Source
66
0
1
23
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
X
Source
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 16:08
op
Witam wszystkich!
Zamierzam zakupić scenica II z LPG i teoretycznie to tyle w temacie.
W praktyce zastanawiam się którą opcje wybrać - czytałem, że najlepszą wersją jest ta 2.0, gdyż jest najmniej awaryjna...
Prosiłbym o jakieś sugestie na co warto zwrócić uwagę i którą wersje najlepiej kupić. Jest jakaś różnica między grandem, a standardową wersją prócz tych kilku cm i dodatkowych miejsc dla pasażerów? Jak wygląda kwestia tej całej dwumasy, KZFR i z czym to się może wiązać? (prosiłbym o wyrozumiałość, pomimo tego, że już prześledziłem pewne wątki na forum to i tak za dużo mi to nie daje, gdyż jestem strasznie "ciemny" jeśli chodzi o motoryzację).
W kwestii przebiegu czy przykładowo 220-240k, to dla takiego auta jakiś duży wynik i czy opłaca się je kupować?
Oraz jak wygląda kwestia hamulca ręcznego - wersja automatyczna. Widziałem kilka tematów, w którym użytkownicy skarżyli się, na to, że potrafi on sprawić niezłe kłopoty.
Generalnie chciałbym wydać na auto około 14k - chyba znajdzie się coś sensownego w tej cenie?
Prosiłbym o pomoc z Waszej strony i jeszcze raz prosiłbym o wyrozumiałość, gdyż motoryzacja to dla mnie czarna magia.
Za wszelkie odpowiedzi bardzo serdecznie dziękuje.
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2016, 16:10 przez pio555.)
•
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 10-05-2016, 16:51
(10-05-2016, 16:08)Source napisał(a): Zamierzam zakupić scenica II z LPG i teoretycznie to tyle w temacie.
(10-05-2016, 16:08)Source napisał(a): czytałem, że najlepszą wersją jest ta 2.0, gdyż jest najmniej awaryjna... tak piszą i mówią
(10-05-2016, 16:08)Source napisał(a): Jest jakaś różnica między grandem, a standardową wersją prócz tych kilku cm i dodatkowych miejsc dla pasażerów? po pierwsze, Grand jest w dwóch wersjach, 5 i 7 osób, więc nie zawsze będą dodatkowe miejsca z tyłu. po drugie to różnice są, ale raczej niewielkie. zdaje się, że np. w zaciskach hamulcowych tył (hamulec postojowy)
(10-05-2016, 16:08)Source napisał(a): Jak wygląda kwestia tej całej dwumasy, KZFR i z czym to się może wiązać? z kosztami napraw, ich wysokość zależy od kosztów robocizny, a to już różnie na terenie kraju. generalnie wadliwe KZFR są zwykle łatwe do wykrycia. dwumasowe koło zamachowe też raczej słychać i czuć, więc też stosunkowo łatwo wykryć problemy. benzyna z dwumasem obchodzi się łaskawiej, niż diesel.
do tego jeszcze tutaj:
http://www.scenic-forum.pl/Watek-Zakup-S...%c4%85cego
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2016, 17:00 przez funkoval.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to funkoval for this post
• Source
Source
66
0
1
23
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
X
Source
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 17:50
op
funkoval, wielkie dzięki za odpowiedź.
Przeczytałem temat, który mi podrzuciłeś i uzyskałem kolejne, cenne informacje. Nie mniej jednak wracając do poprzednich pytań - co z kwestią nabitych kilometrów, przebiegu ponad 200k to dużo i z czym może się on wiązać?
Jak wygląda sytuacja z awaryjnością tego automatycznego hamulca ręcznego? Czy w razie jego uszkodzenia można sobie jakoś z tym ręcznie poradzić, czytałem że wersja przed liftem ma jakąś linkę w bagażniku, którą można manualnie zwolnić, ale w wersji po lifcie jest to już gorzej zrealizowane, czy to samo tyczy się grandów?
Zastanawiam się jeszcze nad kwestią awaryjności rozruchu auta za pomocą przycisku start/stop - w razie awarii można coś z tym zrobić?
Wracając do granda, czyli generalnie jest to samo co w zwykłym scenicu - nie ma jakiś niespodzianek itp.?
W kwestii dwumasy i KZFR - jeśli nie ma większego problemu z wykryciem to rozumiem, że ktoś kto się na autach zna od ręki wykryje jakieś nieprawidłowości.
Wiem, że zadaję dużo pytań, jednakże nie miałem nigdy styczności z autami których wyposażenie miałoby coś ponad centralny zamek...
Edit: Mam jeszcze pytanie, czy jest sens kupna auta w benzynie i założenie gazu na własną rękę jeśli tak to z jakimi kosztami musiałbym się liczyć?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-05-2016, 17:50 przez Source.)
•
ko-ma
9,674
28
1668
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 17:58
Określasz 26 cm długości jako niewielką różnicę... Zaręczam, jest to różnica ogromna.
