Podepnę się. Pacjent to Grand Scenic II phII z 2008, silnik 2.0dci, przebieg ok. 334 tys. km.
Problem z DPF jest taki:
błędy
DF312 polecenie prędkości
DF311 przekroczenie dopuszczalnej liczby regeneracji
dodatkowo DF569 obwód doładowania 2.DEF (z tego co pamiętam: za niskie ciśnienie doładowania).
Odczytane CLIP'em parametry PDF: ilość osadu 90g. Ciśnienie różnicowe: na wolnych obrotach 30 mbar. Z logów w czasie jazdy średnio 150 - 250 mbar, do 350 mbar, ale w szczycie potrafiło skoczyć do ok 550 mbar. Rozumiem, że DPF jest już "zatkany".
Ten pierwszy udało się skasować. Drugiego nie.
Zastanawiam się tylko, dlaczego już się przestał wypalać? Z historii wynika, że osiągnięto maksymalną ilość 10 nieudanych prób.
Wężyki do czujnika ciśnienia wyglądają OK. Wartości pokazywane przez czujnik wydają się sensowne.
Podejrzewałem czujniki temp. przed i za DPF - na zimnym silniku pierwszy pokazywał 100 st. a drugi 200 st. C. Ale sprawdziłem auto w ruchu i po osiągnięciu przez silnik temp. pracy, oba czujniki pokazywały normalne wartości (pierwszy od tych 100 do ok. 550 przy szybkiej jeździe ok 150 km/h, drugi trochę mniejsze temperatury).
Chcę wyjąć DPF i "przepłukać". Tylko, gdzie szukać przyczyny, że się już zatkał? A może po takim przebiegu to rzecz naturalna - np. od nagromadzonego popiołu?
Czy da się wyjąć DPF z tego auta bez odkręcania sanek? Od strony katalizatora jest kołnierz z 2 śrubami, i górna jest między rurą a podłogą, już nad sankami - nie widzę żadnej możliwości, żeby tam z jakimś kluczem podejść...
Od strony tłumika zaś, idzie jedna, ciągła rura pod całym autem (łączona spawem w dwóch miejscach). Czyli trzeba będzie ciąć...?
Polecicie ewentualnie jakiś sprawdzony "zamiennik", nowy DPF?
Kod na moim ma numer: 8200528233
Inna sprawa, że "słychać turbinę" jak się dynamicznie daje gazu - i niestety, CLIP pokazuje, że turbo daje za małe ciśnienie. Przy delikatnej jeździe jest nawet OK, ale jak się przyciśnie gaz, to np. oczekiwane przez sterownik powinno być 2800mbar a turbo daje o 850mbar mniej. Przy szybkiej jeździe ze stałą prędkością daje jakieś 350 - 450mbar mniej.