pete11
2
0
0
0
SC II ph I
2004
1.5 dCi 101KM, 2003-2009
Władyslawowo
pete11
Zarejestrowani
— 04-09-2018, 11:29
op
Witam bardzo wszystkich ,prosząc o wspomorzenie i poradę.
A więc do rzeczy.
Od jakiegoś czasu mój Scenic przyp ( 1,5 dci 101 KM ) zaczął się trudno uruchamiać zwłaszcza podczas pierwszego uruchomienia np po nocy, ( czasami potrafi przerwać automatycznie rozruch ).
Także sporadycznie potrafi się wyłączyć kilkanaście sekund po rozruchu.
Na wyświetlaczu na krótko pokazuje się „ INJECTION FAULT „ i gaśnie.
Na dniach zamierzam się wybrać z tym do mechanika , ponieważ tej sytuacji raczej nie można
Przedłużać w perspektywie jesieni a póżniej zimy.
Jeśli miałbym tu obstawiać to typował bym na:
- pompe paliwa ( oprócz wtryskowej o ile diesle i Scenic ją mają )
- przepuszczającom „ gruszkę”( ręczne pompowanie paliwa ).
Jeśli komuś z Was wasz Scenic zachowywał się tak samo ( lub podobnie ) lub ma jakieś sugestie do mojego postu to proszę o pomoc .
POZDRAWIAM!
•
pio555
31,313
125
11116
3,033
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 04-09-2018, 11:40
A świece żarowe i ich przekażnik?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 04-09-2018, 12:51
Trzeba by podpiąć się pod sensowny sprzęt diagnostyczny, bo przyczyn może być kilka:
- zanieczyszczone bądź uszkodzone wtryskiwacze
- uszkodzona pompa wysokiego ciśnienia / zbyt niskie ciśnienie paliwa w listwie zbiorczej
- zapowietrzający się układ paliwowy
- uszkodzony akumulator (nie, to wcale nie zart).
Z każdą z podanych przyczyn spotkałem się w praktyce, na początek obstawiam p. 1 i 3
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
darekkwk
131
0
8
20
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Humniska
darekkwk
Zarejestrowani
— 05-09-2018, 19:49
Podepnę się pod temat.
U mnie podobny problem, silnik 1,9 dCi (131 km).
Problem rano przy pierwszym uruchomieniu Reni, wciskam start , później słychać krótki dźwięk jakby coś się odblokowało, no i tyle. Kilka ponownych prób uruchomienia(5-6) i za kolejnym razem zaskakuje rozrusznik i odpala.
Dodam, że tydzień temu wymieniłem spaloną świecę oraz mechanik usunął usterkę uszczelki pod jednym z wtrysków.
Kilka dni temu podłączyłem autko pod kompa i nie pokazało żadnych błędów.
Jedyne co mi chodzi po głowie to jak napisał wyżej kolega ko-ma, zapowietrzający się układ paliwowy.
Mechanik który robił wtrysk podpowiedział, żeby udać się do jakiegoś fachowca od Diesla.
Może ktoś jeszcze miał podobny problem i udało się go rozwiązać???
•
Grzegorz Łubieński
1,899
8
292
88
SC III ph I
2010
1.6 16v 110KM, 2009-2011
Szczecin Pogodno, Zachodniopomorskie, Poland
Miałem podobne objawy w Clio 1,5 dci. Z miesiąca na miesiąc odpalał coraz gorzej, aż w styczniu przestał w ogóle. Wymiana świec, akumulatora, czujnika ciśnienia na rampie i czujników temp nic nie dało. Dopiero pomogła regeneracja wtryskiwaczy, które notabene po niecałym roku znów padły i auto poszło do Żyda. Wtryskiwacze Delphi czyli marność nad marnościami.
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 05-09-2018, 23:13
(05-09-2018, 19:49)darekkwk napisał(a): Podepnę się pod temat.
U mnie podobny problem, silnik 1,9 dCi (131 km).
Problem rano przy pierwszym uruchomieniu Reni, wciskam start , później słychać krótki dźwięk jakby coś się odblokowało, no i tyle. Kilka ponownych prób uruchomienia(5-6) i za kolejnym razem zaskakuje rozrusznik i odpala.
Dodam, że tydzień temu wymieniłem spaloną świecę oraz mechanik usunął usterkę uszczelki pod jednym z wtrysków.
Kilka dni temu podłączyłem autko pod kompa i nie pokazało żadnych błędów.
Jedyne co mi chodzi po głowie to jak napisał wyżej kolega ko-ma, zapowietrzający się układ paliwowy.
Mechanik który robił wtrysk podpowiedział, żeby udać się do jakiegoś fachowca od Diesla.
Może ktoś jeszcze miał podobny problem i udało się go rozwiązać???
Sprawdz poleczenia kabli do rozrusznika, przy rozruszniku samym. U mnie taki objaw byl spowodowany brakiem polaczenia kabla pradowego. Dzialalo tak jak opisane masz, az w koncu ktoregos pieknego razu tylko pstrykalo i nic wiecej sie nie dzialo, a ja utknalem na parkingu pod sklepiem.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to A2-eR11 for this post
• darekkwk
fannadil
556
1
70
234
SC II ph I
2006
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Warszawa
fannadil
Zarejestrowani
— 06-09-2018, 05:52
Jak nie kreci to udupiony jest rozrusznik
•
A2-eR11
3,226
23
889
1,650
SC II ph II
2006
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Malbork
A2-eR11
Zarejestrowani
— 07-09-2018, 20:51
(06-09-2018, 05:52)fannadil napisał(a): Jak nie kreci to udupiony jest rozrusznik
niekoniecznie, bo moze to byc wlasnie odkrecony przewod zasilania od akumulatora do rozrusznika. Potrafia sie same odkrecac tam jakos, a dostep paskudny...
Najpierw sprawdzic polaczenia, a pozniej jesli efektu nie bedzie szukac przyczyny w rozruszniku.
•
darekkwk
131
0
8
20
SC II ph II
2008
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Humniska
darekkwk
Zarejestrowani
— 26-09-2018, 12:52
(05-09-2018, 23:13)A2-eR11 napisał(a): Sprawdz poleczenia kabli do rozrusznika, przy rozruszniku samym. U mnie taki objaw byl spowodowany brakiem polaczenia kabla pradowego. Dzialalo tak jak opisane masz, az w koncu ktoregos pieknego razu tylko pstrykalo i nic wiecej sie nie dzialo, a ja utknalem na parkingu pod sklepiem.
Kabel od akumulatora do rozrusznika, przy akumulatorze samym jakimś cudem się poluzował. Dokręciłem i od dwóch tygodni pali za pierwszym razem. Dzięki za sugestię!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2018, 12:52 przez darekkwk.)
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi darekkwk za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to darekkwk for this post
• A2-eR11
|