Wymiana żarówki Stopu Scenic III
(17-05-2018, 19:20)Mariusz Grodecki napisał(a):Przypadkiem W(07-05-2018, 21:18)funkoval napisał(a):(07-05-2018, 21:17)Heniek napisał(a): Witam, jaki jest rodzaj żarówki stopu?PY21, 2 żarniki
Megane III Grandtour 1.2 TCe EDC z 2015, gołe i BOSE
A jak to wygląda wymiana w wersji grandowej? Znalazłem dwie śrubki od zewnątrz i jednego motylka od strony bagażnika. Jest coś jeszcze?
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Ok. Przy użyciu siły z wyczuciem jakoś dało radę. Dla potomnych kilka fotek z demontażu w Grandzie.
PS. Trochę jestem zawiedziony, że Renault zapomniało aby komputer powiadamiał o przepalonych żarówkach... Tak jak nie powiadamia o kończącym się płynie do sprysków (a stara poczciwa Zafira z 2002 roku informowała) Gdyby nie przypadek, że kumpel za mną kawałek jechał mógłbym i pół roku jeszcze nie wiedzieć, że nie mam stopu... Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2018, 17:55 przez stabi.)
Reno nie zapomnialo a zrobilo to celowo. Nie ta klasa samochodu wg marki aby dodac kontrole zarowek pomimo to iz jest ona w pelni wspierana i diagnozowana przez can. Jak sie podepniesz clipem to zobaczysz blad zarowki stop.
W Megane jest tak samo kontrolki brak, a jak się podepnie program diagnostyczny (w moim przypadku delphi) to błąd był.
Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS
Wszystko fajnie, ale nie będę przecież codziennie clipa (którego zresztą nie mam) podłączać żeby żarówki sprawdzić
Jak już wspomniałem przesiadając się z poczciwej Zafiry w zasadzie byłem pewien, że diagnoza żarówek przez komputer to podstawa. Tym bardziej, że to przeskok technologiczny o 11 lat. No cóż, trzeba przywyknąć i co tydzień sprawdzać czy wszystko świeci
U mnie światła stop działały bez zarzutu. Po podpięciu clipa dał błąd świateł stop. Po wyjęciu żarówek, do tej pory działajacych, wystarczyło je strzelić z palca żeby żarnik się urwał. Czyli auto wie że żarówki są na wykończeniu, szkoda że bez clip o tym nie wiemy. Co do innych czujników to w MB 190 z '85 kierowca był informowany o braku płynu spryskiwacza, przepalonej żarówce i kończących się klockach hamulcowych. Niby 30 parę lat ....
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości