Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ubywający płyn chłodniczy.


Patrys4891
Junior Administratorzy

Komunikat z czwartego cylindra może być z innej przyczyny.
Czy przy wymianie świec, świeca z 4 cylindra wyglądała tak jak pozostałe?

Thumbup
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Oby się tak skończyło....jak kupiłem auto to od razu zagazowalem....I nie mam pewności że ten wyciek powstał po instalacji gazu

(21-04-2021, 11:40)Patrys4891 napisał(a): Komunikat z czwartego cylindra może być z innej przyczyny.
Czy przy wymianie świec, świeca z 4 cylindra wyglądała tak jak pozostałe?

Świece wszystkie wyglądały tak samo...nie było roznic

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-04-2021, 11:52 przez pawlosio.)

Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

Jak jest delikatny przeciek, to ten płyn będzie szybko parował i nie będzie kapał na ziemie. Zwłaszcza jak masz osłonę pod silnikiem.
To trzeba dokładnie przejrzeć węże wodne, bo na nich będzie widać zacieki, lub gdzieś przy którymś łączeniu będzie lekko wilgotne.

Thumbup
Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

No i mam diagnozę... uszczelka pod glowica do wymiany.....objawy nasilaly się...na początku cały czas miałem jednak nadzieję że nie....Ale jak wszystkie objawy składać do kupy to niestety upg do wymiany...
Płyn chłodnicy ucieka coraz mocniej....czasami pojawia się kluczyk serwisowy - błąd na cylindra 4...spaliny zaczęły inny zapach mieć i trochę więcej tych spalin...czasami silnik nierówno pracuje...wykonałem test co2 i płyn zmienił się na zielony...

Dodam że nie zaniedbywalem objawów...już od dawna obserwowałem...Tak czułem że coś może być nie tak...sprawdzałem kilka razy test co2 w odstępach czasowych...dopiero dziś płyn zmienił kolor..
Podlaczalem się pod clip. Błędy się kasowaly i jakiś czas był spokój...

Ogólnie jest niedobrze....
Jedyny plus sytuacji że szwagier jest mechanikiem i ogarnie temat..

No ale cóż....jakiś czas.bez auta i koszty będą.

Oby po rozegraniu okazało się.ze to tylko uszczelka..oby silnik nie okazał się pęknięty.

Odpowiedz
daniello_42
Zarejestrowani

Witam, u mnie wyciek był przy odpowietrznik ( zdjęcie) Czy jest możliwe, aby się sam odkręcił czy raczej był niedokręcone? Dokreciłem go palcami ale nie wiem czy to wystarczy?

Dorzucam zdjęcie

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-09-2021, 14:58 przez daniello_42.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

Wystarczy ręka dokręcić.

Wysłane z kolorowego kalkulatora Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
elo222
Zarejestrowani

(25-04-2021, 17:41)pawlosio napisał(a): No i mam diagnozę... uszczelka pod glowica do wymiany.....objawy nasilaly się...na początku cały czas miałem jednak nadzieję że nie....Ale jak wszystkie objawy składać do kupy to niestety upg do wymiany...
Płyn chłodnicy ucieka coraz mocniej....czasami pojawia się kluczyk serwisowy - błąd na cylindra 4...spaliny zaczęły inny zapach mieć i trochę więcej tych spalin...czasami silnik nierówno pracuje...wykonałem test co2 i płyn zmienił się na zielony...

Dodam że nie zaniedbywalem objawów...już od dawna obserwowałem...Tak czułem że coś może być nie tak...sprawdzałem kilka razy test co2 w odstępach czasowych...dopiero dziś płyn zmienił kolor..
Podlaczalem się pod clip. Błędy się kasowaly i jakiś czas był spokój...

Ogólnie jest niedobrze....
Jedyny plus sytuacji że szwagier jest mechanikiem i ogarnie temat..

No ale cóż....jakiś czas.bez auta i koszty będą.

Oby po rozegraniu okazało się.ze to tylko uszczelka..oby silnik nie okazał się pęknięty.

no i jak tam się to u Ciebie skończyło? U mnie właśnie zaczyna ubywać płynu (3 dni temu zauważyłem jak mi wyskoczył komunikat o przegżaniu silnika). Po delikatnym odkręceniu wtedy kurka zaczął napływać i napełnił się wtedy do połowy) - zastanawiam się czy to normalny objaw czy tak się dzieje tylko jak UPG jest nieszczelna i nie wiem, pompuje powietrze do układu? Czy masz jakieś porady jak sprawdzić czy to wina UPG tak jak najprościej? Dziś gazowałem i nie widzę białego dymu, oleju nie przybywa, w zbiorniczku wyrównawczym nie widzę nalotu oleju choć to muszę jeszcze sprawdzić bo dopiero o tym przeczytałem. Zauważyłem, że przy odpalaniu go wchodzi jakby na wyższe łiłiłiłi :Thumbup nie wiem jak to opisać ale nie obroty a dłużej odpalenie zajmuje i musi zrobić wyższe tony ŁIŁIŁI. Czy to już wiadomo, że to UPG?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2023, 20:08 przez elo222.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Tani test na co2 pokaże czy spaliny przedostają się do płynu chłodniczego ale ....tanio już było, licz się z wydatkiem 10-12 tys. pln.

Odpowiedz
Lepus
Zarejestrowani

(07-08-2023, 20:07)elo222 napisał(a): Po delikatnym odkręceniu wtedy kurka zaczął napływać i napełnił się wtedy do połowy) - zastanawiam się czy to normalny objaw czy tak się dzieje tylko jak UPG jest nieszczelna i nie wiem, pompuje powietrze do układu?
Nie powietrze a spaliny. Nie chcę Cię martwić, ale to klasyczny objaw padniętej uszczelki.
ps to SC III nie ma wskaźnika temp cieczy?

Turbino ty moja, ty jesteś jak zdrowie, ile cię trzeba cenić, ten tylko się dowie kto cię stracił...
Odpowiedz
elo222
Zarejestrowani

(07-08-2023, 21:45)Lepus napisał(a): ps to SC III nie ma wskaźnika temp cieczy?
w moim myślałem, że nie ma ale po zmianie widoku licznika już go widać, ale dziwne jest to że na większości widoków nie ma wskaźnika temperatury.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

4 gości