Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 11:54
op
Witam wszystkich.
Jestem posiadaczem pojazdu Scenic II 2004 1,9 DCi. Kilka miesięcy temu postanowiłem auto sprzedać, no i się udało, ale po niespełna 2 godzinach samochód wrócił do mnie na holu. Zgasł gościowi na stacji benzynowej i już go nie odpalił. I ja też już go nie odpaliłem nie licząc plaka. Na plaku da się go uruchomić, ale działa tylko gdy się nim pryska.
Podciągnąłem go na komputer, który nic konkretnego nie wykazał. Ciśnienie na listwie jest 230, sygnał na wtryski dochodzi. W akcie desperacji wymieniłem w nim pompę wysokiego ciśnienia, wtryski, czujnik ciśnienia paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, akumulator i być może jeszcze jakieś rzeczy, ale samochód nie gada, po prostu ma mnie w nosie.
Ostatnio znajomy podpiął się Delphi, który nie chciał się nawet połączyć, a następnie WOW, ten się połączył, ale nie widzi ECU i OBD. Kupiłem interfejs i zainstalowałem DDT4all, ale to dla mnie jest czarna magia, nic z tym nie zrobiłem. Do najbliższego Clipa jakiego znalazłem mam 70 km.
Ma ktoś z Was jakiś pomysł co zrobić?
Teraz zwróciłem uwagę na jedną rzecz... Dioda immo świecie się na stałe, gdy kręcę silnikiem, nigdy nie zwróciłem uwagi na to, czy tak powinno być?
•
pawlosio
1,303
6
388
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 11:59
Zgasł gościowi na stacji benzynowej? A może zamiast disla zatankować benzyne?
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 12:06
op
(22-06-2022, 11:59)pawlosio napisał(a): Zgasł gościowi na stacji benzynowej? A może zamiast disla zatankować benzyne?
Przywiózł fakturę za tankowanie. Zresztą oczywiście odpiąłem przewód paliwowy i sprawdzałem co w nim jest. Jest ON
•
pawlosio
1,303
6
388
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 12:14
Stare metody dziadka:
- sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..
Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..
Powodów może być pelno...
A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 12:14 przez pawlosio.)
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 12:20
op
(22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..
Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..
Powodów może być pelno...
A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?
To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty.
Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 12:20 przez Nesfec.)
•
pawlosio
1,303
6
388
71
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
łódź
pawlosio
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 12:27
A próbowałeś druga karta?
Albo włóż ta co masz A nie trzymając w kieszeni?
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 12:28
(22-06-2022, 12:20)Nesfec napisał(a): (22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..
Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..
Powodów może być pelno...
A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?
To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty.
Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.
Świeci kontrolka immo = brak możliwości rozruchu spowodowany brakiem wtrysku paliwa - wtryskiwacze nie są wyzwalane.
Dlatego dziwi mnie nieco stwierdzenie, że "sygnał na wtryskach jest". jak to stwierdzono? czy sprawdzono fizycznie, że paliwo jest wtryskiwane (leje się z wtryskiwacza podczas próby rozruchu).
Na moje - klient uszkodził (jak?) sterownik i teraz zgrywa poszkodowanego.
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 12:29 przez ko-ma.)
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Nesfec
51
0
1
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Socho
Nesfec
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 13:13
op
(22-06-2022, 12:27)pawlosio napisał(a): A próbowałeś druga karta?
Albo włóż ta co masz A nie trzymając w kieszeni?
Tak też już robiłem
(22-06-2022, 12:28)ko-ma napisał(a): (22-06-2022, 12:20)Nesfec napisał(a): (22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..
Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..
Powodów może być pelno...
A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?
To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty.
Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.
Świeci kontrolka immo = brak możliwości rozruchu spowodowany brakiem wtrysku paliwa - wtryskiwacze nie są wyzwalane.
Dlatego dziwi mnie nieco stwierdzenie, że "sygnał na wtryskach jest". jak to stwierdzono? czy sprawdzono fizycznie, że paliwo jest wtryskiwane (leje się z wtryskiwacza podczas próby rozruchu).
Na moje - klient uszkodził (jak?) sterownik i teraz zgrywa poszkodowanego.
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.
Po podłączeniu multimetru do kabla sygnałowego na wtryskiwaczu i do masy, w trakcie kręcenia pokazuje 4,8-4,9V. Gdy samochód nie kręci napięcia nie ma (0,01V). Więc wydaje mi się, że sygnał na wtryskach jest.
Również się zastanawiałem czy przypadkiem nie zrobił mnie w bambuko i nie podmienił tego, co mu było potrzebne, np ECU...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2022, 13:20 przez Nesfec.)
•
wędkarz
1,183
5
550
642
SC III ph I
2011
1.6 dCi S&S eco2 130KM, 2011-2011
Rokitnica
wędkarz
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 13:25
(22-06-2022, 13:13)Nesfec napisał(a): (22-06-2022, 12:27)pawlosio napisał(a): A próbowałeś druga karta?
Albo włóż ta co masz A nie trzymając w kieszeni?
Tak też już robiłem
(22-06-2022, 12:28)ko-ma napisał(a): (22-06-2022, 12:20)Nesfec napisał(a): (22-06-2022, 12:14)pawlosioStare metody dziadka: napisał(a): - sprawdzić czy iskry są na każdej świecy
- sprawdzić czy paliwo odpływa do silnika..
Jak nie ma iskry to elektryka coś nie tego..jak paliwo nie płynie to szukać czemu..
Powodów może być pelno...
A masz jeden kluczyk czy dwa? A próbowałeś drugim kluczykiem?
Ty masz na kartę? Bateria w karcie dobra? Może faktycznie coś z immo?
To jest Diesel, więc nie ma iskry na świecach, ale sygnał na wtryskach jest. Paliwo płynie, ciśnienie OK. Ja mam wersję HF, więc nie muszę wkładać karty.
Doczytałem się na Elektrodzie, że jeśli dioda immo świeci na stałe, to jest brak komunikacji sterownika z immo.
Świeci kontrolka immo = brak możliwości rozruchu spowodowany brakiem wtrysku paliwa - wtryskiwacze nie są wyzwalane.
Dlatego dziwi mnie nieco stwierdzenie, że "sygnał na wtryskach jest". jak to stwierdzono? czy sprawdzono fizycznie, że paliwo jest wtryskiwane (leje się z wtryskiwacza podczas próby rozruchu).
Na moje - klient uszkodził (jak?) sterownik i teraz zgrywa poszkodowanego.
Albo podmienił już to co mu było potrzebne, a usterkę sfabrykował.
Po podłączeniu multimetru do kabla sygnałowego na wtryskiwaczu i do masy, w trakcie kręcenia pokazuje 4,8-4,9V. Gdy samochód nie kręci napięcia nie ma (0,01V). Więc wydaje mi się, że sygnał na wtryskach jest.
Również się zastanawiałem czy przypadkiem nie zrobił mnie w bambuko i nie podmienił tego, co mu było potrzebne, np ECU... A nie zastanawiałeś się nad tym aby przejrzeć monitoring na stacji?
Było:
Daewoo Lanos 1.4 8V
Renault Megane II 1.9 dci 120km
Renault Laguna III 2.0 dci 150km
VW Lupo 1.4 TDI 75km (włożyłem w niego z 3 tys. a dalej sie psuł sztrucel)
Jest:
Renault Scenic III 1.6 dci 130km
•
Garbus
1,389
8
1137
1,470
INNY
2012
INNY
Tarnów
Garbus
Zarejestrowani
— 22-06-2022, 13:31
A jest pewność że to było na stacji benzynowej, a nie u jakiegoś znajomego mechanika
Veni Vidi Vici
•
|