Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana termostatu w Renault Scenic


Mati
Zarejestrowani

op
luki_pj napisał(a):wadą tej obudowy jak na razie widzę to jest to, że samego termostatu w razie czego nie wymienię
w swoim temacie opisywałem dwa rodzaje termostatów Biggrin jeden rozbieralny a drugi wraz z obudową
luki_pj napisał(a):Dyskutowałem poprzednio w tym poście z "Mati", bo też u mnie 4 kreski z reguły są.
oczywiście, trzeba się dzielić tym co się wie albo się robiło Biggrin
luki_pj napisał(a):Na trasie u mnie podniesie się minimalnie, niekiedy dojdzie do piątej kreski jak jest nagrzany i postoi włączony.
Myślę że jest ok, nie ruszałbym tego.

U mnie sprawa wyglądała tak że pierwszym razem wskazówka nie dochodziła do 4 kreski, obawiałem się że silnik nie będzie dogrzanym zimą, silniki dci (w moim przypadku) lubią być dogrzane, jak prawie każdy diesel.

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • Soul
RafałQ
Zarejestrowani

Witam, podejrzewam u siebie uszkodzony termostat, może mnie ktoś upewni. Mianowicie od kilku dni obserwuję wskazówkę temperatury, która praktycznie cały czas jest lekko za połową. Wydaję mi się, że wcześniej była lekko pod połową. Druga sprawa, to że wczoraj po kilku minutowym postoju, wsiadłem do rozgrzanego auta i wskazówka powędrowała prawie na maksa do góry. Otworzyłem grzanie na maksa, wskazówka zaczęła spadać, i dojechałem do domu przy wskazówce tak mniej więcej na pół wskaźnika. Stan płynu ok. Czy wymienić zachowawczo termostat, bo coś się zaczyna dziać, zacinać, czy może być inna przyczyna?

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Na początek termostat bo to wydaje się oczywiste ale wcześniej może trzeba sprawdzić czy nie zapowietrzone coś jest.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

(07-12-2022, 08:59)wojteks napisał(a): Na początek termostat bo to wydaje się oczywiste ale wcześniej może trzeba sprawdzić czy nie zapowietrzone coś jest.

raczej nie, w lipcu wymieniałem chłodnice + płyn + odpowietrzanie, powinno byc ok

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
mrbomba
Zarejestrowani

Objawy wskazujące na termostat jeśli płyn jest i układ nie jest zapowietrzony

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

termostat zamówiłem, w sumie nie pieniądze, wymiana też nie jakaś skomplikowana, a nie chce żeby mnie coś zaskoczyło. Dam znać po wymianie

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

Jestem świeżo po wymianie więc daje znać. Wymieniłem termostat wczoraj wieczorem , odpowietrzyłem. Stary termostat wyglądał fatalnie, guma w środku była spuchnięta, zaczynała się rozlatywać. Dzisiaj rano wsiadłem i oczywiście nie było zmian, temperatura zaczęła rosnąć jak silnik się nagrzał. Miałem do zrobienia 10km z synem do lekarza więc grzanie na maksa i dojechałem. Po lekarzu podjechałem od razu do sklepu z częściami, kupiłem nowy czujnik temp. i od razu wymieniłem pod sklepem. Podczas powrotu, znowu ok. 10km, ku mojej uldze zauważyłem że wskazówka cały czas była idealnie w połowie wskaźnika. W sumie to teraz nie wiem czy przyczyną był termostat, czy czujnik, czy i to i to. Podejrzewam że obie rzeczy były walnięte. Powiedzcie jeszcze jak prawidłowo powinna zachowywać się wskazówka? Powinna być na połowie, czy niżej? Pozdrawiam

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

Długo moja radość nie potrwała. Wracając do domu z pracy już temp. rosła. Ktoś mi podpowie co dalej sprawdzać?

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz
kumell
Zarejestrowani

Otwiera się "duży" obieg wody, tzn. rurka przelewu do zbiorniczka wyrównawczego robi się gorąca?

Odpowiedz
RafałQ
Zarejestrowani

Wróciłem z kontrolnej przejażdżki. Więc tak. Zaczął się grzać silnik, wskazówka do góry, wąż górny zimny. W pewnym momencie gdy już wskazówka była bardzo wysoko, coś przeskoczylo, domyślam się że otworzył się dopiero termostat, temperatura zaczęła spadać, wysiadłem, wąż górny dopiero był gorący. Co więcej wentylator w ogóle się nie włączył, nawet na postoju...

Wysłane z mojego motorola one przy użyciu Tapatalka

Scenic IphII 2.0 i Grand Scenic II 1.9dci 
Nie pisz, jeśli możesz coś powiedzieć, nie mów, jeśli możesz kiwnąć głową, nie kiwaj głową, jeśli nie musisz.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości