Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zbyt niskie ciśnienie doładowania 2.0dci


Ghostman
Zarejestrowani

Kontynuuję temat. Byłem w ASO, pan zwrócił uwagę na podejrzanie niski wydatek powietrza.
Wyskoczył mi błąd przy 160km/h i było tam trochę ponad 300 kg/h, gdzie podobno powinno być więcej.
Czy, któryś z kolegów może zmierzyć czy przy 120km/h ma wydatek podobny do mojego czyli jakieś 180kg/h?
Idąc dalej tym tropem zacząłem się zastanawiać jaki wpływ ma EGR na zbyt niski wydatek powietrza. Czy może być np. tak, że sterownik zacznie zmniejszać dawkę powietrza na przepustnicy i dokładać z recyrkulacji, a tam np. z powodu zasyfienia nie otworzy się na odpowiednią wartość EGR i już jest za mało powietrza.
Jeździłem ostatnio z załączonym pomiarem ciśnień i okazało się, że tylko jazda na tempomacie ten efekt daje. Gdy przycisnę chociaż lekko na gaz to natychmiast jest tyle doładowania ile trzeba. Często chwilowo nawet więcej.

Czy mój tok rozumowania jest dobry?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2024, 19:56 przez Ghostman.)

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

(11-06-2024, 19:54)Ghostman napisał(a): Idąc dalej tym tropem zacząłem się zastanawiać jaki wpływ ma EGR na zbyt niski wydatek powietrza. Czy może być np. tak, że sterownik zacznie zmniejszać dawkę powietrza na przepustnicy i dokładać z recyrkulacji, a tam np. z powodu zasyfienia nie otworzy się na odpowiednią wartość EGR i już jest za mało powietrza.
Moim zdaniem nie . Do EGR trafiają spaliny z przed turbiny więc mają ciśnienie , miałbyś różnicę w zadanym a rzeczywistym otwarciem zaworu ,z powodu zabrudzenia on raczej się nie domyka .

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

(12-06-2024, 20:46)Jurek napisał(a): miałbyś różnicę w zadanym a rzeczywistym otwarciem zaworu 

A które to będą parametry?
Znalazłem takie jak na zdjęciach, ale nie wygląda, żeby one się zmieniały
[Obrazek: Screenshot-20240620-210201.png] [Obrazek: Screenshot-20240620-210250.png]

Obserwowałem parametry na postoju po krótkiej jeździe. Widzę ciśnienie zadane 1005 i wykonane 1006. Po 1 minucie zadane nagle spadło na 970 i stoi. Po kolejnej chwili nagle już tylko 910. Niczego nie dotykałem, a te wartości skokowo się zmieniły. Na dodatek przepływ powietrza z 20kg wzrósł do 45kg. Przegazowałem kilka razy i znów zadane było takie jak wykonane. Po czym pojawił się rezultat jak na screenach. 
Czy te parametry mogą się tak różnić na wolnych obrotach?

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Jestem zarżnięty robotą i nie mam kiedy zobaczyć tych parametrów u siebie . Pisałem to wcześniej w innym wątku , tylko sprawdzenie dolotu pod ciśnieniem daje 100 % pewności ,że jest szczelny .Wiem że w Scenicu to trudne do zrobienia ale od tego bym zaczął .Podejrzany jest ten skok przepływu powietrza , albo szwankuje czujnik albo nieszczelność jest za czujnikiem ,kolektor ,jakieś zamieszanie z EGR ,wieszający się zawór .

Odpowiedz
misiuszefsilowni
Zarejestrowani

(20-06-2024, 21:17)Ghostman napisał(a):
(12-06-2024, 20:46)Jurek napisał(a): miałbyś różnicę w zadanym a rzeczywistym otwarciem zaworu 

A które to będą parametry?
Znalazłem takie jak na zdjęciach, ale nie wygląda, żeby one się zmieniały
[Obrazek: Screenshot-20240620-210201.png] [Obrazek: Screenshot-20240620-210250.png]

Obserwowałem parametry na postoju po krótkiej jeździe. Widzę ciśnienie zadane 1005 i wykonane 1006. Po 1 minucie zadane nagle spadło na 970 i stoi. Po kolejnej chwili nagle już tylko 910. Niczego nie dotykałem, a te wartości skokowo się zmieniły. Na dodatek przepływ powietrza z 20kg wzrósł do 45kg. Przegazowałem kilka razy i znów zadane było takie jak wykonane. Po czym pojawił się rezultat jak na screenach. 
Czy te parametry mogą się tak różnić na wolnych obrotach?

Witam i jak rozwiązałeś problem ? U mnie też błąd DF569 jadąc pod górkę na chwilę odcina moc i jest ok

Odpowiedz
misiuszefsilowni
Zarejestrowani

Tutaj z wystąpienia błędu screen
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2024, 10:44 przez misiuszefsilowni.)

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Jeszcze nie, jestem umówiony na 2 września do nowego serwisu. Zauważyłem, że usterka się pogłębia. Ostatnio zabrakło już 500mbar.

Odpowiedz
misiuszefsilowni
Zarejestrowani

(20-08-2024, 18:40)Ghostman napisał(a): Jeszcze nie, jestem umówiony na 2 września do nowego serwisu. Zauważyłem, że usterka się pogłębia. Ostatnio zabrakło już 500mbar.

A poprzedni serwis nie ogarnął ? Sprawdzał ktoś u ciebie nieszczelność w dolocie ? sterowanie Turbo ?

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Nieszczelności w dolocie nie.
Miałem zdjęte wszystkie przewody podciśnienia i sterowanie gruszką było sprawdzone.
W opisie masz 2.0 dci, a na screenie widzę prędkość 150km/h i 3500 obrotów. Przy tej prędkości obrotowej silnika to u mnie jest już 190 km/h. Był bieg zredukowany czy o co chodzi?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości