Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Wetylator chodnicy - nie zalacza sie....


filozof
Zarejestrowani

To normalne. Sterownik nie ma informacji o temperaturze, to wchodzi w tryb awaryjny i kręci wentylatorem, żeby nie przegrzać silnika.
Adi84 pisał Ci o czujniku, który jest zamontowany w chłodnicy. Ten też sprawdziłeś?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Dariusz Warczykowski
Zarejestrowani

op
(12-06-2018, 08:02)filozof napisał(a): To normalne. Sterownik nie ma informacji o temperaturze, to wchodzi w tryb awaryjny i kręci wentylatorem, żeby nie przegrzać silnika.
Adi84 pisał Ci o czujniku, który jest zamontowany w chłodnicy. Ten też sprawdziłeś
tak tez byl podmieniany....

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Clip, test wiatraków i przejrzenie na żywo stanów czujników.
Inaczej to szukanie igły..

Thumbup
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Rozgrzej go aż się włączy wentylator i sprawdź temperaturę węży chłodnicy. Jeżeli oba będą zbliżone, to termostat się otwiera. Jeśli dolny będzie zimny, to się nie otwiera. Przy dużej różnicy może się nie otwierać do końca, wtedy pozostaje wyciągnąć i sprawdzić metodą „na garnek”.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Co tu sprawdzać. Wyciagasz wymieniasz na nowy i finito

Odpowiedz
Tomasz Pomorski
Zarejestrowani

Dziękuję jak przestanie padac zobacze

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Temperatury tyle waz dolny zimny[Obrazek: 5089ce6dcf6f669ce47d915ea5174e19.jpg]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Ten[Obrazek: cb6101615ecc87f1bfe1dcd0701386ba.jpg]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Juz tyle waz dolny dalej zimny[Obrazek: 3d5db05dc45c6f641cdeaa90d23cd93b.jpg]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Juz zrobil sie goracy ale przy tej temp powinien sie chyba wentylator wlaczyc

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Tyle na wskazniku wentylator dalej stoi [Obrazek: 8f51fcdc2bdcc9f64f7cb4bd43bb1ed8.jpg]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Teraz zaskoczyl czyli czujnik

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Pochodzil 5 sekund iznowu stoi

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-12-2018, 13:32 przez Tomasz Pomorski.)

Odpowiedz
Tomasz Pomorski
Zarejestrowani

Szukam ale nic sesownego nie ma jedni pisze ze to termostat inni czujnik juz zglupialem

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Termostat się otworzył.
Wentylator też raczej działa jak powinien, przy tej temperaturze powietrza dużo nie trzeba, żeby te kilka stopni schłodzić. Czujnik masz dwuobwodowy: jeden obwód daje sygnał na wentylator, drugi na wskazówkę. Sprawdź najpierw wtyczkę przy czujniku (koło termostatu). Tam są trzy złączki: dwie prądowe, jedna masowa. Ale nie wiem, która to która...

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

A czy tam przypadkiem nie jest tak, że :
- czujnik na termostacie ma dwa obwody - jeden obsługujący wskaźnik, drugi dający sygnał do ECU silnika
- chłodnica ma odrębny czujnik włączający wentylator, całkowicie niezależny od czujnika na termostacie
Jeśli przy pokazanych na fotce wskazaniach zegara wentylator się włącza - chłodnica i jej węże MUSZĄ być co najmniej solidnie ciepłe.
I jeśli w czasie jazdy temperatura nie rośnie dalej i trzyma się +/- jedna kreska bez oznak przegrzania układu - uznał bym, ze wszystko jest OK.
Dokładność wskazań zegara na desce i samych czujników nie jest rewelacyjna.
Dlatego jedyną wiarygodną metodą oceny układu jest pomiar pirometrem temperatur elementów układu w warunkach nagrzania podczas postoju, ale i nagrzania w czasie rzeczywistej jazdy, najlepiej w ruchu miejskim.
Robimy tak z synem (DizzyX) od dość dawna, pirometr nie jest jakimś niebotycznym kosztem, może warto pójść tą drogą?
Wymieniać zały układ metodą prób i błędów wyjdzie znacznie drożej. O kosztach prób i doświadczeń nie wspominając.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

(09-12-2018, 19:15)ko-ma napisał(a): - czujnik na termostacie ma dwa obwody - jeden obsługujący wskaźnik, drugi dający sygnał do ECU silnika
- chłodnica ma odrębny czujnik włączający wentylator, całkowicie niezależny od czujnika na termostacie
Jest dokładnie tak. Mój błąd. Doczytałem i jestem ciut mądrzejszy. Jeden obwód jest na ECU i ono włącza czerwoną lampkę na desce, drugi jest do wskazówki.
Polecisz jakiś pirometr? Sam muszę pomierzyć bo mam podobnie. Nic z tym nie robię, bo ECU (przez ELMa) podaje temperatury książkowe, ale chciałbym to potwierdzić zewnętrznym urządzeniem.

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości