Caroozo
49
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 04-07-2019, 10:43
op
Witam,
Scenic II phI 1.9 dCi 120KM, często przy ruszaniu trzeba go fest podgazować żeby nie zgasł, bardzo wolno się zbiera i rozpędza, szczególnie na 2/3 biegu, nawet na prostej drodze. Pobór paliwa meldowany na desce ok, nie ma żadnych oznak problemów z silnikiem, nic nie przerywa, zapłon pszczółka.
Mechanik przez telefon prognozuje że mogą to być czujniki np. temperatury lub coś z pedałem gazu, nie obędzie się bez CLIPa, czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie co ew. może być nie tak? Żonie mocno nie przeszkadza (głównie po mieście i przy ruszaniu), ale mi już tak - autentycznie boję się nim wyprzedzać w trasie bo nie wiadomo czy w razie w skończę manewr .
•
Mati
26,562
101
4837
4,479
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 04-07-2019, 13:31
Czujnik na dolocie wyczyścić
Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
KulusioWy
5,937
63
4504
5,227
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Katowice
Mój był strasznie mułowaty jak EGR był zapchany. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy
Czy na desce wyświetla Ci się komunikat: CHECK EMISSION?
Jeśli nie masz Clipa to spróbuj podpiąć (przynajmniej narazie) jakikolwiek diagnoskop.
I ja mam swoje RS ......... i to w wersji Grand
•
Caroozo
49
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 04-07-2019, 13:43
op
(04-07-2019, 13:41)KulusioWy napisał(a): Mój był strasznie mułowaty jak EGR był zapchany. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy
Czy na desce wyświetla Ci się komunikat: CHECK EMISSION?
Nie, nie mam takiego komunikatu.
•
haszczurur
2,440
22
700
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
haszczurur
Zarejestrowani
Online
— 04-07-2019, 17:19
Sprawdź wężyki ciśnienia idące do zaworka przy kolektorze ssącym i do czujnika w głębi za akumulatorem. Może po prostu nie załącza się turbina.
•
Caroozo
49
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 10-10-2019, 10:08
op
Sorki, że trupa odkopuję, ale ustaliłem przyczynę - wywala błąd tempomatu na komputerze i to ogranicza osiągi auta. Czasami pomaga wciśnięcie na kierownicy "O" lub plusa (choć to może Placebo).
Teraz tak - mam świetnego mechanika, do którego mam pełne zaufanie, ale nie był do końca pewny, jak WYŁĄCZYĆ zupełnie tempomat. Czy ktoś może wie, czy to dużo filozofii i czy ew. jest na to inny sposób? Z ogranicznkia prędkości i tempomatu i tak nie korzystam - próbowałem go nawet włączyć ale coś nie działa - stąd też pomysł, żeby go po prostu zdezaktywować. Będę wdzięczny za wszelkie rady.
•
polaq
2,312
18
634
48
SC II ph I
2004
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Łódź
polaq
Zarejestrowani
— 10-10-2019, 17:16
Skoro nie działa tempomat to jest jakaś usterka. Najczęstsza przyczyna to czujniki na pedale sprzęgła.
Tempomat nie ma nic do utraty mocy.
•
Xddx
3
0
0
9
INNY
2006
1.9 dCi FAP 110KM, 2003-2009
Bydgoszcz
Xddx
Zarejestrowani
— 11-10-2019, 18:34
Tempomat może nie działać przy usterce: Taśmy kierownicy lub czujników:hamulca, sprzęgła, skrzyni biegów. Czy możesz uruchomić silnik, mając na luzie, bez wciskania sprzęgła? A słaba moc silnika może wynikać np. z nieszczelności dolotu(najczęściej uszkadza się ostania plastikowa rura IC-Dolot), problemu z czujnikiem ciśnienia w dolocie, nie odpowiednia praca zmiennej geometrii.
pio555 napisał 11-10-2019, 18:39:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2019, 18:39 przez pio555.)
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-10-2019, 18:44
Do wyboru:
- map-sensor
- szczelność dolotu
- kolektor dolotowy zatkany osadami powstałymi w wyniku przedostawania się tam dużych ilości oleju (przerabiałem temat w Kangoo)
Jeśli jest to stosunkowo nowy nabytek - stawiał bym właśnie na tę ostatnią możliwość.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Caroozo
49
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 14-10-2019, 06:51
op
Czujniki bym raczej wykluczył bo komputer nic nie pokazał. Ograniczenie mocy jest elektroniczne bo nawet jak wcisnę gaz do końca to tak samo się zachowuje jak przy 1/3 - sporadycznie można odczuć że to znika, nie wiadomo dlaczego. Śmieję się do żony że mamy nie samochód a taczkę - ale do śmiechu nie jest mi w trasie bo strach tym wyprzedzać bez zapasu mocy...
•
|