Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wolne "zbieranie się" auta - ustalanie przyczyny


Caroozo
Zarejestrowani

op Witam,

Scenic II phI 1.9 dCi 120KM, często przy ruszaniu trzeba go fest podgazować żeby nie zgasł, bardzo wolno się zbiera i rozpędza, szczególnie na 2/3 biegu, nawet na prostej drodze. Pobór paliwa meldowany na desce ok, nie ma żadnych oznak problemów z silnikiem, nic nie przerywa, zapłon pszczółka. 

Mechanik przez telefon prognozuje że mogą to być czujniki np. temperatury lub coś z pedałem gazu, nie obędzie się bez CLIPa, czy ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie co ew. może być nie tak? Żonie mocno nie przeszkadza (głównie po mieście i przy ruszaniu), ale mi już tak - autentycznie boję się nim wyprzedzać w trasie bo nie wiadomo czy w razie w skończę manewr Thumbup.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Czujnik na dolocie wyczyścić

Wysłane z kolorowego kalkulatora Thumbup

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
KulusioWy
Zarejestrowani

Mój był strasznie mułowaty jak EGR był zapchany. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy
Czy na desce wyświetla Ci się komunikat: CHECK EMISSION?

Jeśli nie masz Clipa to spróbuj podpiąć (przynajmniej narazie) jakikolwiek diagnoskop.

I ja mam swoje RS .........   i to w wersji Grand Biggrin
Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op
(04-07-2019, 13:41)KulusioWy napisał(a): Mój był strasznie mułowaty jak EGR był zapchany. Po czyszczeniu wszystko wróciło do normy
Czy na desce wyświetla Ci się komunikat: CHECK EMISSION?

Nie, nie mam takiego komunikatu.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Sprawdź wężyki ciśnienia idące do zaworka przy kolektorze ssącym i do czujnika w głębi za akumulatorem. Może po prostu nie załącza się turbina.

Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op Sorki, że trupa odkopuję, ale ustaliłem przyczynę - wywala błąd tempomatu na komputerze i to ogranicza osiągi auta. Czasami pomaga wciśnięcie na kierownicy "O" lub plusa (choć to może Placebo).

Teraz tak - mam świetnego mechanika, do którego mam pełne zaufanie, ale nie był do końca pewny, jak WYŁĄCZYĆ zupełnie tempomat. Czy ktoś może wie, czy to dużo filozofii i czy ew. jest na to inny sposób? Z ogranicznkia prędkości i tempomatu i tak nie korzystam - próbowałem go nawet włączyć ale coś nie działa - stąd też pomysł, żeby go po prostu zdezaktywować. Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Skoro nie działa tempomat to jest jakaś usterka. Najczęstsza przyczyna to czujniki na pedale sprzęgła.
Tempomat nie ma nic do utraty mocy.

Odpowiedz
Xddx
Zarejestrowani

Tempomat może nie działać przy usterce: Taśmy kierownicy lub czujników:hamulca, sprzęgła, skrzyni biegów. Czy możesz uruchomić silnik, mając na luzie, bez wciskania sprzęgła? A słaba moc silnika może wynikać np. z nieszczelności dolotu(najczęściej uszkadza się ostania plastikowa rura IC-Dolot), problemu z czujnikiem ciśnienia w dolocie, nie odpowiednia praca zmiennej geometrii.
pio555 napisał 11-10-2019, 18:39:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-10-2019, 18:39 przez pio555.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Do wyboru:
- map-sensor
- szczelność dolotu
- kolektor dolotowy zatkany osadami powstałymi w wyniku przedostawania się tam dużych ilości oleju (przerabiałem temat w Kangoo)
Jeśli jest to stosunkowo nowy nabytek - stawiał bym właśnie na tę ostatnią możliwość.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op Czujniki bym raczej wykluczył bo komputer nic nie pokazał. Ograniczenie mocy jest elektroniczne bo nawet jak wcisnę gaz do końca to tak samo się zachowuje jak przy 1/3 - sporadycznie można odczuć że to znika, nie wiadomo dlaczego. Śmieję się do żony że mamy nie samochód a taczkę - ale do śmiechu nie jest mi w trasie bo strach tym wyprzedzać bez zapasu mocy...

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

3 gości