Jurek
801
6
326
132
SC III ph II
2015
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Maków
Jurek
Zarejestrowani
— 06-06-2023, 20:11
(06-06-2023, 13:47)GrzegorzN napisał(a): Odświeżę temat. Właśnie wyłączyłem to ładowanie bo dziwnie na zimnym było migotanie świateł. Teraz po odpaleniu mam napięcie 11,5 przesz parę sekund i wskakuje do 14,4-14,5. Na trasie jeszcze nie testowałem, tylko krótkie odcinki. Ale wg mnie napięcie od razu po odpaleniu powinno być powyżej 14v anie po kilku sekundach. Czy oby na pewno ta funkcja odpowiada za inteligentne ładowanie?
To objawy końca szczotek lub regulatora napięcia .
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Jurek za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Jurek for this post
• krzysiek_gda
andrzejwa
2,627
53
1271
319
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
op
(06-06-2023, 13:47)GrzegorzN napisał(a): Teraz po odpaleniu mam napięcie 11,5 przesz parę sekund wcześniej tego nie miałeś? U mnie też chwilę po odpaleniu mam niecałe 12 V a potem aż do zgaszenia ciągle ponad 14 V. Po ponad miesiącu od odłączenia tego "inteligentnego " ładowania po np. dwóch dniach postoju bez odpalania wcześniej miałem baterię 12,2/12,3 V a teraz mam 12,5 V. Dla mnie duży plus zwłaszcza po jeździe zazwyczaj w koło komina.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to andrzejwa for this post
• adi84
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
(06-06-2023, 20:40)andrzejwa napisał(a): wcześniej tego nie miałeś? Wcześniej nie wiem, bo nie miałem miernika. Obecnie kupiłem na alie do zapalniczki. Ale wcześniej po odpaleniu mi światła migały a obecnie już nie zauważam tego problemu. Z napięciem jest różnie bo wczoraj jazda w dzień na dziennych + wiatrak + radio i pokazywało 13,8-14. obciążenie nie wpływa na spadek napięcia. Więc niby dobrze ale bee dalej obserwował.
•
Ghostman
255
2
73
23
SC III ph II
2015
2.0 dCi 150KM, 2014-2016
DW
Ghostman
Zarejestrowani
— 02-10-2023, 13:53
Hej @ andrzejwa. Czy z tytułu wyłączenia tego inteligentnego ładowania zauważyłeś np. zwiększone spalanie lub jakieś inne rzeczy?
•
andrzejwa
2,627
53
1271
319
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
op
Nic takiego nie zauważyłem, ale też nie jestem aptekarzem. Ile spali tyle wleję.
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
Odświeżam temat bo w/w funkcja nie do końca wyłącza inteligentne ładowanie. U mnie po postoju w mroźne dni i odpaleniu auta wskakuje napięcie 15,6 a po nagrzaniu nie przekracza 15, myślałem że to regulator napięcia ale doczytałem że jednak nie. Gdzieś wyczytałem że przestawienie C_B_UbattManu_req w UPC ustawia stałe 14,4 ale u mnie tego nie widzę. No i może jeszcze kwestia zmiany ustawienia samego aku ale tu też nic takiego nie widzę. Ktoś, coś?
•
GrzegorzN
232
0
25
4
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Kock
Postanowiłem poszukać w parametrach i co się okazało.
Porównajcie ustawienia które wkleił @ andrzejwa do tego co wklejam ja. To co u niego powyłączane to u mnie powłączane.
Skopiowałem ustawienia andrzeja do mojego scenica i wywaliło błąd skontroluj auto(czy jakoś tak). Błędy DF019 - Napięcie aku(ten pewnie został z wcześniej) , DF079 - czujnik natężenia prądu. Oczywiście u niego 2011 a u mnie 2012r i silnikowo też inaczej. Nie wiem czy jest jakaś zależność.
Docelowo parametry w dół od tego długiego numeru E_B _FailureInhibition zostały moje a cała reszta tak jak u Andrzeja. Po odpaleniu napięcie na poziomie 14,6-14,8. Dalej obserwuje.
•
andrzejwa
2,627
53
1271
319
SC III ph I
2011
1.5 dCi FAP 110KM, 2011-2011
Chełm/Trawniki
op
(16-12-2023, 15:54)GrzegorzN napisał(a): Porównajcie ustawienia które wkleił @ andrzejwa do tego co wklejam ja. To co u niego powyłączane to u mnie powłączane. Ja wkleiłem ustawienia z trybu demo, zaznaczając opcję o którą mi chodziło. Na screnie nie są ustawienia z mojego samochodu!!!
•
wojteks
2,773
12
665
579
SC IV ph I
2019
INNY
RK
wojteks
Zarejestrowani
— 16-12-2023, 16:49
(16-12-2023, 15:54)GrzegorzN napisał(a): kopiowałem ustawienia andrzeja do mojego scenica i wywaliło błąd skontroluj auto(czy jakoś tak). Prosisz się o kłopoty przez siebie wywołane, te programy mogą zepsuć auto jak nie wiadomo co naklikasz/zmienisz/zaprogramujesz.
•
rafal18031988
555
2
159
68
SC III ph I
2010
1.4 TCe 16v 130KM, 2009-2011
zabrze
Nie wiem po co tam grzebiecie przy inteligentnym ładowaniu. Jak robisz ktorkie trasy to tym bardziej się to przydaje, wyższe napięcie = wyższy prąd ładowania, prawa ohma jeszcze nikt nie oszukał
|