Z różnic użytkowych: Grand ma nieco inaczej usytuowany drugi rząd siedzeń - jest odczuwalnie więcej miejsca.
Co do ręcznego zwalniania hamulca postojowego - w polifcie istnieje takze ten mechanizm - mechanizmy różnią się pomiędzy krótkim i długim nadwoziem, ale oba mają ręczne zwalnianie.
Generalnie Grand - to wydłużona wersja zwykłego - zatem nie ma wielu "niespodzianek" o które pytasz.
uruchamianie "z guzika" - jak dla mnie rozwiązanie ukochane. W połączeniu z systemem hands-free pozwala mi zapomnieć o jakichkolwiek kluczykach czy karcie (karta tkwi sobie w portfelu): podchodzę do samochodu i po prostu go otwieram. uruchamiam i gaszę przyciskiem, zamykam drzwi guziczkiem.
I nie myślę, gdzie podziałem kluczyki i czy immo nie oszaleje po ich upuszczeniu ( vide VW )
Oczywiście, awarie zdarzają się. Także w autkach "z kluczykiem" (np. wypalenie kostki stacyjki) - ryzyko uważam z porównywalne.
I, owszem, elektronika czasami kaprysi. Ale do wytrzymania.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:2 użytkowników postawiło Thank You to ko-ma for this post
• frytek161, Source
funkoval
14,278
42
2123
1,550
INNY
2015
INNY
Warszawa / Mazury
funkoval
Specjalisci
— 10-05-2016, 18:08
(10-05-2016, 17:50)Source napisał(a): Zastanawiam się jeszcze nad kwestią awaryjności rozruchu auta za pomocą przycisku start/stop - w razie awarii można coś z tym zrobić?
nie wiem, nigdy nie słyszałem o awarii tego przycisku.
(10-05-2016, 17:50)Source napisał(a): co z kwestią nabitych kilometrów, przebiegu ponad 200k to dużo i z czym może się on wiązać?
przebieg rzędu 250 kkm to jakieś 100 tysięcy km do końca resursu tego silnika, ale to teoria. remont tej jednostki może okazać się konieczny także wcześniej np. ze względu na wcześniejsze zaniedbania. w mojej ocenie jednak nie ma się czego obawiać, silnik dość popularny, dopiero teraz (w Lagunach III) zastępowany jednostką wolnossącą Nissana.
(10-05-2016, 17:50)Source napisał(a): W kwestii dwumasy i KZFR - jeśli nie ma większego problemu z wykryciem to rozumiem, że ktoś kto się na autach zna od ręki wykryje jakieś nieprawidłowości.
ktoś, kto zna się na Renatach - powinien wychwycić takie coś.
co do reszty, to może ktoś oblatany w poliftowych grandach czy w instalacjach gazowych niech się wypowie
•
Source
66
0
1
23
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
X
Source
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 18:18
op
A propos systemu HF, o którym wspomniał ko-ma, to jest standard, który znajduje się w każdej wersji, dopiero od wersji po lifcie, czy może opcja dodatkowa ? Pytam, ponieważ wzmiankę o tym systemie zauważyłem w wątku podanym przez funkoval, jednakże była to informacja w odniesieniu do wersji po lifcie, tym samym chciałem się upewnić.
•
pio555
31,470
126
11208
3,062
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 10-05-2016, 18:21
system HF to wyposażenie dodatkowe
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to pio555 for this post
• Source
ko-ma
9,674
28
1668
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 10-05-2016, 19:52
Aczkolwiek dość często spotykane w praktyce.
Mamy 2 Sc - i w obu jest.
A krótki - to raczej uboga wersja.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Source
66
0
1
23
SC I ph II
2000
2.0 i 16V 140KM, 1999-2003
X
Source
Zarejestrowani
— 11-05-2016, 14:01
op
Swoją drogą, jaka jest rzeczywista cena takiego granda w wersji 2.0 - 2.0T rocznik 2004-2007, Pb ewentualnie Pb+LPG.
W kwestii wyposażenia to co najwyżej mile widziane kurtyny powietrzne...
Wiem, że pytanie poniekąd głupie, ale jak tak obserwuje niektóre portale ogłoszeniowe to w niektórych przypadkach ceny są naprawdę z kosmosu, biorąc pod uwagę inne oferty, toteż nie wiem czy takowa cena ma sens czy jest to tylko jakieś "marzenie" sprzedawcy...
Dzięki za odzew
•
Mati
26,576
101
4843
4,484
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 11-05-2016, 14:07
(11-05-2016, 14:01)Source napisał(a): jaka jest rzeczywista cena takiego granda nie ma takich cen, to wszystko jest zależne od sprzedającego
(11-05-2016, 14:01)Source napisał(a): to w niektórych przypadkach ceny są naprawdę z kosmosu czy tańszy czy droższy, każdego trzeba ,dokładnie oglądnąć, sprawdzić itd
Są przypadki bardzo wysokich cen, ale to jest kwota którą sprzedający chciałby wziąć za auto, nie jest powiedziane że taką będzie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2016, 14:10 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• Source
|