Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Zaczęło się od akumulatora a teraz ..........


scrabi
Zarejestrowani

Wszystkie błędy jakie masz na desce, to z winy słabego aku..
Wymień aku na nowy i zapomnij o problemie.
I nie sugeruj się tym, że 5ydzien temu było wszystko ok.. Mojemu tacie padł 11 miesięczny aku. Z dnia na dzień.. Wymienili na gwarancji.. Ale nerwów było podobnie jak u ciebie...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(31-01-2022, 20:37)Gieno555 napisał(a): Sprawdź też jaki masz prąd ładowania.

Jak sprawdzić prąd ładowania?

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Ja sprawdzam na wyjściu z alternatora.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@TomaszB bierzesz miernik i zakładasz na klemy. Prawidłowe ładowanie pomiędzy 13.5 - 14.5V. Zbyt duże ładowanie może doprowadzić do uszkodzenia akumulatora. Z koleii za niskie nie będzie doładowywać i będzie padał i tracił sprawność.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2022, 21:27 przez TomaszB.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

A jak się to ma do inteligentnego ładowania? Albo hamowania silnikiem? Dlaczego wyższe napięcie nie może być?

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

A tak z ciekawości, czym sprawdzasz prąd ładowania?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

@ Gieno555 w samochodzie z inteligentnym ładowaniem, taki pomiar nic nie daje.
Należy sprawdzać na alternatorze.
Wcześniej piszesz o sprawdzenia akumulatora miernikiem, kolejny błąd, bo sprawdzasz aku bez obciążenia i wynik pomiaru może być jak najbardziej OK, a obciążenie choćby 50 W może już wykończyć akumulator w ciągu nawet paru sekund, nie wspominając i obciążeniu rozruchem pojazdu.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Najlepiej multimetrem.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Akumulator najlepiej sprawdzić specjalnym urządzeniem, a ładowanie można sprawdzić miernikiem/multimetrem.

Wysłane z Redmi Note 10 Pro

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ Lepus ja multimetrem.

@ twilk7 inteligentne ładowanie występuje przy start/stop.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-01-2022, 21:17 przez Gieno555.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości