Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana rozrządu w 1.6 dci


GrzegorzN
Zarejestrowani

Na środku osłony jest taka ''tuleja'' srebrna i w tej tuleji jest śruba do odkręcenia. Ja na niej poległem i długo się męczyłem zanim załapałem. Dekiel odciąłem nożykiem do tapet a potem go oczyściłem i ponownie założyłem.

Odpowiedz
piotr.jachura
Zarejestrowani

Witam Wszystkich
Przymierzam się do wymiany rozrządu.
Po przeczytaniu całego wątku który zawiera dużo cennych informacji nadal nie wiem jak wymienić rozrząd.
Brakuje konkretnej procedury wymiany, czyli instrukcji krok po kroku.
Jeśli ten temat kiedyś opanuję to zrobię taką instrukcję dla potomnych.

Moje aktualne pytania i problemy
1/ Co trzeba rozebrać aby wymienić łańcuch. Cały przód, Opuścić silnik ( o ile). Wyjąc silnik?.

2/ Czy koniecznie trzeba rozbierać cały przód tak jak to zrobił Piotr Paweł w filmie https://www.youtube.com/watch?v=KP8JwTqGtgk
Próbowałem to powtórzyć. Aby rozmontować przód konieczne jest opróżnienie chłodnicy, rozhermetyzowanie klimatyzacji a najgorsze jest konieczny demontaż wiązki przewodów elektrycznych na belce wentylatora.
Ogólnie wentylatora nie dało się wyjąć jest na dziesiątki sposobów zablokowany przed demontażem.
Film pokazuje stan przed i po tak więc dla mnie nie jest tu przydatny.
Musiałem na razie zrezygnować z tego pomysłu w nadziei że opuszczenie albo nawet wyjęcie silnika jest prostsze.
3/ Nie mogę ustalić czy mój silnik 1.6DCI nadaje się do założenia nowej pompy olejowej bez jego wyjmowania. Piszą wszyscy o jakimś dekielku w misce olejowej. O co tu chodzi?
4/ Jaka jest dodatkowa praca przy ewentualnej wymianie pompy olejowej. Czy pompę wymienia się od strony rozrządu czy od dołu?

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Silnika nie trzeba wyciągać, dekielek miski czyli miska olejowa.

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Pompe oleju wymienisz bez wyciągania silnika.

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2024, 09:51 przez kotleto.)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Nic nie trzeba rozbierać żadnych chłodnic a tym bardziej wyjmować silnika jedynie przez nadkole i podszybie. Trzeba wymontować obie górne poduszki, silnik podeprzeć na żabie. Najgorsze jest wyjęcie koła pompy wody, trzeba manewrować silnikiem góra-dół aby dostać się do kilku śrub. Pompa oleju to dodatkowe chyba 3 śruby dostaniesz się do nich po zdjęciu małej miski czyli tej metalowej ot cała filozofia. Zobacz sobie na yt filmik na kanale Scenic-serwis wszystko gość wyjaśnia jak rozrząd zrobić bez zbędnych zabaw.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Aa i wymiana rozrządu razem z napędem pompy oleju bo zmianie uległa szerokość zębatek napędów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-06-2024, 10:53 przez siwusek216.)

Odpowiedz
piotr.jachura
Zarejestrowani

Rozebrałem już cały przód, teraz już wszystko wydaje się proste można mnie pytać.
Chcę zamówić Zestaw rozrządu do R9M
Są dwa rodzaj osadzenia
1/ Zestaw rozrządu łańcuch komplet RENAULT 1.6DCI R9M odsadzenie 33mm
2/ Zestaw rozrządu łańcuch komplet RENAULT 1.6DCI R9M odsadzenie 38mm
Który trzeba zamówić?
Czym się różnią pompy oleju dla obu przypadków.

Odpowiedz
kotleto
Zarejestrowani

Pompa oleju jest ta sama, różnica jest w zębatce napędu pompy, czyli ten zestaw łańcuszka i zębatki za ok 150 zl

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

Np https://allegro.pl/oferta/lancuch-kolo-p...4449346990
Nowa zębatka ma inne odsadzenie niż stara i stąd różnica

Wysłane z mojego RMX3741 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2024, 18:29 przez kotleto.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

2 gości