Haku2006
39
0
2
7
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Bytom
Haku2006
Zarejestrowani
— 02-08-2017, 20:38
op
Witam. Może ktoś z was mi pomorze bo już nie mam siły do tego auta. Mam go nie co ponad rok a włożyłem już w niego ponad 6tys zl ale wracając do tematu. Strasznie szarpie mi silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu. Mam już tak długi czas. Wymieniłem wszystkie poduszki silnika ostatnio mechanik stwierdził że to wina polosi wymieniłem obie na nowe, nowe tuleje i sworznie wahaczy a autem jak szarpalo tak szarpie, objawia się to tak jakby pierw szedł silnik a za nim buda, czy może to być jakiś luz w skrzyni biegów? Chociaż biegi wchodza normalnie . Czy ktoś ma jakoś pomysl co to może być? Wszystkie wskazówki miłe widziane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2017, 20:39 przez Haku2006.)
•
michaldck
4,822
25
3866
5,275
INNY
2017
INNY
Kraków! (Węgrzce)
Masz jakiś komunikat na desce? Może to wina wypadającego zapłonu - cewka, świeca.
telefonem
Lubię mojego Scenica
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
•
Haku2006
39
0
2
7
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Bytom
Haku2006
Zarejestrowani
— 02-08-2017, 21:05
op
Nie ma zadnych bledow na desce
•
sztapl
170
0
40
35
SC II ph I
2003
1.6 i 16V 115KM, 2003-2009
Limerick
sztapl
Zarejestrowani
— 02-08-2017, 21:10
Sam zmieniałeś poduszki ? Masz typowy objaw dla urwanie poduszki
Może zmień mechanika ?
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
•
Haku2006
39
0
2
7
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Bytom
Haku2006
Zarejestrowani
— 03-08-2017, 05:07
op
Sam zmieniłem jakiś czas temu. Pierw ta ósemke, później ta pod skrzynią i ta mała ósemke przy rozrzadzie, mechanik zmienial jedynie ta dużą przy wymianie rozrządu w zeszłym roku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017, 05:07 przez Haku2006.)
•
Haku2006
39
0
2
7
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Bytom
Haku2006
Zarejestrowani
— 03-08-2017, 08:21
op
Podejmę ryzyko i wymienię wszystkie na nowe. Jak to już nie pomoże to chyba zezlomuje tego grata.
•
ko-ma
9,614
28
1638
40
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 03-08-2017, 09:19
(02-08-2017, 20:38)Haku2006 napisał(a): szarpie mi silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu Czy szarpanie ma charakter drgań, czy są to objawy jak przy wypadaniu zapłonu?
Jeśli to drugie - trzeba podpiąć i sprawdzić parametry pracy MAP-sensora, konkretnie odczytywaną wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (podpowiedź: przy wyłączonym silniku na być to ciśnienie atmosferyczne) + czy wartość ta się zmienia w czasie obciążania silnika podczas jazdy.
Przerabiałem temat kilkukrotnie, na różnych silnikach; najgwałtowniej na uszkodzenie reagował silnik PSA 1,8 16v w Peugeocie 406,
MAP-sensor nie jest na tyle tani, żeby podmieniać go na nowy bez sprawdzenia parametrów pracy.
Opisana usterka zazwyczaj nie zapisuje w pamięci sterownika żadnego błędu, z reguły nie powoduje wyświetlania komunikatów na desce. A jeśli już, to zapisze błąd wtrysku lub błąd sondy.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
•
Haku2006
39
0
2
7
SC II ph I
2003
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Bytom
Haku2006
Zarejestrowani
— 03-08-2017, 12:48
op
(03-08-2017, 09:19)ko-ma napisał(a): (02-08-2017, 20:38)Haku2006 napisał(a): szarpie mi silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu Czy szarpanie ma charakter drgań, czy są to objawy jak przy wypadaniu zapłonu?
Jeśli to drugie - trzeba podpiąć i sprawdzić parametry pracy MAP-sensora, konkretnie odczytywaną wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (podpowiedź: przy wyłączonym silniku na być to ciśnienie atmosferyczne) + czy wartość ta się zmienia w czasie obciążania silnika podczas jazdy.
Przerabiałem temat kilkukrotnie, na różnych silnikach; najgwałtowniej na uszkodzenie reagował silnik PSA 1,8 16v w Peugeocie 406,
MAP-sensor nie jest na tyle tani, żeby podmieniać go na nowy bez sprawdzenia parametrów pracy.
Opisana usterka zazwyczaj nie zapisuje w pamięci sterownika żadnego błędu, z reguły nie powoduje wyświetlania komunikatów na desce. A jeśli już, to zapisze błąd wtrysku lub błąd sondy.
Nie wygląda mi to na wypadanie zapłonu. Czuć jakby cały silnik przesuwal się do przodu a za nim buda. Jak już jadę szybciej i zmieniam np z 5tego niego na 6 to szarpanie jest dużo mniej wyczuwalne. Zamówiłem nowe poduszki dziś będę wymieniał zobaczymy czy coś to. Nie wiem czy to ma znaczenie ale zapomniałem dopisać że drży mi całą kierownicą razem z buda tak od 50Km /H mam 2 komplety kół były wyważanie i są proste więc kola odpadają. Ręce opadają do tego samochodu
•
Smigiel
7
0
0
0
SC II ph I
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
ziemia łódzka
Smigiel
Zarejestrowani
— 04-08-2017, 06:52
A mechanik sprawdzał porządnie poduszki belki pod silnikiem (tylne) i wieszaki tej belki z przodu? Może tu leży problem? Przy pomocy łomu lub czegoś podobnego dość łatwo zdiagnozować tam luzy.
•
Kamil 32
1
0
0
0
SC II ph II
2006
2.0 i 16V 136KM, 2003-2009
Malbork
Kamil 32
Zarejestrowani
— 05-08-2017, 13:47
Sprobuj dociagnac sanki do karoseri czasem pomaga nic cie to nie kosztuje
•
|