Test doładowania turbosprężarki 1.4 Tce. Proszę o ocenę sprawności.
O fachowiec od 1.4 tce przyszedł to wskaż mi na zdjęciu egra w tym silniku to do niego zajrzę eh... XD
op
(19-01-2020, 17:18)czopochrup napisał(a): O fachowiec od 1.4 tce przyszedł to wskaż mi na zdjęciu egra w tym silniku to do niego zajrzę eh... XD Już kiedyś miałem taką podpowiedź na pewnym forum, żeby sprawdzić przewody wysokiego napięcia, które idą z cewki do świec Faktem jest, że EGR-a ani klasycznego przepływomierza tutaj nie ma. Przyjrzę się jeszcze MAP-sensorowi w najbliższym czasie, będę poszukiwał co można by przeczyścić itp. (19-01-2020, 11:15)Mello3x napisał(a): Pytanie w nowszych rocznikach też pojawia się to zmulenie ? Czy mają jeszcze inny soft ? Bo były jakieś zmiany w silniku. Mamy Sc3 Grand 7os. 2010r, Sc3 krótki 2013r, i M3 Coupe z 2011r. wszystkie jeżdżą z LPG i żaden nie przymula, najstarszy ma Sc3 Grand ma już prawie 300tys.km nalatane w rodzinie mamy ponad 10szt. i jakoś nie słyszałem skarg od użytkowników o przymulaniu. Są nieznaczne różnice mechaniczne w silnikach 1,4TCe, nastąpiły one w połowie 2011r. jest inna UPG, są nieco inne tłoki i korbowody, szklanki regulacyjne w głowicy mają inny kolor są ciemne, podpora wału wcześniejsza z logo Nissan, później Renault, kilka razy był modyfikowany soft w sterowniku wtrysku. Moje dwa mają soft sterownika Pb i LPG modyfikowany na hamowni (160KM), a jeden jeździ z softem fabrycznym Pb, ale instalacja LPG była strojona na hamowni i pod obciążeniem z sondą AFR (wyszło 143KM na LPG) taki chip`s na samym sterowniku LPG. Sprawdźcie dobrze połączania wężyków dochodzących do elektro-zaworka przy turbinie, niedawno był u nas kolega z naszego forum któremu szczury zrobiły niezły bajzel pod maską i auto w ogóle nie chciało jechać. Odpowiadał bym szybciej, ale większość powiadomień z tego forum do mnie nie dociera na maila (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2020, 17:56 przez h4jt.)
Właśnie nie wiem, bo jak odbierałem samochód to nie było mechanika, co robił przy samochodzie. Nawet żona zauważyła, że samochód płynnie pracuje. U mnie np. jak zwalniałem i redukowalem na drugi bieg to było takie przyduszenie silnika, teraz tego nie ma. Jutro po pracy tam podjadę i zapytam się co robił.
op
(23-01-2020, 21:19)Mello3x napisał(a): Właśnie nie wiem, bo jak odbierałem samochód to nie było mechanika, co robił przy samochodzie. Nawet żona zauważyła, że samochód płynnie pracuje. U mnie np. jak zwalniałem i redukowalem na drugi bieg to było takie przyduszenie silnika, teraz tego nie ma. Jutro po pracy tam podjadę i zapytam się co robił. Ok. Jakbyś się dowiedział co konkretnie wymienił/przeczyścił itp. to daj znać. Może to wiele pomóc. Ja natomiast zaopatrzyłem się w benzynę ekstrakcyjną, zestaw pędzelków, sprężone powietrze oraz kontakt spray do oczyszczania styków elektrycznych. W weekend jak będzie pogoda i znajdę czas, to zamierzam wszelkie dostępnie od góry czujniki/wtyki/połączenia poszczycić... Przy okazji posprawdzam mocowania wężyków i co tam jeszcze wpadnie w oko. Kanału niestety nie mam wiec od dołu nie będę miał dostępu do silnika...
Witam. No to się zadziało. W drodze dzisiaj do serwisu. Miałem tylko coś się zapytać.Wyskoczył komunikat stop ryzyko awarii silnika. Odczuwalny brak mocy na 1 i 2 biegu. Od 3 nagle wchodzi na obroty i przyspiesza praktycznie nie dodając gazu. Temperatura silnika w normie.Płyn w zbiorniku wyrownawczym w normie. Węże miękkie. Nie dymi na biało. Jutro będzie diagnoza. Ciekawa, co padło ? Dwa tygodnie temu byłem na przeglądzie po 10 000 tys. Było ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2020, 18:06 przez Mello3x.)
Błąd na kompie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Jutro będę cewke podmienial. Mam w zapasie.Dziwne, że komunikat ryzyko awarii silnika przy błędzie wypadanie zapłonu. Choć pewnie dlatego, że pracował na 3 cylindry. Chyba, że komputer sterujący uszkodzony.
op
(31-01-2020, 17:19)Mello3x napisał(a): Błąd na kompie wypadanie zapłonu na 3 cylindrze. Jutro będę cewke podmienial. Mam w zapasie.Dziwne, że komunikat ryzyko awarii silnika przy błędzie wypadanie zapłonu. Choć pewnie dlatego, że pracował na 3 cylindry. Chyba, że komputer sterujący uszkodzony. A "check engine" czasem nie migał Tobie wcześniej nigdy? Bo właśnie migająca ta kontrolka, sygnalizuje wypadający zapłon. Mi jak kiedyś padła cewka, to pojawił się tylko komunikat: "Skontroluj ESP", silnik pracował na 3 gary, strasznie szarpał, jakby miał zaraz się rozpaść, ale "STOP - ryzyko awarii silnika" - nigdy się nie pojawiło. Ciekawe na jakich aalgorytmach działa zasada wyświetlania tego komunikatu... Jeśli masz LPG to instalacja także może być przyczyną wypadania zapłonu. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości