Kontynuuję temat. Byłem w ASO, pan zwrócił uwagę na podejrzanie niski wydatek powietrza.
Wyskoczył mi błąd przy 160km/h i było tam trochę ponad 300 kg/h, gdzie podobno powinno być więcej.
Czy, któryś z kolegów może zmierzyć czy przy 120km/h ma wydatek podobny do mojego czyli jakieś 180kg/h?
Idąc dalej tym tropem zacząłem się zastanawiać jaki wpływ ma EGR na zbyt niski wydatek powietrza. Czy może być np. tak, że sterownik zacznie zmniejszać dawkę powietrza na przepustnicy i dokładać z recyrkulacji, a tam np. z powodu zasyfienia nie otworzy się na odpowiednią wartość EGR i już jest za mało powietrza.
Jeździłem ostatnio z załączonym pomiarem ciśnień i okazało się, że tylko jazda na tempomacie ten efekt daje. Gdy przycisnę chociaż lekko na gaz to natychmiast jest tyle doładowania ile trzeba. Często chwilowo nawet więcej.
Czy mój tok rozumowania jest dobry?
Wyskoczył mi błąd przy 160km/h i było tam trochę ponad 300 kg/h, gdzie podobno powinno być więcej.
Czy, któryś z kolegów może zmierzyć czy przy 120km/h ma wydatek podobny do mojego czyli jakieś 180kg/h?
Idąc dalej tym tropem zacząłem się zastanawiać jaki wpływ ma EGR na zbyt niski wydatek powietrza. Czy może być np. tak, że sterownik zacznie zmniejszać dawkę powietrza na przepustnicy i dokładać z recyrkulacji, a tam np. z powodu zasyfienia nie otworzy się na odpowiednią wartość EGR i już jest za mało powietrza.
Jeździłem ostatnio z załączonym pomiarem ciśnień i okazało się, że tylko jazda na tempomacie ten efekt daje. Gdy przycisnę chociaż lekko na gaz to natychmiast jest tyle doładowania ile trzeba. Często chwilowo nawet więcej.
Czy mój tok rozumowania jest dobry?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2024, 19:56 przez Ghostman.)