Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana termostatu w k4m


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Zrobiło się mroźno i okazuje się że w moim karawanie jednak termostat szwankuje i się nie domyka. Efektem tego jest wskaźnik temperatury dochodzący ledwo ponad jeden prostokąt na desce. Auto ma ogrzewanie ale ciężko mu osiągnąć temperaturę roboczą nawet w mieście.

I teraz pytanie czy do wymiany termostatu potrzebuję kupić całą tą obudowę?: https://allegro.pl/oferta/termostat-rena...834d0fd859
a sam termostat jest w środku tego ustrojstwa

i drugie pytanie czy termostatu mam szukać w okolicy prawego błotnika, czy jednak od strony akumulatora jak to jest w SC1

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Wozny84
Zarejestrowani

Online
Termostat jest od strony akumulatora. Najlepiej wymienić całość wraz z obudową ponieważ bardzo często lubi podciekać i miesza się płyn z olejem. No i tylko oryginał. Choć mi oryginał też zaczął się pocić 2 lata od wymiany... ale na zamiennikach to podobno jeszcze gorzej.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
rafal18031988
Zarejestrowani

Online
Ja wymieniałem u siebie na jakiś zamiennik z coś mi się nazwa kojarzy " color" ale wytrzymał mi 3 lata. Tani też nie był

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Dobra. Wybrać Carlostat czy Magnetii Marelli? 

Skoro jest po stronie akumulatora to bez jego wyjecia oraz wyjecia dolotu powietrza się nie obędzie bo tam jest mega ciasno

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
Slepak1987
Zarejestrowani

Prawidłowa temperatura silnika to ile palących się kwadratów na desce? Dwa z pięciu z czego piąty jest czerwony mały ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2024, 13:05 przez Slepak1987.)

Odpowiedz
LURP
Zarejestrowani

Carlostat reklamowałem po dwóch tyg. Miał wadę konstrukcyjną.

Odpowiedz
darg
Zarejestrowani

W sobotę na trasie zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika nie dociera do środka skali. Car scanner pokazuje ok 66-68, czasem na chwilkę 70 st. C. Domyślam się, że zdycha termostat. S3 / 2009 / 1,6 / K4M 858. Rozumiem, że w termostat siedzi w obudowie z tworzywa i jest to komplet. Catcar pokazuje numer 8200700092. Czy w scenicu jest ryzyko, że w jednej wersji silnikowej / roczniku itp. były montowane termostaty z różnymi złączami czujnika (liczba pinów)? Czy mogę zamawiać w ciemno 8200700092? Nie bardzo mam dzisiaj możliwość grzebania w aucie i sprawdzania wtyczki.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witam ponownie,

Ponieważ temat się u mnie pogłębia i wczoraj na trasie przy włączonej klimie, żeby nie parowały szyby bo było wilgotno ze względu na mgłę, zauważyłem że wskazania temperatury ledwo przekraczają jeden prostokąt (dwa osiąga w mieście jak w korku stoję) to sprawa wymiany termostatu robi się z tych pilniejszych.

Ponieważ rozważam zrobić to samemu to kilka pytań

1. Czy jest jakiś sposób na ograniczenie ucieczki płynu? Rozumiem, że termostat siedzi ciut niżej niż zbiornik wyrównawczy i jest ryzyku że to jest w zbiorniczku poleci pod auto.
2. Czy termostat jest zintegrowany z obudową?
3. Czy obudowa ma jakąś uszczelkę i czy muszę zwracać uwagę na ilość króćców?

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
user64
Zarejestrowani

W sc1 wkład termostatu i jego obudowa to dwa różne elementy. Możesz wymienić sam wkład, albo całość.
1. Uważaj na śruby, nie pomieszaj ich, bo mają różne długości.
2. Wyczyść miejsce montażu ze starego uszczelnienia, to ważne.
3. Jak zdecydujesz kupić sam wkład to warto kupić nową uszczelkę jeszcze.
4. Warto dać trochę tzw uszczelki z tubki, albo w ostateczności silikonu między obudowę termostatu, a silnik.
5. Trochę płynu zawsze wyleci, nie unikniesz tego, dlatego warto mieć zapas na uzupełnienie.

Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(20-01-2025, 11:46)user64 napisał(a): W sc1 wkład termostatu i jego obudowa to dwa różne elementy. Możesz wymienić sam wkład, albo całość.
1. Uważaj na śruby, nie pomieszaj ich, bo mają różne długości.
2. Wyczyść miejsce montażu ze starego uszczelnienia, to ważne.
3. Jak zdecydujesz kupić sam wkład to warto kupić nową uszczelkę jeszcze.
4. Warto dać trochę tzw uszczelki z tubki, albo w ostateczności silikonu między obudowę termostatu, a silnik.
5. Trochę płynu zawsze wyleci, nie unikniesz tego, dlatego warto mieć zapas na uzupełnienie.

Tyle że rzecz tyczy się GSIII  Biggrin silnik to też szalone 1.6- ale jednak trochę się różni umiejscowieniem osprzętu

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości