Zapocenie olejem w okolicach turbiny 1.4 Tce
Ja wymienilem cały ten pajak bo mi popekal po tylu latach. Coś koło 250 zł kosztował 2 lata temu.
op
(12-01-2020, 02:58)czopochrup napisał(a): Ja wymienilem cały ten pajak bo mi popekal po tylu latach. Coś koło 250 zł kosztował 2 lata temu. Czyli wymieniłeś komplet jak w linku poniżej? https://www.der-ersatzteile-profi.de/art...g-a3745712 Numer katalogowy wychodzi: 118268166R (na polskich stronach nazywany czasami: przekaźnikiem podciśnienia). Podpowiedz mi czy, aby rozłączyć pająk od rury turbo, w miejscu gdzie mam zapocenie, wystarczy mocno ciągnąć czy trzeba przekręcić, a może jakieś zabezpieczenia ma? Bo nie chcę uszkodzić a Ty już ściągałeś to pewnie wiesz. Będę próbował to jakoś uszczelnić. Nie wiem czy nieszczelności w przewodach odprowadzania par paliwa mogą mieć wpływ na pracę silnika??? Ostatnio borykam się z falowaniem obrotów po odpaleniu zimnego pojazdu, ponadto nawet jak jest nagrzany to nie ma odpowiedniej mocy.
itek
— 12-01-2020, 12:58
Takie zapocenie to rzecz normalna, lecz źle to wygląda bo wszystkie "poty" powinny wchodzić do obiegu zamkniętego silnika i na nowo przepalać się w silniku. To mogą być opary paliwa lub oleju ze skrzyni korbowej.
Krótko-jest OK ale lepiej żeby nie wyłaziło na zewnątrz. spróbuj uszczelnić. (12-01-2020, 12:26)bologno napisał(a): 118268166RDokładnie to wymieniałem, u mnie się pokruszyło w miejscu gdzie przechodzi nad rurą z turbo właśnie to miejsca gdzie ci się poci. Żeby to odłączyć musisz na tym elemencie nacisnąć taką zapadkę/przycisk (wyczujesz go) i pociągnąć do siebie, nic nie trza kręcić. Być może masz tam tylko oring do wymiany (w środku tych złączy są oringi). To jest tańsza opcja wymienić oring Żeby wywalić całego pająka trza też odpiąć jak dobrze pamiętam złączkę na kolektorze od węża z EVAPa (odpowiedzenie skrzyni korbowej) - zapinka działa na tej samej zasadzie). http://www.catcar.info/renault/?lang=en&...AxMA%3D%3D tu masz link z tą częścią. (12-01-2020, 12:58)itek napisał(a): Takie zapocenie to rzecz normalnaChyba w scenikach 2 xD czyli jak ci wali olejem spod pokrywy to też jest normalne? To ma być szczelny układ DDDD To jest układ przez który przechodzą pary paliwa i są kierowane do kolektora i częściowo do dolotu a nie w atmosferę (taki eko wymysł). (12-01-2020, 12:26)bologno napisał(a): ponadto nawet jak jest nagrzany to nie ma odpowiedniej mocy.clip lub torq i elm i trza pojeździć i popatrzeć na parametry sond, doładowania (to jest ważne). Ja np. swego czasu miałem doładowanie po rozgrzaniu auta z ~ 11psi które powinno być przy sprawnej turbinie niecałe 4-5 psi. Winnym był zawór sterowania gruchą. Obecnie troszkę wolno mi turbawka wstaje ale to inksza inkszość |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości