Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wymiana 1.4 tce na 1.6 w grand scenic III z 2010r


pawlosio
Zarejestrowani

op W dość znanej firmie we Wrocławiu mają cennik napraw.
Naprawa silnika 1.4 łącznie u nich 11400zl...
Pewnie też dobrze i solidnie robią.
Ale 11400zl A moja wymiana 8150zl to ponad 3 tysiące różnicy...Przy aucie wartym moze około 25000zl ...
Wiem że niby wtedy ten 1.4 u nich prawie jak nowy A ja mam używany i nie wiadomo co....Ale już miałem dość tego silnika 1.4 .

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pawlosio za ten post post:
  • PunkRock86
pio555
Junior Administratorzy

Online
(22-04-2022, 10:38)pawlosio napisał(a): W dość znanej firmie we Wrocławiu mają cennik napraw.
Naprawa silnika 1.4 łącznie u nich 11400zl...
i dlatego wszędzie ten silnik polecają......

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 polecają? Chyba odradzają.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(22-04-2022, 13:18)Gieno555 napisał(a): @ pio555 polecają?
akurat własciciel tej firmy poleca na forach i FB ten silnik a potem go naprawia i wymienia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pio555 Aaa teraz załapałem ;) Napędza sobie przyszłych klientów.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Gieno555 za ten post post:
  • pio555
pio555
Junior Administratorzy

Online
Dokładnie

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • Gieno555
pawlosio
Zarejestrowani

op Nie wiem jak to jest...to forum typowo scenic...tych scenic po Polsce jeździ sporo z silnikami 1.4 tce...dużo osób pisze o problemach z upg..dużo osób szuka informacji o naprawach i to poważnych naprawach tego silnika..Te auta są coraz starsze i z coraz większym przebiegiem... są firmy które specjalizują sie w naprawach 1.4 tce lub wymianach i na brak pracy nie narzekaja. Silnikow do kupienia uzywanych na rynku malo- wiekszosc wykupionych a jak sa to naprawde w wysokich cenach spowodowanych popytem..silniki do innych aut o podobnie zaawansowanej technice o wiele tansze...
Jak zawiozłem auto do mechanika to bylem trzeci w kolejce...i widzialem jak staly u niego auta...jak odbieralem auto po wymianie silnika widzialem ze juz nastepnego konczy wymieniac silnik..czyli wymiana silnikow 1.4 idzie pelna para...
Ale opisanych na forum przypadków poważnych awarii prawie wcale - czyżby nikt nie miał takich problemów? Czy nikt się nie przyznaje?
Ja jeszcze parę lat mam zamiar pojeździć tym autem...Ale pewnie kiedyś przyjdzie czas na sprzedanie go i zamianę na coś nowszego...i sprzedając na pewno zaznaczę że był silnik wymieniany i powiem z jakiego powodu...I przyznam szczerze że pewnie część zainteresowanych kupujących zrezygnuje Ale jak ktoś się zdecyduje to nie będzie żałował.


Jak kupowałem grand scenic III z 2010r 1.4tce to czytałem że są problemy czasem z upg A nawet z zatartymi silnikami . Ale po 8 latach jazdy scenicII auto mi odpowiadalo i z wygladu i gabarytow itd...Ale przyznam szczerze że naiwnie myślałem że jak będę normalnie uzytkowal auto i chociażby olej często wymieniał mnie to nie dopadnie...A tu teraz jestem wręcz przekonany że silnik 1.4 tce to tykajaca bomba zegarów i wcześniej czy później musi paść...ja wydałem sporo kasy na wymianę silnika...pewnie wiele osób po łebkach naprawia i sprzedaje zachwalajac jaki to super silnik...

Jak zdechł mi silnik zacząłem się interesowac i czytać i dzwonić...1.4 tce to póki się nie psuje to jest ok ale jak zacznie ubywac plynu chlodniczego to juz jest poczatek konca silnika i juz wtedy albo sprzedac hehe albo odkladac na droga naprawe


Dodam ze jestem teraz przekonany że ja kupując to moje auto dalem sie trochę nabrać i sprzedający już wiedział że zaczęły się problemy i pozbył się auta. Od zakupu przejechalem 20 tys.km i mimo że najpierw naprawiłem upg i planowałem głowicę itd to i tak skończyło się na wymianie silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-04-2022, 17:52 przez pawlosio.)

Odpowiedz
Gieno555
Zarejestrowani

@ pawlosio może jeśli ktoś ma od nowości, dobrze dba i nie katuje silnika to jako tako on chodzi. Ale kiedy kupujesz używkę to tak naprawdę każdy silnik to loteria. Jedynie co do każdy silnik to inny koszt naprawy

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

op
(22-04-2022, 18:35)Gieno555 napisał(a): @ pawlosio  może jeśli ktoś ma od nowości, dobrze dba i nie katuje silnika to jako tako on chodzi. Ale kiedy kupujesz używkę to tak naprawdę każdy silnik to loteria. Jedynie co do każdy silnik to inny koszt naprawy

Eee. Nie do końca się zgodzę....jeździłem już- byłem właścicielem kilku lat...jedne miałem 2 lata inne 10 lat..

I powiem że chyba każde auto każdy model ma swoje problemy. W dobie Internetu i wujka google wystarczy wpisać "typowe usterki- i podać model auta i rodzaj silnika". 

Np scenic II 1.6 16 V- typowe usterki to: cewki, czujnik położenia wałka, wyświetlacz, hamulec elektryczny...- po 8 latach jazdy tylko ręczny mnie nie dopadł.. 

 Scenic 1.4 tce- typowe usterki to : problemy z elektryka, zapchane odplywy w podszybiu, upg, zatarty silnik co jeszcze?

Różnica tylko taka że wiem że auto to skarbonka..Ale silnik 1.4 tce to zbyt duża skarbonka jak dla mnie

I to jest pierwsze auto że po przejechaniu 20 tyś km padł silnik. Wogule pierwszy padniety silnik w moim zyciu..

Odpowiedz
PiotrWawa
Zarejestrowani

Cześć
Jeździłem z 1,4 Tce przez 7 lat
Było fajnie, dojechałem nawet przez całe Bałkany do Grecji.
Ale zlekceważyłem informacje o "poceniu się" przy uszczelce głowicy.
Może nie ja zlekceważyłem - bo mechanicy mówili  - jeździć nie przejmować się na razie.
I się stało.
Awaria była uciążliwa.
Ciągle znikał płyn chłodniczy - a SERWIS RENAULT mówił, że nie wie o co chodzi - że u nich wszystko w porządku (Samochód był regularnie raz na rok w serwisie).
W zeszłym roku wymieniłem na 1,6 - dlaczego nie naprawiałem?
Znajomy mechanik z innego serwisu odradził - powiedział, że koszty napraw mogą sięgnąć nawet 15 tyś. - i mimo to może się nie udać.
Nazwał 1,4 Tce "papierowym silnikiem".
Stracił po wymianie na dynamice. Ale koszt zadecydował - dokładnie kosztowało mnie to ok. 7500 o ile pamiętam.
Auto jeździ dobrze. Nie ma już "łał" z przyśpieszenia - ale można jeździć Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2022, 09:09 przez PiotrWawa.)

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi PiotrWawa za ten post post:
  • pawlosio, pio555, wojteks




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości