Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zbyt niskie ciśnienie doładowania 2.0dci


arsen008
Zarejestrowani

Jak tylko mam możliwość to przerzucam na manual i daje trochę po garach żeby ,,rozruszać'' turbo bo faktycznie automat utrzymuje na niskich obrotach silnik a wysoki moment obrotowy nie wymaga piłowania silnika

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Wygląda na to, że ten temat i mnie dopadł. Błąd pojawił się 2 razy. Pierwszy raz przy 75kkm, drugi raz przy 80kkm. Zanim zacznę majstrować w turbinie zastosowałbym jakiś środek na jej oczyszczanie. Mieliście z tym do czynienia?
Nie wyobrażam sobie, że coś innego może być zepsute, gdy nie ma spadku mocy, a chwilę później cisnę bardzo ostro i kłopotu nie ma. Jedynie, co zauważyłem, że to spalanie mam od pewnego czasu ciut większe o jakieś 0,5l do 1l.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Tak, używałem z Forte, do rozruszania geometrii. Stosując się do zaleceń producenta - zadziałało.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Wymieniłem w swoim aucie elektrozawór podciśnienia turbo, ale wymiana nie pomogła. Zanim zacznę wymieniać kolejne elementy może bym coś zalogował podczas jazdy? Jakie parametry byłby warte zalogowania, żeby dawały jakiś obraz?
Na ten moment, gdy błąd wyskakuje (tylko po dłuższej jeździe 100km+ ze stałą prędkością) zawsze ciśnienie doładowania jest niższe o jakieś 300mbar od zadanego. W przykładowym błędzie mam:
- obroty silnika 3072
- moment obrotowy 218nm
- zadane ciśnienie doładowania 2233mbar
- uzyskane 1912mbar
- otwarcie elektrozaworu turbosprężarki 94%
- przepływ powietrza 349kg/h

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

Wróciło lato wrócił problem. Przed zimą wymieniałem czujnik ciśnienia doładowania. Całą zimę było ok, aż do dzisiaj. Na elektrodzie jest taki temat, że właśnie tylko jak jest ciepło problem występuje.
- tylko latem
- jednostajna jazda 120km/h
- długi czas jazdy ~2h lub krócej, ale zaraz po wypalaniu dpf
- lekko pod górę

Zauważyłem też, że nawet jak błędu nie ma to wykonane potrafi być mniejsze od zadanego o 50, 80 a nawet 120mbar. Depnę po gazie i natychmiast jest ile trzeba i potem już się utrzymuje prawidłowo.
Ktoś, coś?
Gruszka?
Przewody vaccum?
Czy w tym silniku powinno być słychać ciśnienie doładowania?
[Obrazek: Screenshot-20240510-192939.png]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2024, 23:22 przez Ghostman.)

Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

U mnie w podobnej sytuacji winna okazała się turbina, przy czym to była włoszczyzna, więc może być inna przyczyna jednak.

Odpowiedz
Pawlito_46
Zarejestrowani

W miarę możliwości sprawdź szczelność dolotu i samego intercoolera.

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Ja bym wymienił w ciemno zawór regulacji ciśnienia doładowania(boost controler, regulacji turbosprężarki zwał jak zwał) przy dziwnych objawach, koszt jakieś 150 a dostęp bez problemu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

już było

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Też bym zaczął od sprawdzenia szczelności dolotu pod ciśnieniem .

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości