Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zbyt niskie ciśnienie doładowania 2.0dci


mckarmi
Zarejestrowani

op Witam wszystkich. Posiadam od niedawna Grand Scenica III PHII z silnikiem 2.0dci 150km i automatyczną skrzynią biegów. Niestety sterownik wyrzuca błąd DTC22632 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania. W momencie wystąpienia założone ciśnienie to np. 1600mbar, a jest 1300mbar. Występuje to z różną częstotliwością, średnio raz na ~100km. Mechanik sprawdził szczelność układu i jak chodzi cięgno od turbiny, ja wyczyściłem EGR i wymieniłem zawór sterujący turbiny. Nie rozwiązało to problemu. Auto jedzie raczej normalnie, ale mam je od niedawna, więc nie wiem czy tak powinno jeździć. Spalanie w granicach 8-9l cykl mieszany. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to czujnik ciśnienia i kierownice turbo. Czy czujniki w tych 2.0dci padały w taki sposób? Ja obstawiam turbinę, ale chcę się upewnić, może ktoś miał podobny problem i może to jednak czujnik. Czy to możliwe, żeby kierownice się blokowały już przy przebiegu ~190 tyś?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(16-10-2020, 21:33)mckarmi napisał(a): Witam wszystkich. Posiadam od niedawna Grand Scenica III PHII z silnikiem 2.0dci 150km i automatyczną skrzynią biegów. Niestety sterownik wyrzuca błąd DTC22632 - Zbyt niskie ciśnienie doładowania. W momencie wystąpienia założone ciśnienie to np. 1600mbar, a jest 1300mbar. Występuje to z różną częstotliwością, średnio raz na ~100km. Mechanik sprawdził szczelność układu i jak chodzi cięgno od turbiny, ja wyczyściłem EGR i wymieniłem zawór sterujący turbiny. Nie rozwiązało to problemu. Auto jedzie raczej normalnie, ale mam je od niedawna, więc nie wiem czy tak powinno jeździć. Spalanie w granicach 8-9l cykl mieszany. Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to czujnik ciśnienia i kierownice turbo. Czy czujniki w tych 2.0dci padały w taki sposób? Ja obstawiam turbinę, ale chcę się upewnić, może ktoś miał podobny problem i może to jednak czujnik. Czy to możliwe, żeby kierownice się blokowały już przy przebiegu ~190 tyś?


Wątpię w to ze seryjne 2.0 ma 1,6 bar doładowania. Jeśli mechanik sprawdzał „cięgno” turbiny to co sprawdził? Czy jest na miejscu? Jeśli to pojęcie ogólne powinien sprawdzić działanie aktuatora(gruszki) i zmiennej geometrii to je spina cięgno razem. Jeśli dolot szczelny, boost controler wymieniony, ufasz mechanikowi ze aktuator i geometria działają poprawnie to czujnik ciśnienia doładowania jest dobrym tropem. Przed wymiana warto sprawdzić jakie wartości wskazuje, na wolnych obr powinien pokazywać lekko ponad 1000mbar


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
arsen008
Zarejestrowani

Spalanie jest takie samo jak u mnie . Odnośnie turbiny nic nie doradzę . Turbiny w tym silniku wytrzymują spore przebiegi .

Odpowiedz
mckarmi
Zarejestrowani

op Wymieniłem czujnik, pojeżdżę i zobaczę, czy błąd powróci. Jak wróci, zabieram się za turbinę.

Odpowiedz
mkam
Zarejestrowani

(23-10-2020, 14:29)mckarmi napisał(a): Wymieniłem czujnik, pojeżdżę i zobaczę, czy błąd powróci. Jak wróci, zabieram się za turbinę.

Kolego mam bardzo podobny problem, czy problem został rozwiązany? Będę wdzięczny za pomoc

Odpowiedz
mckarmi
Zarejestrowani

op Ostatnio nie mam gdzie pojeździć, ale póki co po 300km błędu nie ma. Muszę przejechać się gdzieś dalej, bo głównie wtedy wyrzucał błędy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2020, 04:00 przez mckarmi.)

Odpowiedz
mckarmi
Zarejestrowani

op Aktualizacja. Wymieniłem czujnik ciśnienia doładowania i zawór sterujący. Błąd wciąż pojawi się przy delikatnym przyspieszaniu pod niewielkie wzniesienie i to też nie zawsze. Nie wiem co z tym robić. Wyciągać turbinę?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2021, 10:46 przez mckarmi.)

Odpowiedz
mckarmi
Zarejestrowani

op Dla potomnych: zablokowana geometria turbiny. Nie wiem jak to auto jeździło, ale po mocy tego nie było czuć. Zrobiłem turbinę j już 2 tyś km jest ok.

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

To wygląda na dosyć popularny temat w tej konfiguracji. Silnik swoje pali, skrzynia nie pomaga - wręcz zachęca do jazdy w zakresie 2000 obr/min i takie są skutki na koniec. Przynajmniej można sobie wmówić, że jazda z gazem w podłodze jest uzasadniona Biggrin

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Online
(30-11-2021, 23:34)Ghostman napisał(a): To wygląda na dosyć popularny temat w tej konfiguracji. Silnik swoje pali, skrzynia nie pomaga - wręcz zachęca do jazdy w zakresie 2000 obr/min i takie są skutki na koniec. Przynajmniej można sobie wmówić, że jazda z gazem w podłodze jest uzasadniona Biggrin

Nie do końca uzasadniona.
Mam przykład dosłownie z dzisiaj, gdzie z 2.0 dci jeździ kierowca raczej nie oszczędzający gazu - a problem o identycznych objawach.
A przyczyną było - pęknięcie rury turbo-intercooler. przy rozpędzaniu turbosprężarki przewód "puchł" i pękniecie otwierało się powodując spadek ciśnienia.
Przy łagodnej jeździe efekt występował sporadycznie - dlatego szukany był dość dlugo.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości