Wymiana termostatu w Renault Scenic
op
Soul napisał(a):po m.in. wymianie termostatu i płynu chlodniczego i odpowietrzeniu. Wskazówka dochodzi do 4 kreski i na 5 nie idzie.czy w nowym termostacie miałeś nowy czujnik temp? ja raz wymieniałem i miałem wadliwy termostat i po pół roku wymieniałem drugi raz i już było ok
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Weź nawet nie strasz ;) Termostat bez czujnika, znaczy się stary przełożony do nowej obudowy z nowym termostatem. Myślisz, że wskazania na desce są po prostu błędne? pośmigam na spokojnie pare dzionków i jak nic nie będzie świrowało (skoki temp. na wskaźniku itd.) i węże od chłodnicy na zimnym silniku się nie będą grzały zaraz po starcie auta, to najwyżej przy okazji wymienię ten czujnik. Tylko dziwne, że każdemu z 1.9 dTi się ta wskazówka na 4 kresce zatrzymuje...może to kwestia tego, że w dTi jest max 98KM..a w DCI np. Twoim masz 120 kucyków...czyli silnik się może mocniej grzać? Ciężko powiedzieć ;)
op
tak może być, że czujnik oszukiwał wcześniej miałem sIphII dci 102KM i po drugiej wymianie było już ok
a miałem z nowym czujnikiem termostat. wskazówka na 4 kresce coś ok 80st wcale nie robi tragedii, (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2015, 00:06 przez Mati.)
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Ostatnio uzyskane spalanie na trasie ponad 300km to 4.03l/100km..no więc kurde niedogrzany raczej nie jest...więc ciężko powiedzieć o co chodzi z tymi wskazaniami na desce. Może faktycznie czujnik ma już dosyć, potrenuje i zobaczymy co będzie. Najwyżej wydam te 80zł i kupie nowy org. czujnik ;)
Nie przejmuj się,to jest normalna temp.na wskaźniku.Miałem dti wcześniej i wiem że go ciężko zagrzać,ale więcej nie osiągniesz na wskaźniku niż te cztery kreski,no chyba że go "dobrze pogonisz" w lecie na trasie.Ale to też jest ciężko osiągalne.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo Soul napisał(a):Wskazówka dochodzi do 4 kreski i na 5 nie idzie.Ja wymieniałem prawie wszystko z przymusu (pęknięta obudowa termostatu od strony bloku silnika). Kupiłem jakiś komplet za 60 zł- obudowa, termostat, uszczelka, czujnik itp. Jedyną wadą tej obudowy jak na razie widzę to jest to, że samego termostatu w razie czego nie wymienię :P Czujnik temperatury mam tylko zamontowany stary- bo ten co był w zestawie miał trzy styki na wyjściu, a zamontowany miałem z czterema. Dyskutowałem poprzednio w tym poście z "Mati", bo też u mnie 4 kreski z reguły są. Nie wiem jak było wcześniej stąd się pytałem, bo po zakupie auta od razu wylądował na kanale aby go przygotować pod jazdę dla siebie. Na trasie u mnie podniesie się minimalnie, niekiedy dojdzie do piątej kreski jak jest nagrzany i postoi włączony. Też myślałem ze coś nie tak, ale na razie wgląda na to że to norma jakaś w okresie zimowym. Poczekajmy na temperatury letnie to zobaczymy. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2015, 22:06 przez luki_pj.)
Życie, to droga prowadząca do śmierci- im ta droga dłuższa, tym lepiej.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
4 gości