Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF/FAP


pio555
Junior Administratorzy

(13-04-2021, 18:51)Jurek napisał(a): Czy jest może Payclip na Windowsa
jest pyren

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Jurek
Jurek
Zarejestrowani

Kolego Marianapol jakbyś mógł podpowiedzieć ,nie mogę znaleźć korekt w Modusie 1,5 dci delphi 2005 rok ECU : K9K J77 750 752 760 762.Znalazłem parametry- chwilowa prędkość w każdym wtryskiwaczu(obr/min) cztery parametry od 0 do3 i liczba nieudanych zerowań ,co one oznaczają.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Ze swojego doświadczenia wiem, że delphi nie pokazuje korekt wtryskiwaczy.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Jurek
Jurek
Zarejestrowani

To Payclip w Scenicu III znalazłem .

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(16-04-2021, 22:33)Jurek napisał(a): To Payclip w Scenicu III znalazłem .
Pyclip pokazuje korekty wtryskiwaczy w delphi? Jeżeli tak to pokaż ścieżkę dostępu.

Odpowiedz
Jurek
Zarejestrowani

Sory wczoraj Cię nie zrozumiałem ,pomyślałem że mówisz o auto-com delphi. Scenica mam III na Siemensie. Wiesz może co to chwilowa prędkość w każdym wtryskiwaczu i ta ilość nieudanych zerowań ?

Odpowiedz
SzwagierZLasu
Zarejestrowani

Podepnę się. Pacjent to Grand Scenic II phII z 2008, silnik 2.0dci, przebieg  ok. 334 tys. km.
Problem z DPF jest taki:
błędy
DF312 polecenie prędkości
DF311 przekroczenie dopuszczalnej liczby regeneracji
dodatkowo DF569 obwód doładowania 2.DEF (z tego co pamiętam: za niskie ciśnienie doładowania).
Odczytane CLIP'em parametry PDF: ilość osadu 90g. Ciśnienie różnicowe: na wolnych obrotach 30 mbar. Z logów w czasie jazdy średnio 150 - 250 mbar, do 350 mbar, ale w szczycie potrafiło skoczyć do ok 550 mbar. Rozumiem, że DPF jest już "zatkany".
Ten pierwszy udało się skasować. Drugiego nie.

Zastanawiam się tylko, dlaczego już się przestał wypalać? Z historii wynika, że osiągnięto maksymalną ilość 10 nieudanych prób.
Wężyki do czujnika ciśnienia wyglądają OK. Wartości pokazywane przez czujnik wydają się sensowne.
Podejrzewałem czujniki temp. przed i za DPF - na zimnym silniku pierwszy pokazywał 100 st. a drugi 200 st. C. Ale sprawdziłem auto w ruchu i po osiągnięciu przez silnik temp. pracy, oba czujniki pokazywały normalne wartości (pierwszy od tych 100 do ok. 550 przy szybkiej jeździe ok 150 km/h, drugi trochę mniejsze temperatury).

Chcę wyjąć DPF i "przepłukać". Tylko, gdzie szukać przyczyny, że się już zatkał? A może po takim przebiegu to rzecz naturalna - np. od nagromadzonego popiołu?
Czy da się wyjąć DPF z tego auta bez odkręcania sanek? Od strony katalizatora jest kołnierz z 2 śrubami, i górna jest między rurą a podłogą, już nad sankami - nie widzę żadnej możliwości, żeby tam z jakimś kluczem podejść...
Od strony tłumika zaś, idzie jedna, ciągła rura pod całym autem (łączona spawem w dwóch miejscach). Czyli trzeba będzie ciąć...?

Polecicie ewentualnie jakiś sprawdzony "zamiennik", nowy DPF?
Kod na moim ma numer: 8200528233

Inna sprawa, że "słychać turbinę" jak się dynamicznie daje gazu - i niestety, CLIP pokazuje, że turbo daje za małe ciśnienie. Przy delikatnej jeździe jest nawet OK, ale jak się przyciśnie gaz, to np. oczekiwane przez sterownik powinno być 2800mbar a turbo daje o 850mbar mniej. Przy szybkiej jeździe ze stałą prędkością daje jakieś 350 - 450mbar mniej.

Odpowiedz
Marinapol
Zarejestrowani

(18-04-2021, 20:13)Jurek napisał(a): Sory wczoraj Cię nie zrozumiałem ,pomyślałem że mówisz o auto-com delphi. Scenica mam III na Siemensie. Wiesz może co to chwilowa prędkość w każdym wtryskiwaczu i ta ilość nieudanych zerowań ?

Z tego co zrozumiałem z załączonego niżej patentu, to chwilowa prędkość w każdym wtryskiwaczu to obliczona chwilowa prędkość obrotowa silnika obliczona na podstawie czasu obrotu wału od momentu osiągnięcia górnego martwego punktu (początku suwu pracy) do połowy suwu pracy tego cylindra. Dane te są brane pod uwagę przy wyliczaniu ilości paliwa jaka ma zostać dostarczona do cylindra co ma poprawić jego efektywność i kulturę pracy.
Process and device for determining the parameters of the fuel injectors of an internal combustion engine

Ilość nieudanych zerowań odnosi się do ilości nieudanych prób aktualizacji minimalnej długości impulsu (Minimum Drive Pulse) każdego wtryskiwacza. MDP określa minimalny czas jaki jest potrzebny do wtryśnięcia wymaganej ilości paliwa przez dany wtryskiwacz przy zadanym ciśnieniu. Z tego co rozumiem to parametr MDP jest wykorzystywany przez ECU do autoadaptacji oraz diagnozy nieprawidłowości w działaniu poszczególnych wtryskiwaczy. Więcej o MDP znajdziesz niżej.
Method of determining injection parameters for an injector

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Marinapol za ten post post:
  • Jurek
Jurek
Zarejestrowani

Marinapol dzięki ,ciekawe artykuły. Szwagier Z Lasu sprawdzałeś czy silnik osiąga 80 stopni ,nie wypaliło się z powodu nie spełnienia któregoś z warunków koniecznych. Jak tego nie znajdziesz to za chwilę problem powróci. Czy w II w Clipie jest opcja wypalenia filtra ,jeśli jest to zacznij od tego. Czy silnik bierze olej ? Ciśnienie doładowania obstawiałbym jakąś nieszczelność turbo - intercooler -kolektor ssący.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:
  • Johnny
Tomaj
Zarejestrowani

(22-04-2021, 12:29)SzwagierZLasu napisał(a): Inna sprawa, że "słychać turbinę" jak się dynamicznie daje gazu
Sprawdź uszczelkę na rurze IC przed turbo. Mój ma 193kkm i uszczelka jest zniszczona, sączy się tam dosłownie kropla oleju albo i słychać syczenie turbo. Nawet PyClipem możesz wymusić wypalanie na postoju. Odczytane PyClipem u mnie na wolnych obrotach:
temp przed dpf 71st.C; ciśnienie różnicowe 6mbar; masa osadów w dpf 5,4g; temp. przed trubiną 200st.C; liczba nieudanych prób 0; masa osadów po regeneracji 0,4g; czas od ostatniej reg. 16godz.; ciśnienie przed turbiną 1233mbar, wydatek układu wydechowego 48,6 m3.
Możesz sobie porównać.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Tomaj za ten post post:
  • diabeł 02




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości