I jak z tymi wezami... Nieszczelnosc moze byc w samym ic.. Lub w wezu idacym do ic??
Czyli rownie dobrze... Zmiana oleju moglem sobie uszkodzic turbo ??
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 12:26 przez Crysis.)
Turbo
op
Dzwiek jest Wam w stanie cos powiedziec ???
I jak z tymi wezami... Nieszczelnosc moze byc w samym ic.. Lub w wezu idacym do ic?? Czyli rownie dobrze... Zmiana oleju moglem sobie uszkodzic turbo ?? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 12:26 przez Crysis.) (12-05-2017, 12:26)Crysis napisał(a): Zmiana oleju moglem sobie uszkodzic turbo ??raczej nie, (12-05-2017, 12:19)haszczurur napisał(a): W zasadzie istnieje możliwość, że po zmianie na 5W40 turbina zaczęła gwizdać. Olej mógł wypłukać jakiś brud z silnika i poszło w przewód smarowania turbiny co spowodowało uszkodzenie wałka wirnikaraczej nie... jeśli było by tak jak mówisz, koledzy po każdej płukance by turbinę wymieniali, albo przewody jej smarowania, a chyba nikt tego nie sprawdza robiąc płukankę? jeśli przy płukance nic takiego się nie zdarza to i przy zmianie oleju też nie powinno. chyba że wcześniej był tak stary i gęsty olej że trzymał ją w całości, a teraz się "rozwolniła" i zaczyna pogwizdywać. Ale jeśli oleju nie bierze to jeszcze nie ma ostatniej katastrofy moim zdaniem. Turbo albo działa albo nie działa profilaktycznie bym nie regenerował
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
op
Po pracy wrzuce filma... Zobaczycie... Uslyszycie. Mechanik to mi mowi... Caly czas ze vo ja chce ladnie chodzi...
Ale jak dla mnie po wymia ie oleju to jest inna turbina... Auto na luzie gdy stoi... I dostaje gazu... Swista... Wczesniej tak nie bylo tak samo podczas jazdy... Co do brania oleju... Nie bral do tej pory... Po wymianie... Jeszcze tego nie ocenilem... Druga sprawa jest taka... Ze niby... Niech oleju nie bierze... Ale teraz moze byc tak ze wysiadzie za 50p km a moze byc tak ze za 10 tys... ?? (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 15:34 przez Crysis.) (12-05-2017, 14:37)Mati napisał(a):Wystarczy poczytać wypowiedzi forumowiczów na temat płukania silnika. Przecież na tym forum czytałem, że płukanka jest wyznacznikiem kondycji silnika. Jeżeli po płukance chodzi to znaczy, że jest sprawny i będzie chodził a jak po płukance zaczynają się cyrki to znaczy, że silnik był śmieć i tak czy owak by padł a płukanka przyspieszyła tylko zgon.(12-05-2017, 12:26)Crysis napisał(a): Zmiana oleju moglem sobie uszkodzic turbo ??raczej nie, Już na początku kolega opisując problem wspomniał, że przed wymianą oleju w kabinie słyszalny był syk a po wymianie oleju słychać już gwizd. Może to zbieg okoliczności.
op
Zrobilem nagranie... I na nagraniu nie slychac swistu nic. A nic. . . mysle sobie wyjde na kretyna... Do mechanika jazda... Widac bylo ze sie zagotowal mocno... Dwie renie Scenici ... Mowi nie k...a. Wsiadaj. Najpierw w jeden pozniej w drugi... Gwizda i w tym i w tym... ? i teraz albo wszystkie maja turbo ... Do wymiany... Albo ja swiruje... ?
Dodal mi jedynie tyle... Znamy sie tyle lat... Gdyby cos sie z tym turbo dzialo to bym Ci przeciez powiedzial... Turbo moze wysiasc w kazdej chwili... Ale jesli cos sie z nim dzieje to bedzie Ci tak gwizdalo ze wtedy zobaczysz co to syczenie i gwizdanie... (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2017, 20:36 przez Crysis.)
U mnie też słychać turbo. Jak mam otwartą szybę dokładnie słyszę w jakim zakresie obrotów pracuje. Tak było od kiedy kupiłem Scenica i nic się nie zmieniło. Dodam, że przejechałem nim już ponad 40 tysięcy kilometrów.
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości