op
Do napisania tego poradnika skłoniły mnie Wasze pytania dotyczące kupna Scenica.
Jako ,że najczęściej pytacie o SC II to na tym modelu się skupie
Nie będę tu przytaczał danych technicznych bo każdy sobie może je znaleźć bez problemu.
Pytacie jaki silnik jest najlepszy jakie ma usterki itp.
Jest to bardzo trudna kwestia i każdy bedzie chwalił silnik który używa.
Do polecenia w ciemno są silniki benzynowe 1,6 i 2.0 oraz 2.0T rzadko spotykany ale jest.
Jest jeszcze silnik 1,4 ale tego motoru nie polecam nikomu mimo jak wszystkie powyżej jest to motor bezawaryjny.
Silniki te bardzo dobrze współpracują z LPG.
Dwa pierwsze posiadają KZFR (koło zmiennych faz rozrządu) dodatkowo 2.0 i 2.0T posiadają koło dwumasowe.
Przed liftem SC II 1,6 występuje z 5-biegowa skrzynią a w polifcie z 6-biegową
Reszta silników jest połączona z 6-biegową skrzynią.
Są to silniki idiotoodporne i trzeba wykazac się wielkim talentem zeby ten silnik zajechać
Silniki diesla..hm to jest osobna bardzo drażliwa kwestia
1.5 dci i 1.9 dci potrafią swoim właścicielom mocno napsuć krwi.
Obracające sie panewki,awarie pomp wtryskowych turbin i EGR wtrysków....ale tak naprawdę sa to bardzo fajne silniki po jednym warunkiem
WŁAŚCIWA EKSPLOATACJA !!!!
często pytacie czy cena za dany egzemplarz nie jest za niska lub za wysoka.
Postaram się to wytłumaczyć od strony handlarza i jego myślenia oraz kosztów ( oczywiście mowa o legalnych komisach )
Załóżmy,że mamy scenic II 2006 rok za cenę 10tys PLN.
Koszt handlarza
-transport w zależności skąd ale ok 1500 PLN
-wszelkiego rodzaju opłaty ok 500-600 PLN
-mycie polerka naprawa ewe.usterek 500PLN
-zysk handlarza ok 4000-5000 PLN ale nie mniejszy niż 3000 PLN
dodając wszystkie koszta pod warunkiem,ze auto jest z grubsza sprawne to jest ok 5500 PLN
pozostaje koszt zakupu auta-pozostaje nam ok 4500 PLN czyli ok 1000-1200 Euro
i teraz sprawdźcie sobie co można za te pieniądze kupić na zachodzie......
Pytacie też ile powinien kosztować dany rocznik?
Na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie.
w/g mojego doświadczenia przedlift do 12-14 tyś polift do 15-18 tyś oczywiście mowa o autach całych i z normalnym przebiegiem
Pytacie też o książki serwisowe historie auta itp
w większości przypadków auta sprowadzone z zachodu żeby były tanie muszą spełnic jeden z 3 warunków:
-przebieg najczeście 300-400 tyś to zupełnie normalny przebieg dla 10 letnicego auta tej klasy
-uszkodzene mechanicznie
-uszkodzone blacharsko
nie ma innej siły musi cos byc bo inaczej handlarz by nie kupił bo nie zarobi
W PL nikt nie zapłaci za 10 letniego scenica z pierwszej ręki ok 20 tyś (no moze będą jednostki)
Takich aut nikt juz nie serwisuje w ASO bo koszt napraw + podatek drogowy i inne opłaty przerosły by koszt auta
Nie dajcie się nabrac na książki serwisowe na wpisy w ASO a jak juz są sprawdzcie ich zgodność-handlarze naja układy w ASO i SKP i ksiazki sa dorabiane
pod konkretne stare wpisy.
To samo się tyczy rzekomych "kwitów" z przeglądów RDW czy Dekra. Druki się zamawia w drukarni są szablony do wypełnienia a pieczątki dorabia się pod konkretne potrzeby
Czy mozna sprawdzic auto po VIN?
Zależy jakie i zależy gdzie
Auta stare już nie jedynie mozna natrafić na szczątkowa historię-auta te nie są serwisowane w ASO a Dekra RDW i inne instytucje nie dzielą się swoimi informacjami.
ASO po 5 latach wymazuje historię serwisową pozostaje tylko historia gwarancyjna.
Historie powypadkową można znaleźć w komercyjnych serwisach ale tylko wtedy gdy zuto było wystawione do sprzedania przez ubezpieczalnię.
Także przed zakupem myślcie i nie dajcie się zwodzić cwanym handlarzom
Jako ,że najczęściej pytacie o SC II to na tym modelu się skupie
Nie będę tu przytaczał danych technicznych bo każdy sobie może je znaleźć bez problemu.
Pytacie jaki silnik jest najlepszy jakie ma usterki itp.
Jest to bardzo trudna kwestia i każdy bedzie chwalił silnik który używa.
Do polecenia w ciemno są silniki benzynowe 1,6 i 2.0 oraz 2.0T rzadko spotykany ale jest.
Jest jeszcze silnik 1,4 ale tego motoru nie polecam nikomu mimo jak wszystkie powyżej jest to motor bezawaryjny.
Silniki te bardzo dobrze współpracują z LPG.
Dwa pierwsze posiadają KZFR (koło zmiennych faz rozrządu) dodatkowo 2.0 i 2.0T posiadają koło dwumasowe.
Przed liftem SC II 1,6 występuje z 5-biegowa skrzynią a w polifcie z 6-biegową
Reszta silników jest połączona z 6-biegową skrzynią.
Są to silniki idiotoodporne i trzeba wykazac się wielkim talentem zeby ten silnik zajechać
Silniki diesla..hm to jest osobna bardzo drażliwa kwestia
1.5 dci i 1.9 dci potrafią swoim właścicielom mocno napsuć krwi.
Obracające sie panewki,awarie pomp wtryskowych turbin i EGR wtrysków....ale tak naprawdę sa to bardzo fajne silniki po jednym warunkiem
WŁAŚCIWA EKSPLOATACJA !!!!
często pytacie czy cena za dany egzemplarz nie jest za niska lub za wysoka.
Postaram się to wytłumaczyć od strony handlarza i jego myślenia oraz kosztów ( oczywiście mowa o legalnych komisach )
Załóżmy,że mamy scenic II 2006 rok za cenę 10tys PLN.
Koszt handlarza
-transport w zależności skąd ale ok 1500 PLN
-wszelkiego rodzaju opłaty ok 500-600 PLN
-mycie polerka naprawa ewe.usterek 500PLN
-zysk handlarza ok 4000-5000 PLN ale nie mniejszy niż 3000 PLN
dodając wszystkie koszta pod warunkiem,ze auto jest z grubsza sprawne to jest ok 5500 PLN
pozostaje koszt zakupu auta-pozostaje nam ok 4500 PLN czyli ok 1000-1200 Euro
i teraz sprawdźcie sobie co można za te pieniądze kupić na zachodzie......
Pytacie też ile powinien kosztować dany rocznik?
Na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie.
w/g mojego doświadczenia przedlift do 12-14 tyś polift do 15-18 tyś oczywiście mowa o autach całych i z normalnym przebiegiem
Pytacie też o książki serwisowe historie auta itp
w większości przypadków auta sprowadzone z zachodu żeby były tanie muszą spełnic jeden z 3 warunków:
-przebieg najczeście 300-400 tyś to zupełnie normalny przebieg dla 10 letnicego auta tej klasy
-uszkodzene mechanicznie
-uszkodzone blacharsko
nie ma innej siły musi cos byc bo inaczej handlarz by nie kupił bo nie zarobi
W PL nikt nie zapłaci za 10 letniego scenica z pierwszej ręki ok 20 tyś (no moze będą jednostki)
Takich aut nikt juz nie serwisuje w ASO bo koszt napraw + podatek drogowy i inne opłaty przerosły by koszt auta
Nie dajcie się nabrac na książki serwisowe na wpisy w ASO a jak juz są sprawdzcie ich zgodność-handlarze naja układy w ASO i SKP i ksiazki sa dorabiane
pod konkretne stare wpisy.
To samo się tyczy rzekomych "kwitów" z przeglądów RDW czy Dekra. Druki się zamawia w drukarni są szablony do wypełnienia a pieczątki dorabia się pod konkretne potrzeby
Czy mozna sprawdzic auto po VIN?
Zależy jakie i zależy gdzie
Auta stare już nie jedynie mozna natrafić na szczątkowa historię-auta te nie są serwisowane w ASO a Dekra RDW i inne instytucje nie dzielą się swoimi informacjami.
ASO po 5 latach wymazuje historię serwisową pozostaje tylko historia gwarancyjna.
Historie powypadkową można znaleźć w komercyjnych serwisach ale tylko wtedy gdy zuto było wystawione do sprzedania przez ubezpieczalnię.
Także przed zakupem myślcie i nie dajcie się zwodzić cwanym handlarzom
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
30 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
• #asiarek, A2-eR11, adi84, arturp, bamil, bologno, Bora, Emil Nosek, FanRenault89, funkoval, Grzegorz Łubieński, Grzesieksz, Hydrant, kotleto, kris-pmi, LUKKUL4158, Markus, michaldck, momix, pacha, paker228, Pogromca, Robibobi28, Roming, siwusek216, stabi, Stefan Wiadomosci, sylfon, TomaszB, wuem
• #asiarek, A2-eR11, adi84, arturp, bamil, bologno, Bora, Emil Nosek, FanRenault89, funkoval, Grzegorz Łubieński, Grzesieksz, Hydrant, kotleto, kris-pmi, LUKKUL4158, Markus, michaldck, momix, pacha, paker228, Pogromca, Robibobi28, Roming, siwusek216, stabi, Stefan Wiadomosci, sylfon, TomaszB, wuem