Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zapach paliwa


fannadil
Zarejestrowani

op Po odpaleniu na zimnym silniku czuć zapach paliwa ale tylko na zewnątrz auta, jak jest nagrzany i później odpalam jest ok. Gdzie szukać problemu?
Oprócz tego w zasadzie nic się nie dzieje.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-03-2018, 12:42 przez fannadil.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Troche przelewa na zimnym silniku (kiedyś to się ssaniem nazywało) stąd zapach PB. To chyba normalne w kilkunastoletnim aucie.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Chyba jednak warto poświęcić nieco czasu i sprawdzić szczelność układu, np. czy na zimnym silniku nie puszcza gdzieś złącze przewodów paliwowych.
Po co ryzykować pożarem...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op w sumie problem ciągle występuje zaraz po rozruchu silny zapach benzyny później nic już nie czuć, nieszczelności żadnej nie widać
więc w sumie nie wiem czy szukać na sile czy zostawić

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-06-2018, 10:11 przez fannadil.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(05-06-2018, 10:11)fannadil napisał(a): w sumie problem ciągle występuje zaraz po rozruchu silny zapach benzyny później nic już nie czuć, nieszczelności żadnej nie widać
więc w sumie nie wiem czy szukać na sile czy zostawić

Bezwzględnie szukać do skutku.
Uszkodzenia przewodów paliwowych z tworzywa sztucznego są jedną z podstawowych rozpoznanych przyczyn pożarów samochodów marki Renault.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
fannadil
Zarejestrowani

op spróbuje rozłożyć pod samochodem papier jakiś albo karton i może tak coś się znajdzie

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(05-06-2018, 11:26)fannadil napisał(a): spróbuje rozłożyć pod samochodem papier jakiś albo karton i może tak coś się znajdzie

Podejrzewam, że się nie znajdzie...
Jedyna metoda - ręka po przewodach, gdzieś będzie mokro.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • fannadil
fannadil
Zarejestrowani

op ale wtedy nie byłoby czuć tego bez przerwy? bo to jest dosłownie po rozruchu jakiś krótki czas co prawda intensywnie ale krótko

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

To może być mała nieszczelność, lekko się pocić, dlatego jak postoi to jest intensywniejsze.
W SC1 częstym było uszkodzenie przewodu paliwowego powrotnego nad kolektorem wydechowym.
Paliwko kapało na rozgrzany kolektor...

Ciężko do będzie zlokalizować, ale myślę że warto to zrobić.

Thumbup
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Patrys4891 za ten post post:
  • fannadil




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości