

Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
Tanie led drl
Ledy za 35 zł. Jestem zadowolony. Od 7 miesięcy świecą bez zarzutu. Za taką kasę niech poświecą dwa lata, potem mogę przepiąć nowe w 5 minut :
![]() ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
chciałby je zobaczyć na drodze w pełnym słońcu..... No i pewnie E11
op
wcale tanie ledy nie muszą mieć homologacji e11
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzien...96138.html nie wiem skąd ta upartość ![]()
Co z tego że E 11 ?
![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
No to co wcześniej nie jest do końca zgodne ze stanem faktycznym. Wielka Brytania może wyjść z Unii ale nie wyjdzie z Europy ! A homologacja E jest homologacją europejską - dopuszczoną na nasze drogi.
Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji. Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie. Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację: E1 - Niemcy E2 - Francja E3 - Włochy E4 - Holandia E5 - Szwecja E6 - Belgia E7 - Węgry E8 - Czechy E9 - Hiszpania E10 - Jugosławia E11 - Wielka Brytania E12 - Austria E13 - Luksemburg E14 - Szwajcaria E20 - Polska Poszedłem sprawdzić na moich tanich jest E4 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2018, 09:58 przez PunkRock86.) ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska. Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji, tak więc są one całkowicie legalne w Polsce i w tych krajach Unii Europejskiej, które dopuszczają używanie świateł do jazdy dziennej (wszystkie kraje oprócz Szwecji, Danii, Estonii, Litwy i Węgier). Dodatkowo światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone literami RL.
Wyjątek z Dyrektywy Komisji UE nr 97/30/WE: Artykuł 7 Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić udzielenia homologacji typu WE lub homologacji krajowej pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeżeli są one opatrzone znakiem homologacji WE* i są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG**. Artykuł 8 Żadne Państwo Członkowskie nie może odmówić lub zabronić sprzedaży, rejestracji, dopuszczenia do ruchu lub eksploatacji dowolnego pojazdu z przyczyn odnoszących się do jego świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych), świateł stopu, świateł dziennych i bocznych świateł obrysowych, jeśli opatrzone są znakiem homologacji WE* części oraz są zamontowane zgodnie z wymogami ustanowionymi w dyrektywie 76/756/EWG. * homologacja europejska (oznaczenie znakiem 'E') ** dyrektywa określająca warunki montażu świateł w pojazdach mechanicznych (w tym świateł do jazdy dziennej) Zgodnie z Dyrektywą Komisji Europejskiej 2008/89/WE z dnia 24 września 2008 r., wszystkie nowe modele samochodów osobowych wchodzące do produkcji począwszy od dnia 7 lutego 2011 r., sprzedawane na terenie Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Nie dotyczy to więc wszystkich nowych samochodów osobowych, jak podają media. Nie zmieniają się przy tym wymagania zawarte w Regulaminie 48 EKG ONZ, a wiec m.in. aktywacja i dezaktywacja funkcji automatycznego włączania świateł do jazdy dziennej musi być możliwa bez użycia narzędzi. O nakazie ich używania nie ma więc mowy. "wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji" Jezeli Anglia wyjdzie z Unii w Polsce ich homologacja może być nie ważna (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2018, 10:02 przez Grzegorz Łubieński.)
Ok. Piszą że - " nie może odmówić". Ale nie musi też tego robi po wyjściu WB z UE. Bo to ciągle Europa. Zresztą - o czym tu gadać. O inwestycji 35 zł która może za kilka lat przepaść bo straci homologację ?
![]() ![]() Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.
op
kwestia jest też taka że chińskie nie zawsze = gorsze
bo często te Pewniaki robią swoje produkty w chinach a u nas sprzedają dużo drożej więc jeżeli ktoś ma sprawdzonego chińczyka to czemu nie?
Apple też robi teleony w Chinach
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-06-2018, 10:32 przez Grzegorz Łubieński.) |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości