Kapitan Powolny
1,070
1
140
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witajcie,
Zrobiło się mroźno i okazuje się że w moim karawanie jednak termostat szwankuje i się nie domyka. Efektem tego jest wskaźnik temperatury dochodzący ledwo ponad jeden prostokąt na desce. Auto ma ogrzewanie ale ciężko mu osiągnąć temperaturę roboczą nawet w mieście.
I teraz pytanie czy do wymiany termostatu potrzebuję kupić całą tą obudowę?: https://allegro.pl/oferta/termostat-rena...834d0fd859
a sam termostat jest w środku tego ustrojstwa
i drugie pytanie czy termostatu mam szukać w okolicy prawego błotnika, czy jednak od strony akumulatora jak to jest w SC1
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Wozny84
1,050
3
453
1,699
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Kraków
Wozny84
Zarejestrowani
Online
— 01-12-2023, 22:07
Termostat jest od strony akumulatora. Najlepiej wymienić całość wraz z obudową ponieważ bardzo często lubi podciekać i miesza się płyn z olejem. No i tylko oryginał. Choć mi oryginał też zaczął się pocić 2 lata od wymiany... ale na zamiennikach to podobno jeszcze gorzej.
Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka
•
rafal18031988
570
2
162
72
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
wodzislaw slaski +10
Ja wymieniałem u siebie na jakiś zamiennik z coś mi się nazwa kojarzy " color" ale wytrzymał mi 3 lata. Tani też nie był
•
Kapitan Powolny
1,070
1
140
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Dobra. Wybrać Carlostat czy Magnetii Marelli?
Skoro jest po stronie akumulatora to bez jego wyjecia oraz wyjecia dolotu powietrza się nie obędzie bo tam jest mega ciasno
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
Slepak1987
82
0
35
23
SC III ph II
2012
1.6 16v 110KM, 2012-2013
Gdańsk
Prawidłowa temperatura silnika to ile palących się kwadratów na desce? Dwa z pięciu z czego piąty jest czerwony mały ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2024, 13:05 przez Slepak1987.)
•
LURP
582
2
260
959
SC II ph II
2007
1,6 112KM, 2003-2009
Bielsko-Biała
LURP
Zarejestrowani
— 01-01-2024, 14:23
Carlostat reklamowałem po dwóch tyg. Miał wadę konstrukcyjną.
•
darg
56
0
55
31
SC III ph I
2009
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Jastrzębie-Zdrój
darg
Zarejestrowani
— 25-11-2024, 09:07
W sobotę na trasie zauważyłem, że wskaźnik temperatury silnika nie dociera do środka skali. Car scanner pokazuje ok 66-68, czasem na chwilkę 70 st. C. Domyślam się, że zdycha termostat. S3 / 2009 / 1,6 / K4M 858. Rozumiem, że w termostat siedzi w obudowie z tworzywa i jest to komplet. Catcar pokazuje numer 8200700092. Czy w scenicu jest ryzyko, że w jednej wersji silnikowej / roczniku itp. były montowane termostaty z różnymi złączami czujnika (liczba pinów)? Czy mogę zamawiać w ciemno 8200700092? Nie bardzo mam dzisiaj możliwość grzebania w aucie i sprawdzania wtyczki.
•
Kapitan Powolny
1,070
1
140
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
Witam ponownie,
Ponieważ temat się u mnie pogłębia i wczoraj na trasie przy włączonej klimie, żeby nie parowały szyby bo było wilgotno ze względu na mgłę, zauważyłem że wskazania temperatury ledwo przekraczają jeden prostokąt (dwa osiąga w mieście jak w korku stoję) to sprawa wymiany termostatu robi się z tych pilniejszych.
Ponieważ rozważam zrobić to samemu to kilka pytań
1. Czy jest jakiś sposób na ograniczenie ucieczki płynu? Rozumiem, że termostat siedzi ciut niżej niż zbiornik wyrównawczy i jest ryzyku że to jest w zbiorniczku poleci pod auto.
2. Czy termostat jest zintegrowany z obudową?
3. Czy obudowa ma jakąś uszczelkę i czy muszę zwracać uwagę na ilość króćców?
Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
user64
702
6
254
661
SC I ph II
2002
1,6 i 107KM, 1999-2003
Łódź
user64
Zarejestrowani
— 20-01-2025, 11:46
W sc1 wkład termostatu i jego obudowa to dwa różne elementy. Możesz wymienić sam wkład, albo całość.
1. Uważaj na śruby, nie pomieszaj ich, bo mają różne długości.
2. Wyczyść miejsce montażu ze starego uszczelnienia, to ważne.
3. Jak zdecydujesz kupić sam wkład to warto kupić nową uszczelkę jeszcze.
4. Warto dać trochę tzw uszczelki z tubki, albo w ostateczności silikonu między obudowę termostatu, a silnik.
5. Trochę płynu zawsze wyleci, nie unikniesz tego, dlatego warto mieć zapas na uzupełnienie.
•
Kapitan Powolny
1,070
1
140
14
SC III ph I
2009
1.6 16V 110KM, 2014-2016
Poznań
op
(20-01-2025, 11:46)user64 napisał(a): W sc1 wkład termostatu i jego obudowa to dwa różne elementy. Możesz wymienić sam wkład, albo całość.
1. Uważaj na śruby, nie pomieszaj ich, bo mają różne długości.
2. Wyczyść miejsce montażu ze starego uszczelnienia, to ważne.
3. Jak zdecydujesz kupić sam wkład to warto kupić nową uszczelkę jeszcze.
4. Warto dać trochę tzw uszczelki z tubki, albo w ostateczności silikonu między obudowę termostatu, a silnik.
5. Trochę płynu zawsze wyleci, nie unikniesz tego, dlatego warto mieć zapas na uzupełnienie.
Tyle że rzecz tyczy się GSIII silnik to też szalone 1.6- ale jednak trochę się różni umiejscowieniem osprzętu
Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
•
|