce elektroniki (o ile jest dostęp do ścieżek). Jeśli nie to pomoże to raczej sugeruję problem z Immo...

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

A sprawdzałeś czy jak auto kręci rozrusznikiem to jest wtrysk paliwa?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

5 gości