Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Szarpie silnikiem 2.0 16v


Haku2006
Zarejestrowani

op Witam. Może ktoś z was mi pomorze bo już nie mam siły do tego  auta. Mam go nie co ponad rok a włożyłem już w niego ponad 6tys zl Sad ale wracając do tematu. Strasznie szarpie mi silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu. Mam już tak długi czas. Wymieniłem wszystkie poduszki  silnika ostatnio mechanik stwierdził że to wina polosi wymieniłem obie na nowe, nowe tuleje i sworznie wahaczy a autem jak szarpalo tak szarpie, objawia się to tak jakby pierw szedł silnik a za nim buda, czy może to być jakiś luz w skrzyni biegów? Chociaż biegi wchodza normalnie . Czy ktoś ma jakoś pomysl co to może być? Wszystkie wskazówki miłe widziane.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2017, 20:39 przez Haku2006.)

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

Masz jakiś komunikat na desce? Może to wina wypadającego zapłonu - cewka, świeca.

telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
Haku2006
Zarejestrowani

op Nie ma zadnych bledow na desce

Odpowiedz
sztapl
Zarejestrowani

Sam zmieniałeś poduszki ? Masz typowy objaw dla urwanie poduszki
Może zmień mechanika ?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
Haku2006
Zarejestrowani

op Sam zmieniłem jakiś czas temu. Pierw ta ósemke, później ta pod skrzynią i ta mała ósemke przy rozrzadzie, mechanik zmienial jedynie ta dużą przy wymianie rozrządu w zeszłym roku.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017, 05:07 przez Haku2006.)

Odpowiedz
Haku2006
Zarejestrowani

op Podejmę ryzyko i wymienię wszystkie na nowe. Jak to już nie pomoże to chyba zezlomuje tego  grata. Madanimated Oops

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(02-08-2017, 20:38)Haku2006 napisał(a): szarpie mi silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu
Czy szarpanie ma charakter drgań, czy są to objawy jak przy wypadaniu zapłonu?
Jeśli to drugie - trzeba podpiąć i sprawdzić parametry pracy MAP-sensora, konkretnie odczytywaną wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (podpowiedź: przy wyłączonym silniku na być to ciśnienie atmosferyczne) + czy wartość ta się zmienia w czasie obciążania silnika podczas jazdy.
Przerabiałem temat kilkukrotnie, na różnych silnikach; najgwałtowniej na uszkodzenie reagował silnik PSA 1,8 16v w Peugeocie 406,
MAP-sensor nie jest na tyle tani, żeby podmieniać go na nowy bez sprawdzenia parametrów pracy.
Opisana usterka zazwyczaj nie zapisuje w pamięci sterownika żadnego błędu, z reguły nie powoduje wyświetlania komunikatów na desce. A jeśli już, to zapisze błąd wtrysku lub błąd sondy.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe , III Ph I , Suzuki SX4 1,6 4x4
Odpowiedz
Haku2006
Zarejestrowani

op
(03-08-2017, 09:19)ko-ma napisał(a):
(02-08-2017, 20:38)Haku2006 napisał(a): szarpie mi silnikiem podczas dodawania i ujmowania gazu
Czy szarpanie ma charakter drgań, czy są to objawy jak przy wypadaniu zapłonu?
Jeśli to drugie - trzeba podpiąć i sprawdzić parametry pracy MAP-sensora, konkretnie odczytywaną wartość ciśnienia w kolektorze dolotowym (podpowiedź: przy wyłączonym silniku na być to ciśnienie atmosferyczne) + czy wartość ta się zmienia w czasie obciążania silnika podczas jazdy.
Przerabiałem temat kilkukrotnie, na różnych silnikach; najgwałtowniej na uszkodzenie reagował silnik PSA 1,8 16v w Peugeocie 406,
MAP-sensor nie jest na tyle tani, żeby podmieniać go na nowy bez sprawdzenia parametrów pracy.
Opisana usterka zazwyczaj nie zapisuje w pamięci sterownika żadnego błędu, z reguły nie powoduje wyświetlania komunikatów na desce. A jeśli już, to zapisze błąd wtrysku lub błąd sondy.

Nie wygląda mi to na wypadanie zapłonu. Czuć jakby cały silnik przesuwal się do przodu a za nim buda. Jak już jadę szybciej i zmieniam np z 5tego niego na 6 to szarpanie jest dużo mniej wyczuwalne. Zamówiłem nowe poduszki dziś będę wymieniał zobaczymy czy coś to. Nie wiem czy to ma znaczenie ale zapomniałem dopisać że drży mi całą kierownicą razem z buda tak od 50Km /H mam 2 komplety kół były wyważanie i są proste więc kola odpadają. Ręce opadają do tego samochodu

Odpowiedz
Smigiel
Zarejestrowani

A mechanik sprawdzał porządnie poduszki belki pod silnikiem (tylne) i wieszaki tej belki z przodu? Może tu leży problem? Przy pomocy łomu lub czegoś podobnego dość łatwo zdiagnozować tam luzy.

Odpowiedz
Kamil 32
Zarejestrowani

Sprobuj dociagnac sanki do karoseri czasem pomaga nic cie to nie kosztuje

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości