Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zapocenie olejem w okolicach turbiny 1.4 Tce


bologno
Zarejestrowani

op Dzisiaj zauważyłem zapocenie w okolicach turbiny. Zaznaczyłem na czerwono o jakie miejsce chodzi - jest "otulone" delikatnie najpewniej olejem silnikowym.

Czy to normalne zjawisko czy może nieprawidłowość i należałoby się tym zająć?

[Obrazek: 790fb3df04bb3.jpg]

[Obrazek: 285113665e3c0.jpg]

Odpowiedz
Zenit
Zarejestrowani

Przewód od pochłaniania par paliwa. U mnie też był tłusty bo trochę popękał. poskładałem i nic się wiecej nie dzieje.

Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Zenit za ten post post:
  • bologno
czopochrup
Zarejestrowani

Ja wymienilem cały ten pajak bo mi popekal po tylu latach. Coś koło 250 zł kosztował 2 lata temu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
  • bologno
bologno
Zarejestrowani

op
(12-01-2020, 02:58)czopochrup napisał(a): Ja wymienilem cały ten pajak bo mi popekal po tylu latach. Coś koło 250 zł kosztował 2 lata temu.

Czyli wymieniłeś komplet jak w linku poniżej?

https://www.der-ersatzteile-profi.de/art...g-a3745712

Numer katalogowy wychodzi: 118268166R (na polskich stronach nazywany czasami: przekaźnikiem podciśnienia).


Podpowiedz mi czy, aby rozłączyć pająk od rury turbo, w miejscu gdzie mam zapocenie, wystarczy mocno ciągnąć czy trzeba przekręcić, a może jakieś zabezpieczenia ma? Bo nie chcę uszkodzić a Ty już ściągałeś to pewnie wiesz. Będę próbował to jakoś uszczelnić.

Nie wiem czy nieszczelności w przewodach odprowadzania par paliwa mogą mieć wpływ na pracę silnika??? Ostatnio borykam się z falowaniem obrotów po odpaleniu zimnego pojazdu, ponadto nawet jak jest nagrzany to nie ma odpowiedniej mocy.

Odpowiedz
itek
Takie zapocenie to rzecz normalna, lecz źle to wygląda bo wszystkie "poty" powinny wchodzić do obiegu zamkniętego silnika i na nowo przepalać się w silniku. To mogą być opary paliwa lub oleju ze skrzyni korbowej.
Krótko-jest OK ale lepiej żeby nie wyłaziło na zewnątrz. spróbuj uszczelnić.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi itek za ten post post:
  • bologno
czopochrup
Zarejestrowani

(12-01-2020, 12:26)bologno napisał(a): 118268166R
Dokładnie to wymieniałem, u mnie się pokruszyło w miejscu gdzie przechodzi nad rurą z turbo właśnie to miejsca gdzie ci się poci. Żeby to odłączyć musisz na tym elemencie nacisnąć taką zapadkę/przycisk (wyczujesz go) i pociągnąć do siebie, nic nie trza kręcić. Być może masz tam tylko oring do wymiany (w środku tych złączy są oringi). To jest tańsza opcja wymienić oring Thumbup

Żeby wywalić całego pająka trza też odpiąć jak dobrze pamiętam złączkę na kolektorze od węża z EVAPa (odpowiedzenie skrzyni korbowej) - zapinka działa na tej samej zasadzie).

http://www.catcar.info/renault/?lang=en&...AxMA%3D%3D tu masz link z tą częścią.

(12-01-2020, 12:58)itek napisał(a): Takie zapocenie to rzecz normalna
Chyba w scenikach 2 xD czyli jak ci wali olejem spod pokrywy to też jest normalne? To ma być szczelny układ ThumbupDDDD To jest układ przez który przechodzą pary paliwa i są kierowane do kolektora i częściowo do dolotu a nie w atmosferę (taki eko wymysłThumbup).

(12-01-2020, 12:26)bologno napisał(a): ponadto nawet jak jest nagrzany to nie ma odpowiedniej mocy.
clip lub torq i elm i trza pojeździć i popatrzeć na parametry sond, doładowania (to jest ważne). Ja np. swego czasu miałem doładowanie po rozgrzaniu auta z ~ 11psi które powinno być przy sprawnej turbinie niecałe 4-5 psi. Winnym był zawór sterowania gruchą. Obecnie troszkę wolno mi turbawka wstaje ale to inksza inkszość Thumbup

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi czopochrup za ten post post:
  • GrantElegant




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości